Kirjoittaja Aihe: 607 - Käyntihäiriö lämpimänä  (Luettu 2614 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

peugeot_607_01

  • Vieras
607 - Käyntihäiriö lämpimänä
« : 19.11.2015, 16:37:50 »
Auto: 2001 607 2,2 (EW12J4, 116 kW, automaatti).

Hei, ongelmana on käyntihäiriö. Käytetty vikakoodinlukijassa ja se ilmoitti nelossuutimen olevan viallinen, mutta mikä muu voisi olla vikana kuin suutin? Pajalla arvioitiin johtosarjaa? Ohjainboksia? Kylmänä käy oikein (vaikka 20 km) ja sitten ykskaks käy huonosti. Neuvokaa viisaammat meitä. :)

plagu

  • Vieras
Vs: 607 - Käyntihäiriö lämpimänä
« Vastaus #1 : 19.11.2015, 16:39:16 »
No vaihda ne suuttimet ristiin jos vika pysyy samana niin mietitään sitten lisää.

peugeot_607_01

  • Vieras
Vs: 607 - Käyntihäiriö lämpimänä
« Vastaus #2 : 19.11.2015, 16:43:10 »
Pajan mielestä suutin on ehjä.

knutari

  • Vieras
Vs: 607 - Käyntihäiriö lämpimänä
« Vastaus #3 : 19.11.2015, 17:06:20 »
Auto: 2002 607 2,2 (EW12J4, 116 kW, automaatti).

Minulla alkoi kesällä ilmoittelemaan 3. ja 4. sylinterin ruiskusuutinta, vaihdoin sen, sitten ilmaantui vikakoodi, jossa oli vika 4-sylinterin puolassa, vaihdoin sen ja tulpat, seuraavaksi putosi nelossylinteri pois pelistä ja autoon piti tehdä kansiremontti, vika oli lopulta 4. sylinterin venttiilissä. Alussa antoi todellakin jatkuvasti  vikakoodeja, joissa vika ruiskusuuttimissa, ensin vaihtelin ristiin ja sitten ostin uuden, jonka laitoin 3. sylinteriin, ei korjaantunut, sen jälkeen vaihdoin 4. sylinteriin, jolloin lopetti ruiskusuuttimista ilmoittelun, mutta sitten tuli seuraavana tosiaankin muka puolavika 4-sylinterissä, joka paljastui ehjäksi sen kansiremontin jälkeen.

Jos alkaa työntämään enemmän vikakoodeja eri vioille, niin kannattaa viedä liikkeeseen, jossa ehkä pystyvät paremmin löytämään sen todellisen vian, ruiskusuuttimista, kun ilmoittelee voi vika olla mm. moottorinohjausyksikössäkin.

AJH63

  • Vieras
Vs: 607 - Käyntihäiriö lämpimänä
« Vastaus #4 : 19.11.2015, 17:50:38 »
"Jos alkaa työntämään enemmän vikakoodeja eri vioille, niin kannattaa viedä liikkeeseen, jossa ehkä pystyvät paremmin löytämään sen todellisen vian, ruiskusuuttimista, kun ilmoittelee voi vika olla mm. moottorinohjausyksikössäkin."

-Niin, pitäisi olla vielä erillinen vikadiagnostiikan diagnosoijakin, joka arvioisi onko "päädiagnosoija" itsekään täysillä matkassa:).

bitterboy

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: 607 - Käyntihäiriö lämpimänä
« Vastaus #5 : 15.02.2020, 09:49:51 »
Auto: 2004 607 2,2 (EW12J4).

Moro.

Elikkä ongelma ei esiinny kylmällä koneella. Käy hienosti ja tasaisesti ja muutenkin kaasu vastaa silloin kun sitä pyydetään. Lämpimällä koneella taas kun kierrokset laskevat noin 800rpm paikkeille ja tuntuu että käy epätasaisesti/täristää moottoria. Kun painaa hieman kaasupoljinta ja päästää kaasun pois niin kierrokset sukeltavat noin 700rmp ja sitten nousee taas 9-800rpm. Muuten vedot tuntuu olevan tallella ja kaasu vastaa normaalisti mutta tuo epätasainen tyhjäkäynti ja pienoinen täristys täs nyt mietityttää et mikä aiheuttaa sen. Ei ole peugeotin omaa testeriä mutta delphin testerillä muistaakseni ei anna mitään vikakoodia aiheeseen liittyen. Olisko jollain tietäjällä arvauksia mikä moista aiheuttaa.

pele1977

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 343
Vs: 607 - Käyntihäiriö lämpimänä
« Vastaus #6 : 02.03.2020, 09:45:13 »
Omassa oli samaa ongelmaa. Koitan muistella millä se korjaantui. Ainakin moottorin tukikumit kannattaa tarkistaa.
Peugeot 508, Allure 2016 1.6 e-THP.