Se 1.6 HDi:n suoja muovi auki ja taskulampun kanssa pieniputkinen kuminen paluulinja silmämääräisesti tarkastaen, koneen päällä syöttölinjan lähellä, aloittaa vaikkapa ruiskuista seuraamaan. Siinä se ruiskusuuttimien metalliputkisen syöttölinjan lähistöllä se paluu linja kiemurtelee. Kuva ois tietty kiva. Kosteus näkyy kyllä jos vuotaa. Haiseekin. Kyseisessä linjassa oli t kapple joka vuosi, sen löysin itse. Siihen t kappaleeseen tuli kuminen o-rengas, 2 eur. Sitten tämä samainen paluulinja on mulla vuotanut ihan inan verran sivummastakin, oikso ollu taas kuminen o rengas liitoksesta pettänyt, tämän ne löysi liikkeessä huollon yhteydessä. Tosin liikkeen tapauksessa ekaksi arvelivat että koko ruisku vuotaa juuresta, soittivat että nyt avataan ruisku, saakutti, se se vasta kallista olisi ollut korjata, tuli puhelu perään että nyt avataankin paluulinjaa ei maks mitään kun säikäytettiin sinut.Kävipä mielessä kuinka monta HDi ruiskua on turhaan avattu, vika onkin paluulinjan 2 eur o renkaassa ruiskun tiivisteen sijaan.Paluulinjan vuoto sotkee ruiskunkin juuren kun sopivasti pissii. Ei tarvi olla kaksinen vuoto paluulinjassa, ottaa ilmaa järjestelmään ja esim kun auto yön yli seisoo käyntiin lähtö ilman takia takkuaa. Vein asian trafille, koska auton katsastuksessa ko vuotoa ei huomattu.Ei ole tullut vastausta trafilta. Kysessä on polttoainejärjestlemän vuoto moottorin päälle -> tulipalon vaara.Vaikkakin vähäisesti vuosi, voihan se liekkeihin löydä vaikka dieseli huonosti syttyy, turbosta voisi lämpöä otttaa jos kunnolla alkaa vuotamaan. Katsastusmies ei viitti suojamuoveja irroitella koneen päältä, 1.6 HDi suojamuovi on niinkin hankalasti kuin pikakiinnityksellä ja oisko vähän A4 paperikokoa suurempi osa. No , nykyautot saakin palaa sitten tienposkessa, "tuntemattomasta syystä"