Kirjoittaja Aihe: 607 - EGR ja overboost (DW12)  (Luettu 4141 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.


jrasi

  • Vieras
Vs: 607 - EGR ja overboost (DW12)
« Vastaus #16 : 07.06.2016, 22:28:47 »
Jeps.

Yksi uusi solenoidi on tulossa, täytyy testata. Mutta huomenna tosiaan vaihdan tuon muovisen t-liittimen 5mm putkille tarkoitettuun paineilmapistoliittimeen.

Hieman hämäsi tuo "Akun vieressä", kun faceliftissähän ei ole enää akkua konehuoneessa.

Läppäakseli tuntuisi kyllä liikkuvan ihan hyvin, mutta kuten mainittua, se akselia liikuttava vaijeri on rikki.

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Vs: 607 - EGR ja overboost (DW12)
« Vastaus #17 : 07.06.2016, 22:52:07 »
Tuossa linkkiä akun vieressä olevasta solenoidista ja säätötangosta.  Merkkiliikkessä sanoivat että ei noita säätötankoja ole mennyt ja silti meillä meni kahdesta 2,2 hdistä...

Sen verran korjausta että tuo solenoidi ei ole akun vieressä, vaan termostaattikotelon alapuolella heti "kytkinkotelon" yläpuolella. Tarkemmin juuri siitä säätötangon pallonivelestä 15cm alaspäin. :)
Akkuhan on pre-faselift:issä ilmanputsarin vieressä, eikä siihen väliin mahdu luin juuri ruuvimeisseli jolla vapauttaa ilmanputsarin kotelo lukituksestaan.

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Vs: 607 - EGR ja overboost (DW12)
« Vastaus #18 : 07.06.2016, 23:15:07 »
jrasi tarkoittaa varmaankin ilmansuodattimen kotelon takana, ilmamäärämittarin alla, olevaa solenoidia. Kun tuota systeemiä kuvasta katsoo (ei jaksa pellin alle ryömiä) niin kylmä/kuuma imuilman ohjaukseen tarvitaan kaksi solenoidia. Toinen rintapellissä ja toinen ilmanputsarikotelossa. ?

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - EGR ja overboost (DW12)
« Vastaus #19 : 08.06.2016, 13:33:42 »
Tuossa linkkiä akun vieressä olevasta solenoidista ja säätötangosta.  Merkkiliikkessä sanoivat että ei noita säätötankoja ole mennyt ja silti meillä meni kahdesta 2,2 hdistä...
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/pe.....

Tuo solenoidi vetää tangon sisään heti kun auton käynnistää. Jos näin ei käy niin ei taida toimia. Kannattaa tarkistaa myös kalvokotelo alipaineella, 605:ssa oli aikanaan mennyt kalvo halki.
Audi A4 Tdi Q

jrasi

  • Vieras
Vs: 607 - EGR ja overboost (DW12)
« Vastaus #20 : 08.06.2016, 21:53:36 »
Swirlin alipainekello tilattu marmorilta, oli 30e ja joitain senttejä.
Tuon yhden katkenneen t-liittimen korvasin tämmösellä pistoliittimellä.

Taas jännätään, että monelleko pysäkille joutuu aamulla pysähtymään nollaamaan vikakoodeja.

Peräkärryä tuli äsken kyllä kiskottua ja vähän isompaa mälliä, eikä vielä ainakaan sytyttänyt.

jrasi

  • Vieras
Vs: 607 - EGR ja overboost (DW12)
« Vastaus #21 : 12.06.2016, 21:44:52 »
Olihan se vika päivän poissa  >:(

Noh, odotellaan että se solenoidi saapuu, myös tuo EGR-vika iskee välillä päälle. PP2000 oli jo kokeilussa, mutta jostain syystä en saa sillä vikakoodeja nollattua, valittaa vain että ne kaikki service zonet on käytetty.

jrasi

  • Vieras
Vs: 607 - EGR ja overboost (DW12)
« Vastaus #22 : 13.06.2016, 21:45:16 »
Vaihdoin ahtopaineen solenoidin, ei vaikutusta...

Sitten päätin vielä tarkistaa tuon swirlin toiminnan, auto käyntiin, ei mitään liikettä. Letku solenoidin päästä irti ja puhallus, komeasti meni ilma läpi. Ei muuta kuin purkamaan tavaraa edestä pois ja lopulta swirlin alipainekello kädessä ja uusi paikallaan. 20km koeajolenkillä ei valittanut EGR:n toiminnasta, eikä overboostista.

Tältä näytti vanha kello sisältä.


Heittipä auto myös vikakoodin alhaisesta polttoainepaineesta tuossa, pysähdyin tiensivuun nollaamaan koodit, ei sen jälkeen millään käyntiin. Pieni odottelu ja lähti. Kotipihaan tullessa näkyi vana jotain nestettä. Selvisi samalla välillä pöllähtänyt dieselin tuoksu, naftafiltterin kantta sai kierroksen vääntää kireämmälle. Jäänyt joltain sepältä hieman ohhoijaanpäälle.

jrasi

  • Vieras
Vs: 607 - EGR ja overboost (DW12)
« Vastaus #23 : 17.06.2016, 05:26:27 »
Toistaiseksi vikavalot pysyneet pois, kun vaihdoin vielä tuon EGR:n solenoidin.