Kirjoittaja Aihe: 207 - Tehottomuus (THP)  (Luettu 36893 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #105 : 02.10.2012, 16:40:54 »
Edelleen ongelmia:

Freeze frame information, fault 1
Fault found: P0172
Description:
0172   System too Rich (Bank 1)

Conditions of fault appearance
- Engine Speed 1091 RPM
- Manifold absolute pressure 870 mbar
- Vehicle speed 0 km/h

Tyhjäkäynti kylmänä huono.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2012, 16:58:22 kirjoittanut Pouseri »
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #106 : 02.10.2012, 22:44:54 »
Kauan te vielä jaksatte leikkiä näillä THP leluilla? Onko tullut vielä mieleen vaihtaa autoa?
Omasta mielestä, noin usein tehtävät korjaukset, säädöt ja diagnostiikat kuuluvat 400tkm ajettuun 20v vanhaan autoon.

Mutta eipä siinä mitään, pyttyä lykkyyn!  :)
Audi A4 Tdi Q

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #107 : 02.10.2012, 22:49:53 »
Mikäs olisi toimiva vaihtoehto?

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #108 : 02.10.2012, 22:56:25 »
Montako noita on myyty ja paljon on käyttäjillä ollut ongelmia? Tuntuu ettei riittävän moni valita tai sitten ne toimivat "riittävän" hyvin?

martymcfly

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #109 : 03.10.2012, 09:37:17 »
Ihan sama kai ilmeisesti vaikka kuinka moni valittaisi, eipä näytä mikään muuttuvan. Esim. VAGin DSG:tä ja TSItä on varmaan myyty kymmenkertainen määrä (puhdas arvaus) THP moottoreihin verrattuna, ja nettikeskusteluiden perusteella ongelmiakin on samalla kertoimella. Siitä huolimatta sekään tehdas ei ole käsittääkseni asialle mitään tehnyt.

Mikäs olisi toimiva vaihtoehto?

VW:n ja PSA:n susista turbomoottoreista siis riittää tarinaa siellä täällä, mutta ainakaan omiin silmiin ei ole juurikaan vastaavia tapauksia Fordin tai Renaultin bensaturboista osunut. Rellun kohdalla selitys tietysti saattaa olla matalissa myyntimäärissäkin.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2012, 09:40:40 kirjoittanut martymcfly »

Legge

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #110 : 03.10.2012, 09:56:20 »
Omasta mielestä, noin usein tehtävät korjaukset, säädöt ja diagnostiikat kuuluvat 400tkm ajettuun 20v vanhaan autoon.

Nykypäivänä ne kuuluvat liian kireiksi viritettyihin kaikki uudet euronormit täyttäviin autoihin.

VW:n ja PSA:n susista turbomoottoreista siis riittää tarinaa siellä täällä, mutta ainakaan omiin silmiin ei ole juurikaan vastaavia tapauksia Fordin tai Renaultin bensaturboista osunut. Rellun kohdalla selitys tietysti saattaa olla matalissa myyntimäärissäkin.

Varmaan myös Fordin. Ainakin vanhemmissa korimalleissa bensaturbot ovat olleet kalliimpien mallien myllyjä...kuka hullu Fordista maksaa 40k euroa tai enemmän ;) Vaikkapa Bemari-foorumeilta voi mennä lueskelemaan juttuja jakopääongelmista. Siellä eivät vaan valita. Ovat tyytyväisiä, kun selvisi muutamalla tonnilla ;D Premiummerkkejä ei niinkään kiinnosta virhevastuu takuun jälkeen oman kokemuksen mukaan.

Premium

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #111 : 03.10.2012, 10:54:08 »
Katselin tuota vagarenan TSI-jakopääongelmia käsittelevää ketjua. Näyttää siltä, että VW on uusissa moottoriversioissa päässyt ao. ongelmista eroon. Vanhemmat moottorit vielä "poksahtelevat", mutta kun TSI-autoja on myyty Suomessakin paljon, en saanut selville, koskevatko ongelmat kuinka montaa prosenttia TSI-moottoreista. Ainakin osa vanhemmistakin koneista on pelannut ilman mitään ongelmia. Löytyykö vastaavasti THP-moottoria, joka olisi toiminut esim. 150 tkm ilman murheita ??

Tuttavapiirissä on paljon ajettu Golf Plus, joka oli niitä ensimmäisiä TSI + DSG-malliversioita. Ei mitään ongelmia tähän mennessä. 

timmi306

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #112 : 03.10.2012, 11:56:26 »
Mitenkäs Fiatin 1.4 turbot? Onko noista kellään tietoa?

martymcfly

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #113 : 03.10.2012, 12:41:38 »
Jotain pientä noissa Fiatin turboissa on raportoitu, mutta koska esim. Suomessa "uusia" Bravoja (joissa ko. moottoria on Fiateissa lähinnä ollut) on vuodesta 2007 lähtien myyty vain n. 1000kpl niin eipä mahdolliset ongelmat pääse leviämään epidemiaksi asti. Muistaakseni käynnistyvyysongelmat kosteilla keleillä sekä vaihdelaatikon laakeroinnin pettäminen ovat tulleet vastaan joillakin omistajilla, mutta tuo vaihdelaatikkovikahan ei suoranaisesti ole moottorin huonoutta. Alfassa kai noita koneita on käytetty sitten enemmänkin.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #114 : 03.10.2012, 18:46:49 »
P0172

Tarkistettavat alueet:

- Imusarja
- Etu lambda
- Aktiivihiilisäiliön venttiili
- Polttoaineen ruiskusuutin


Mikä vika näissä voi olla? Miten tarkastus?
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Jykke

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #115 : 03.10.2012, 20:45:23 »
Ruiskusuuttimet siellä varmaan jumittaa(jää auki). Mulla oli joskus sama koodi päällä. Pistin parilla tankkauksella suutintenpuhdistusainetta ja vikakoodi ei ainakaan toistaiseksi ole toistunut.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #116 : 19.10.2012, 14:49:32 »
Aika tehottomalta kyllä vaikuttaa, kun ei jaksanu edes sateella sutia. Tänään aamulla huomasin myös, että jakopää rallattaa.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Legge

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #117 : 01.11.2012, 18:14:59 »
Juuri ehdin kehua Jykelle, että THP on käynyt ja kukkunut hyvin. Tänään lasahti kesken ajon Depollution system faulty ja tehot pois. Ei auttanut luukutukset tai käynnistelyt, joten vika tuntuu olevan pysyvästi päällä. Koodeista ei ole vielä tietoa, mutta kyseinen herja taitaa olla melko geneerinen.

Jykke

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #118 : 02.11.2012, 22:39:40 »
Selvisikö vikakoodit, fuel trimmi? Veikkaan jakoa... Kylmenevät kelit tekee taas öljylle tepposia. Jos ketjunlärpätystä kuuluu startissa pidempään(+30s), kannattaa olla huolissaan jaon sekoamisesta...

Legge

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #119 : 03.11.2012, 12:14:28 »
Mulla oli tällä kertaa onneksi kyse vain turbon imuputkeen menevän huohottimen lämmitinvastuksesta. Oli vetänyt oikoseen ja polttanut sulakkeen. Saman sulakkeen takana on liuta tärkeämpiä vempeleitä. Väliaikaisena korjauksena vastuksen piuha irti ja uusi sulake paikoilleen. Uusi imuputki tilattu Ranskasta.

Kiitoksia vaan Etelä-Savon autolle Mikkeliin, joka sai auton heti työn alle. Pääsee lomareissulta takaisin Helsinkiin ;D