Tyhjäkäyntimoottori irroitettu ja putsattu ylimääräisestä mömmöstä kunnolla sisältä, käytin ihan jarrujen puhdistusainetta ja musta lika valui kiltisti sieltä pois, kuivatus perään puhaltimella, jotta kaikki puhdistusaineet haihtuivat varmasti pois. Mittasin vielä liittimestä kelojen ( 2kpl ) vastukset, muistaakseni n.50ohmin suuruusluokkaa, toinen kela on sisemmissä nastoissa ja toinen ulommissa. Kyseinen "moottori" on käytännössä vain solenoidi, jossa kaksi kelaa liikuttaa karaa tilanteen mukaan. Sähköhommissa vastaavat solenoidit maksavat kympin, pari, mutta kun kysymyksessä on autovaraosa, niin alkuperäisen osan hinta Pökö-tiskillä on käsittämätön eli kannattaa todellakin koettaa aluksi tuota puhdistamista kunnolla. Siellä ei kuluvia osia juuri ole ja taitaa olla aika harvinaista, että esim. toinen keloista menisi rikki, joten uskon, että suurin osa tuon osan vaihdoista ovat turhia.
Samalla imuroin ilmansuodatinkotelon, pohja oli hiekkaa ja roskia täynnä. Irroitin myös sen suodatinkoteloon tulevan muoviputken irti ja liuotin kaikki öljytöhnät sieltä pois. Täytyy vielä ottaa niiden kumiletkujen puhdistus työn alle joku päivä.
Nyt auto toimii taas kuin junan vessa. ( ainakin vähän aikaa .... )