Auto: 2001 607 2,2 (EW12J4).
Morjesta, nyt olisi hyvät neuvot tarpeen; hommasin käyntivikasen 607:n. Vikakoodien mukaan lambda pimeä ja sytytyskatkoja joka sylinterissä, Ja selvähän se. Mustaa tulee putken päästä pahemmin kun riiselistä. No puolan ja tulpat vaihtelin pihalla. Pieni käyttely ja totesin ettei sen kummemmaksi mennyt. Ihan hyvin onnistui ajaminen kuitenkin sisälle. ja tutkiin lisää. Koittaan uutta lambdaa. Planetilla kun vähän monitoroin käyntiä, käy tyhjää aika lähelle nolla imusarjan alipaineilla. Varmistettu mekaanisella mittarilla että näin on. Pakoputkenkin leikkasin poikki hätäpäissäni katin edestä, ja koittaan jos se olis tukossa. Ei vaikuttanut.
Annoin pp:llä käskyn auto adaptives re centering. Ja siittähän se riemu alkoi. Enää ei saa kun pikkusen lupaileen. Välillä kone hörähtää käyntiin aliipaineet käy 300-400mbar välillä, sähkönen kaasuläppä aukee, alipaineet nollaan--> iso syöttö ja kone stumppaa välittömästi.
Mitä tosta vielä vois tutkia ? Pakoputken ja imupuolen tukkoisuus on suljettu pois. Map toimii. ei myöskään muita vikakoodeja muutakun kaasuläpästä, Intermittent fault throtle position captor, check - coherence. Ja planetti ilmottaa että voi johtua virheellisohjainyksikön kalibroinnista. Ja aikaisemmin mitään ongelmaa ei ollut. Tein vielä läppätestin, ohjain heilutteli läppää kiinni ja auki pari kertaa ja vastasi että ongelmia ei ilmene.
Jako on vielä tarkistettava, jotain tarvii olla isosti pielessä kun ei tahdo alipaineita muodostua.. Onko visioita mitä kannattais vielä tsekata ja millä tosta kaasuläppä ongelmasta pääsee yli ?