Kirjoittaja Aihe: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 129295 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

huurre

  • Vieras
Lue myös: Käyttökokemukset - 307
Lue myös: 307 CC - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet



Olen hankkimassa Peugeot 307 SW autoa käytettynä. Tuon mallin historia on minulle hieman hämärän peitossa. 307:sta on varmasti tullut jonkin sortin FL versio, mutta mistään en ole löytänyt siitä tarkkaa tietoa. Osaavatko palstalaiset infota missä vuosimallissa ja mitä muutoksia tuohon FL:n on tullut?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #1 : 28.11.2007, 13:47:49 »
Kannattaa aloittaa uusikeulaisista 307:sta, jos ne on hinta haarukan ulkopuolella niin sitten sellaisia joissa on stiletti avain = FullCan sähköt.

En muista tarkkaan milloin FL tuli, ilmeisesti joskus 2005 aikana.
« Viimeksi muokattu: 28.11.2007, 14:42:05 kirjoittanut Tonilind »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

micco

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #2 : 28.11.2007, 17:13:25 »
Uusi korinen on laadultaan huomattavasti parempi kuin 2001...2004 mallit. 2005 on ollut myynnissä vanhaa ja uutta mallia. Uudemmassa äänieristys parempi. 

En kuitenkaan pidä vanhakoppaista huonolaatuisena. Itsellä 2002 ja olen ollut todella tyytyväinen autoon! Aika voimakas ilmaisu tuo huomattavasti...
Mutta toki jos sopii budjettiin uusi, niin aina parempi!

KariH

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #3 : 28.11.2007, 20:10:01 »
Facelift tuli loppuvuodesta 2005. 2005 vuoden ns. ei facelift on muuten sama mutta keula ja takavalot ovat vanhanmalliset.

Facelift on hiljaisempi, solenoidiventtiilin nakutus saatu piiloon, mittaristo toisenlainen, alusta mielestäni jäykempi ja 307:n lastentaudit historiaa, etupää täysin uusi ja takavalot toisenlaiset, sekä verhoilumateriaali laadukkaampaa.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=11314.0

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #4 : 28.11.2007, 23:01:54 »
Jos olet käytettyä 307:aa ostamassa. Varmistu, että auto on ollut hyvällä pidolla ja erittäin hyvin huollettu. Huollosta kannattaa kysyä onko autoon tehty kaikki korjauskamanjat. Huoltokirjasta kun katsoo missä autoa on huollettu voi kysellä sitten sieltä liikkeestä auton huoltohistoriaa.

Nämä korjauskampanjat ei ehkä koske kaikkia vuosimalleja, mutta tästä näkee mitä takaisinkutsuja on ollut.

- Alipainetehostimen putki vuotaa. Takaisinkutsu 19.4.2004
- Alapallonivelen kiinnitys virheellinen. Takaisinkutsu 14.7.2004.

- Ohjaustehostimen sähköliitin syöpyy. Takaisinkutsu 22.8.2005.
- ABS-yksikön liitin hapettuu. Liitin vaihdettava. Takaisinkutsu 7.11.2005.
- Vasemman turvaverhon kiinnityksestä puuttuvat ruuvit. Takaisinkutsu 8.12.2005.
- Moottorinohjainyksikön ohjelma päivitettävä. Takaisinkutsu 12.5.2005 ja 17.2.2006

- Oikean etuistuimen sivuturvatyyny vaihdettava. Takaisinkutsu 2.1.2006.
- Kaasupolkimen virheellinen asennus korjattava. Takaisinkutsu 1.2.2006.
- Vuotavat takajarruletkut vaihdettava. Takaisinkutsu 2.2.2006.

Yleisiä vikoja vm.2001-2004: Ajovalon polttimoita menee (varsinkin vasen)... kop kop. Omassa 307:ssa 3v aikana vain yhdet. Joillakin kestää pari kk. istuinlämmitin voi olla rikki, iskunvaimennin vikoja (hajonnut kovalla pakkasella), käsijarruvaijerit, käsijarru säädetty liian tiukalle, tärinää nopeusessa 110-130km/h (ehkä vetoakselit, pyörän navat tai huonosti tasapainotetut renkaat tai vialliset renkaat), etujousista puuttuu kumit vm.2001-2003, varmistu, että lämmityslaitteen moottorin nopeus 2 (johtosarja on korjattu), ilmastointi kompura voi olla viallinen, mutta toimii (metallinen ääni), pissapojan moottori voi olla halki = vuotaa tai muuten sökö. termostaattivikoja (lämmöt nousee hitaasti tai lämmöt seilaa 85-90 astetta tai lämmöt ei nouse kuin 80 ast.), moottorin öljymäärän mittari ei ehkä saa mittaustulosta ja näyttö vilkkuu (johdot kannattaa juottaa tai anturi viallinen), turvavyöt kelaa huonosti, takaluukun maalivikoja (tarkista maalaus lisäjarruvalon ympäriltä ja lasin ympäriltä, farmari malleissa maalia voi olla irti alaosasta (jää raapinut maalia irti luukkua avatessa), takaluukun kahvan mikrokytkin voi olla viallinen (likaa tai viallinen katkaisija), ym...

Lämmityslaite heikko tehoinen ja ikkunat huurtuvat herkästi pakkasella jos kyydissä enemmän kuin 2hlöä. Ilmankierto on puutteellinen. Farmari malleissa takaikkunat pysyvät paremmin auki huurteesta, koska poistoilma röörejä on 4kpl ja hb malleissa 2kpl. Farkku maleissakin huurtumista tapahtuu, mutta syynä voi olla äänieristeen makaaminen poistoilmakanavan päällä jolloin ilmankierto heikkenee huomattavasti.
« Viimeksi muokattu: 28.11.2007, 23:37:24 kirjoittanut SamiL »
Peugeot 3008 hybrid

tammi

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #5 : 04.12.2007, 12:59:39 »
Minulla vaihdettiin 60tkm kohdalla syyläri ja ainakin huoltoneuvoja sanoi sen olevan tyypillinen vika kolmenollaseiskassa. Samoin vilkkuviiksi vaihdettiin jossain vaiheessa ja se mainittiin myös tyypilliseksi viaksi em. autossa. Antipollution fault ilmoituksen johosta vaihdettiin kaasuläppäkotelo tjsp. Ja automaatti-ilmastointi alkoi puhaltamaan toisena kesänä ainoastaan tulikuumaa, josta kuitenkin selvittiin nesteiden täytöllä.

Mutta autoon olin loppujen lopuksi tyytyväinen. Viat oli nopeasti korjattu ja kaikki menivät vielä takuun piikkiin. Tämä siis 3v. ja 74tkm kokemuksilla.

skiman

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #6 : 14.08.2008, 21:39:48 »
Mitä kannattaa ottaa huomioon kun olen hankkimassa 2004 150tkm ajettua 307 SW hdi:tä? Alusta varmaan, niikuin kaikissa 307 mutta mitä muuta?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #7 : 14.08.2008, 22:36:17 »
Olen antanut itseni ymmärtää että sw:ssä on aina FAP, olenko väärässä?

En tiedä, moottoriesta 2.0 HDi 79 kW ja 1.6 HDi 110 löytyy FAP. 2.0 HDi 66 kW ja 1.6 HDi 90 ei löydy.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #8 : 15.08.2008, 07:21:23 »
...Uudemmassa äänieristys parempi. 

Äänieristystä on parannettu FL:n yhteydessä merkittävästi.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

harri

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #9 : 14.01.2009, 21:51:21 »
Mulla on 2004 mallinen SW 2.0 koneella. Nyt ajettu 88tkm. Itse ajanut vasta n. 6-7 tkm.
Vikoja on seuraavasti:
- apukuskin penkinlämmitin ei toimi
- takaluukun alareunasta lähtenyt maalia (tyyppivika, hankaa puskuriin)
- lukot vähän temppuili kun tuli pakkasia, rasvailu notkisti ainakin toistaiseksi

Ilmeisesti kaikissa 2.0 malleissa on automaatti-ilmastointi. Mulla kojelaudan takaa kuuluu lämpimänä naputusta käynnistyksen jälkeen n. 5-10 sek ajan. Liekö vika vai ominaisuus? Ilmeisesti automatiikka säätelee jotain läppiä tms. kun sisätilat on lämpimät. Kylmänä ei kuulu naputtelua. Ja takalasit tuntuu olevan aina huurteessa kun on auto täynnä.

2.0 koneessa saisi olla vähän pontevammin alavääntöä, esim. joskus omistin 2.0 Laguna I:n ja siinä oli mukavan letkeä ja vääntävä pannu. 1.6 voi olla vähän hengetön jos ajaa täydellä kuormalla, mutta on varmaan bensapihimpi. Nyt mulla näyttää ajotietokone 8.3l/100km kulutusta. Ajomäärä yli 3tkm ja suurin osa taajama-ajoa talvirenkailla.

Tähän mennessä olen tykännyt autosta. Laatuvaikutelma ei ole ihan Audin tasoista mutta ei ole hinnatkaan (ovi vähän rämähtää yms. pientä). Käytetyillä on varsin kohtuulliset hinnat, ja 307 on farmarina kiitettävän tilava. Sisällä on paremmin tilaa kun vanhassa 850/V70 farkku-volgassa. Uskaltaisin suositella.

mooppari

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #10 : 17.03.2009, 09:12:13 »
Kovasti on alkanut kiinnostaa diesel-307:n hankkiminen. Nettiautossa kolme ensimmäistä myyntisivua on hinnan mukaan järjestettynä 2.0 hdi-moteilla varustettuja malleja.

Minkäköhän vuoksi juuri tuota isointa hdi:ta saa kaikkein halvimmalla? Onko siinä ollut erityisen paljon vikoja tai merkittävästi suurempi kulutus? Vai puuttuuko siitä kenties hiukkassuodatin tai joku muu härveli, joka sitten nostaa verot pilviin lähivuosina?

Suorituskykylukemien perusteella vaikuttaisi kyllä varsin muikealta vekottimelta.

PekkaTi

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 717
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #11 : 17.03.2009, 09:34:00 »
Minkäköhän vuoksi juuri tuota isointa hdi:ta saa kaikkein halvimmalla? Onko siinä ollut erityisen paljon vikoja tai merkittävästi suurempi kulutus?

Vanhempi vuosimalli. Uudemmissa on 1.6HDi (90hv ja 110hv), 136 heppainen on aina 2 litrainen. Hiukkassuodatin taisi tulla kuvioihin mukaan vasta myöhemmissä vuosimalleissa ja silloinkin vain 110hv ja 136hv malleissa.
Nykyinen: 308 SW Active 112 e-HDi 2-tronic vm. 2012
Edelliset: 307 Wagon Premium Plus HDi (66 kW), vm. 2007, 306 ST HDi (66 kW) vm. 2001, Renault 19 TXE Chamade vm. 1991, Peugeot 205 vm. 1985



PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #12 : 17.03.2009, 09:43:53 »
Suosittelen 1.6 HDI konetta. Käytökseltään erinomainen ja kuluttaa vähän dieseliä.
Peugeot 3008 hybrid

JaS

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #13 : 19.03.2009, 09:05:15 »
Koska olen tälläinen uusi pösöisti, niin mites Peugeot-diilerit yleensä dokumentoivat nämä korjauskamppanjat? Jääkö asiakkaalle jonkinnäköinen paragoni tehdystä korjauksesta tai merkintä huoltokirjaan? Omassani hattuilee tuo vilkunviiksi, mutta en nyt tiedä mitkä minun oikeuteni oikein ovat, kun ei ole olemassa mitään dokumenttia siitä, onko se jo mahdollisesti kertaalleen jo takuuna "korjattu".

Oletan, että tietoa löytyy merkkikorjaamon tietojärjestelmästäkö?

Apropoo; itse olen ollut 307:aan hyvin tyytyväinen. Vaikka on 1.6 ja 109 hv kannen alla, niin kolmiovista se jaksaa viedä oikein hyvin. Tilaa on sisällä mainiosti ja ulkonäkö on ajaton. Tumma XS-sisusta omassani luo mukavan sporttisen fiiliksen. Tunnetut viat ja moititut ominaisuudet nyt kuitenkin jaksaa vielä sulattaa. Ei kai täysin viatonta autoa ole vielä olemassakaan.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #14 : 19.03.2009, 10:04:45 »
Koska olen tälläinen uusi pösöisti, niin mites Peugeot-diilerit yleensä dokumentoivat nämä korjauskamppanjat? Jääkö asiakkaalle jonkinnäköinen paragoni tehdystä korjauksesta tai merkintä huoltokirjaan? Omassani hattuilee tuo vilkunviiksi, mutta en nyt tiedä mitkä minun oikeuteni oikein ovat, kun ei ole olemassa mitään dokumenttia siitä, onko se jo mahdollisesti kertaalleen jo takuuna "korjattu".

Oletan, että tietoa löytyy merkkikorjaamon tietojärjestelmästäkö?

Kyllä, kysele sieltä missä autoa on huollettu, sillä kaikki liikkeet eivät välttämättä näe toistensa korjauksia.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.