Auto: 2000 607 2,2 (automaatti, EW12J4, 3FZ, 9D3FZE/280, 116 kW, VF39D3FZE92013722, käyttöönotto 10/2000).
Aikoinaan eri korjaamot hakivat antipollution vikaa ja samalla vaihdettiin pari lambda-anturiakin.
No nyt vikakoodi ilmaisi ensimmäisen eli katalysaattoria ennen olevan lambdan lämmityspiirin olevan rikki. Vaihdoin sen, mutta uusi osa näyttikin olevan fyysisesti hiukan erilainen kuin vanha. Ja muistinvaraisesti samanlainen kuin autossa nyt oleva kakkosanturi. Lisäksi kakkosanturin johtosarja oli jatkettu puolivälistä.
Nyt tulikin sellainen pelko mieleen, että ovatko ne menneet jollakin sekaisin jossakin vaiheessa.
Kytkin ykkös lambdan siniseen naarasliittimeen, jossa se olikin ja kakkonen on kytketty vihreään naarasliittimeen. Onkohan ne nyt oikein? En löytänyt mistään kaaviota väreillä. Sen tiedän, että ykkösanturi on nyt oikeanlainen, mutta onko se edes oikeassa liittimessä?