No niin, katsastuksessa tämä asia tuli taas ajankohtaiseksi. Oikeassa etuiskarissa siis tuo vaimentimen päässä oleva tappi poikki -> sen säätö ei toimi. Etuiskareille vaimennuksen mittaus (säätö AUTO asennossa) antoi vasen yli 50, oikea yli 70. Takaiskareissa kummatkin karvan yli 20 ja hylsy tulossa lausunnolla "takaiskarit aivan sökö". Hyppäsin kabiiniin ja laitoin jousituksen SPORT asentoon, uusi mittaus ja kumpikin takaiskari karvan alle 50, eli siis täysin hyväksyttävät ja kunnossa. Noista mittauksista voisi vetää sellaisen johtopäätöksen, että tuo rikkinäinen etuiskari sekoittaa koko säädön, tai järjestelmä ei siitä syystä säädä AUTO asennossa ollenkaan, vain SPORT:lla vetää jäykäksi. No, jotain tarttis tehdä. Vaihtoehtoina on 1. kaikki iskarit uusiksi ja sopeutus, 2. etuiskarit uusiksi ja sopeutus tai 3. oikea etuiskari uusiksi ja sopeutus. Vaikka iskarit pitäisi vaihtaa pareittain, olen kallistumassa vaihtoehdon 3. kannalle. Vaikka uusittaessa vain toinen etuiskari pientä eroa vaimennukseen tulisikin (vuotoa ei ole ollut), olisi se kuitenkin parempi kuin nykyinen täysin sekaisin oleva vaimennus, jossa edes takaiskarien säätö ei toimi vaan ne ovat aina löysimmillään ja tuon todellakin tuntee ajossa. Lisäksi pelkästään etuiskarit maksanee minimissään vaihdettuna 600€ per puoli. Kaikissa vaihtoehdoissa on kuitenkin tehtävä tuo vaimennuksen sopeutus ja se on se kaikista epäilyttävin osuus. Kun on tullut vastaan kaikenlaista ihmeellistä noiden Peugeot merkkikorjaamoiden kanssa (mm. takapyörien kulmia ei voi säätää jne jne), epäilyttää että noinkohan tuotakaan hommaa osataan tehdä oikein? Onko kukaan koskaan joutunut teettämään alustan sopeutusta ja onko se onnistunut? Niin ja tuota oikean rikkinäisen etuiskarin mittauslukemaa 70+ ihmettelen myös, viitanneen siihen että säätötapin katketessa iskari on jäänyt jäykimmilleen tai ainakin lähes? Jos tappi olisi katkennut tehdyssä kääntölaakeriremontissa, olisiko sen pitänyt jäädä löysimmilleen kun auto tuskin on ollut käynnissä iskaria irroitettaessa vai toimiiko järjestelmä niin, että sammutettaessa / auton ollessa paikallaan vaimennus menee jäykäksi? Jotenkin tuntuisi että vaimennus menisi löysäksi kun auto ei liiku ja jäisi siihen asentoon sammutettaessa.