Kirjoittaja Aihe: 607 - Pesunestesäiliön anturi  (Luettu 7575 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Pesunestesäiliön anturi
« Vastaus #15 : 21.11.2010, 00:41:52 »
Itsellä on kylläkin 605, mutta vilkutellut jo jonkin aikaa välillä pesurin merkkivaloa.

Kyllä, mitä suuremmassa määrin. Aiemmassa mallissa ei juuri pesunestesäiliön anturivikoja ole esiintynyt.

<clip>
Tuo pesunestesäiliön anturi ei tykkää näistä halvoista pesunesteistä -20..-40.  Ja sitten jos on liian raakaa pesunestettä, niin sama juttu.
</clip>

Taitaa olla niin, ettei kyseinen 607 mallissa käytetty anturi, siedä mitään 'oh ryhmää'.

iho9

  • Vieras
Vs: 607 - Pesunestesäiliön anturi
« Vastaus #16 : 29.03.2013, 10:37:29 »
Auto: 2004 607 2,2.

Terve, häiritsee tuo turha alhainen nestetaso varoitus. En viitsi alkaa purkamaan lokasuojaa ym. Mitkä johdot pitäisi kytkeä yhteen(värit) että pääsee eroon siitä? Onko kukaan kytkenyt tai tiedättekö piirikaavion paikkaa netissä josta näkee johtojen värit.

Kysellen
Ismo

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 607 - Pesunestesäiliön anturi
« Vastaus #17 : 29.03.2013, 10:44:27 »
Täytä pesunestesäiliö, sillä se vika korjaantuu, jos systeemi on kunnossa.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - Pesunestesäiliön anturi
« Vastaus #18 : 29.03.2013, 12:05:53 »
Käyttänyt huonolaatuista pesunestettä. Säiliön huuhtelu pariin krt. kuumalla vedellä.
Peugeot 3008 hybrid

iho9

  • Vieras
Vs: 607 - Pesunestesäiliön anturi
« Vastaus #19 : 30.03.2013, 22:13:08 »
Moikka,

Siis lasinpesunesteet on normaalit ja kaupan nesteet. Ranskalainen insinööri on tehnyt vikaherkän anturin ja tämä insinööri aikoo korjata lopullisesti ko. asian. Huuhtelua voisi kokeilla, anturin pois kytkeminen on ainakin varmasti toimiva asia.

Kysymykset:
1. Tietääkö joku minkä väriset johdot pitää yhteen että anturi näyttää täyttä koko ajan? Tai jokin muu ratkaisu.

2. Piirikaavion paikka josta 607:n kytkentäkaavio löytyisi?

Kysellen
Ismo

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Pesunestesäiliön anturi
« Vastaus #20 : 30.03.2013, 23:09:22 »
Kyllä anturissa on jotakin häikkää. Laita Dam numerosi autosta, niin katson piirikaaviot. Oikisulkemisen sijaan laitettava resistori (arvaus).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

iho9

  • Vieras
Vs: 607 - Pesunestesäiliön anturi
« Vastaus #21 : 31.03.2013, 09:18:23 »
Kiitos JPL jo etukäteen. Käyn katsomassa DAM koodin myöhemmin tänään.

Toivon että pelkkä on/off tyyppinen anturi olisi kyseessä. Johdot 5 kpl sellaisenaan ovat hyvin näkyvissä mennessään lokasuojan sisään eli niihin pääsee mukavasti käsiksi.

Ismo

iho9

  • Vieras
Vs: 607 - Pesunestesäiliön anturi
« Vastaus #22 : 31.03.2013, 13:14:17 »
DAM 9922.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Pesunestesäiliön anturi
« Vastaus #23 : 01.04.2013, 17:23:24 »
Katsoin kaavion ja anturissa 5110 on elektroniikkaa. Piirustusten mukaan anturille tulee 3 johdinta: Liitin 3 maa > MC 25F, Liitin 1 jännite 12 V > ajovalojen pesurin moottorilta johdinta myöten 510A ja liitin 2 BSI:lle menevä johdin 512. Hälytys tulee kaavion mukaan silloin, kun käytät pesuria. Kokeilitko anturin pistoketta irti? Liittimestä 2 BSI:lle menevä tieto on jännitetietoa, eli omalla vastuullasi voit kokeilla vastuksen kautta indikaatiota. Potentiometri, jossa jännitteen jako eli keskinastasta jännitettä sisään, väissä 100 mA sulake  ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

iho9

  • Vieras
Vs: 607 - Pesunestesäiliön anturi
« Vastaus #24 : 02.04.2013, 10:06:39 »
Kiitos tiedosta. Voi olla että kokeilen vetää 12v suoraan tuohon BSI:n inputtiin. Oletan että BSI tarkoittaa valvontatietokonetta? Tuossahan kaksi vaihtoehtoa kun säiliö on täynnä lähettää tieto: jännite on noin 12V tai sitten maissa 0V. Kunpa tuon tietäisi. Lisääkö nesteen määrä johtavuutta eli vetää voltit ylös vai mitä anturi mittaa.

Jos tietäisi anturin toiminnan tarkasti niin voisi lopettaa arvailun. Satutko tietämään tai kertooko manuaali?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Pesunestesäiliön anturi
« Vastaus #25 : 02.04.2013, 21:45:43 »
Jos anturin pistoke irti ollessa hälyttää (OV), niin 12V ei hälytä. Laita ehdottomasti 100 mA sulake väliin, jos kokeilet 12V inputtia.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

TN

  • Vieras
Vs: 607 - Pesunestesäiliön anturi
« Vastaus #26 : 30.08.2018, 16:37:13 »
Auto: 2004 607 2,2 (EW12J4).

Elikä täytin pissapojan ja alkoi hälyttämään että tyhjä.Sijaitseeko ko.anturi pumpussa vai onko erillinen anturi.Makeavesihuuhtelu meneillään.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Pesunestesäiliön anturi
« Vastaus #27 : 30.08.2018, 17:23:55 »
Erillinen anturi säiliössä, säiliö on vasemman etulokasuojan sisällä.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

BZR

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 156
Vs: 607 - Pesunestesäiliön anturi
« Vastaus #28 : 03.09.2018, 22:16:09 »
Omassa vm 2000 autossani säiliö on käsittääkseni oikean etulokasuojan sisällä.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Pesunestesäiliön anturi
« Vastaus #29 : 04.09.2018, 06:40:17 »
Kyllä, ajatuskatko. Oikealla puolella se tosiaan on.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’