Kirjoittaja Aihe: 607 - Kytkinpoljin täristää  (Luettu 9405 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Kytkinpoljin täristää
« Vastaus #90 : 04.10.2018, 21:10:27 »
Valmista tuli! Kytkin tuntuu kevyemmältä kuin ennen ja liikkellelähdöt vaikuttavat tasaisemmilta kuin ennen varsinaista ongelmaa. Ehkä kytkin oli jo puoliksi rikki ennen kuin poljin alkoi täristää? Luulin, että koneen tuet olivat syypää, mutta taisikin olla kytkin.

Miten tuossa katsotaan oikea öljymäärä? Laitoin 2 litraa. Aiemmissä pösöissä on ollut tarkistustulppa vauhteiston päädyssä, mutta tuossa oli vain pultteja.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 531
Vs: 607 - Kytkinpoljin täristää
« Vastaus #91 : 04.10.2018, 22:11:51 »
Olikos minkä merkkinen kytkin,hinta ja mistä tilasit?

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Kytkinpoljin täristää
« Vastaus #92 : 04.10.2018, 23:09:25 »
Tuollahan se on alkusivuilla kerrottu, siis Valeo ja Aeromotors.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Kytkinpoljin täristää
« Vastaus #93 : 05.10.2018, 12:53:05 »
Täältä löytyy ML5T:lle kiristysmomenteista osa 8, tasotulppa: https://www.qclt.com/html/%E6%A0%87%E8%87%B4307_607%E7%BB%B4%E4%BF%AE%E6%89%8B%E5%86%8C/607/info/sf/b2cb4ak6.htm

Onkos ML5C:ssä samassa paikassa? Ilmeisesti riittää, että tuolta tulee hiukan ulos avattaessa auton ollessa vaakatasossa?
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Kytkinpoljin täristää
« Vastaus #94 : 05.10.2018, 13:10:33 »
Ei se tainutkaan olla ihme, että tuo aikoinaan neliötangosta tekemäni työkalu kiertyi tyhjennysproppua avatessa. Tyhjennyspropulle on annettu ML5T:lle 33 Nm kiristysmomentti. Tuo neliötanko oli 8 mm ja "patarautana" myötöraja lienee S235:n mukainen 235 MPa, jolla alkaa myötämään jo 27 Nm momentilla. Työkaluteräksillä tuo 8 mm kestäisi ainakin 100 Nm, parhailla laaduilla jopa 180 Nm.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - Kytkinpoljin täristää
« Vastaus #95 : 05.10.2018, 16:30:54 »
Täältä löytyy ML5T:lle kiristysmomenteista osa 8, tasotulppa: https://www.qclt.com/html/%E6%A0%87%E8%87%B4307_607%E7%BB%B4%E4%BF%AE%E6%89%8B%E5%86%8C/607/info/sf/b2cb4ak6.htm

Onkos ML5C:ssä samassa paikassa? Ilmeisesti riittää, että tuolta tulee hiukan ulos avattaessa auton ollessa vaakatasossa?

Varmaankin. Täyttömäärät on olleet 2,0-2,2 litraa viisivaihteisissa vaihteistoissa. Liekö kovin tarkkaa ottaen huomioon litran pullokoon, ts. kahden litran täytöllä ei jää pulloja nurkkiin pyörimään.
Audi A4 Tdi Q