Kirjoittaja Aihe: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)  (Luettu 26532 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #30 : 20.09.2013, 11:57:15 »
Onnistuu mutta dw10 tapauksessa ongelma on se että egr venttiili sijaitsee niin että se silti karstoittuu ja saattaa alkaa jumittelun ja vikavalon killutuksen.
Ota piuha vain irti, jos vikavalo syttyy niin murhaa softasta kyseisen dtc-koodin  ::)

Vastoin yleistä harhaluuloa egr:n poisto ei välttämättä suinkaan vähennä kulutusta vaan saattaa jopa nostaa sitä.

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #31 : 20.09.2013, 14:50:44 »
Nostaa kaikissa tapauksissa, joissa ajosuorite-alueella (pienet kierrokset, pienet kuormitukset ts. pintakaasu jne alueet.) ohjain kierrättää pakokaasua.

Janne S

  • Vieras
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #32 : 12.01.2014, 16:19:57 »
Auto: 2005 407 2,0 HDi 136 (156 000 km).

Tasakaasun nykiminen->egr tulppaus->vedot kadoksissa.

Morjesta vaan foorumille, eka postaus. Tutkin tuota nykimisongelmaa irroitamalla aluksi erg- venttiililtä liittimen. Nykiminen häipyi tasakaasulla kokonaan ja tehojakin tuntui olevan saman verran kuin ennen töpselin irroitusta. Tekasin kuitenkin tuon sokean laipan vanhasta kirvesmiessahasta :o putken nro 6. erg:puoleiseen päätyyn. Nyt vaan ongelmana on, ettei auto kiihdy mihinkään. Kokeilin vielä egr-töpseli irroitettunakin, tilanne ei muuttunut mihinkään. Kovasti tuntuu ahtavan suhinasta päätellen, mut mihin paineet karkaa. Oisko tuosta joku anturi nyt sitten antautunu? Voiko ahtopaineanturin toiminnan testata töpselin irroittamalla vai pitääkö hommata vikakoodinlukuvehkeet. Ahtoputket ovat ainakin koneen etupuolella paikallaan, turbon liitoksista ei näköhavaintoa. Onko kellään lähtenyt painepuolen putkia irti? Sillä vaan että kannatteeko tuohon tutkimiseen uhrata enemmän aikaa.

Eli tuohon väliin laitoin sahan palasen. Pitääkö tuolle venttiilihässäkälle tehdä jotakin muutoksia? Mitä nämä kaksi anturia ovat?

_MikkoT_

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 187
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #33 : 12.01.2014, 21:36:40 »
Varmista, että turbon imuputki on oikein paikoillaan.
Seat Leon X-perience 2.0 TDI 4Drive 2015, Peugeot 207 1,4 16V 2006
Ex:Fiat Scudo Weekend 2.0 JTD 2004, Seat Exeo Style 2.0 TDI 2010, Volkswagen Golf 1.4 16V 2001,  Seat Toledo 1,9 TDI 2003, Peugeot 306 1,6 SR Style -96, Peugeot 309 1,6 GR -87

Janne S

  • Vieras
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #34 : 12.01.2014, 21:59:11 »
Vastataan itelle, eli toi vihreä anturi on imuilman lämpötilanturi. Käytin sen irti ja putsasin bräkleenillä ja mittasin vastuksen. Noin 17 asteen lämpötilassa näytti arvoa 13 Kilo-ohmia. Käytin varuiksi vielä maffin piuhaakin irti, ei vaikutusta. Paineanturin ja lämpötila-anturin johtoakin käytin irti, ei vaikutusta. Serkkumies oli tossa konehuoneen puolella tutkimassa eikä toi mun viritelmä ainakaan vuoda, järkyttävää suhinaa toi ahotjärjestelmä kyllä muuten pitää verrattuna ei tulpattuun versioon. Nappasin ton tulpan tuolta välistä ja egr-piuha irti->toimi taas niinkuin mitään ei ois tapahtunutkaan, paitsi että depollution särki-ilmoitusta herjaa nyt näytössä. Mikähän tossa on ettei toi niele tota tulppausta? Pitääpä tutkia toi imuputken asennus, sitä tosiaan jonku verran joutu väänteleen, kun ton erg-putken käytin irti. Miten se taas vaikuttaa siihen, kun nyt toimii taas normaalisti?

Janne S

  • Vieras
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #35 : 17.01.2014, 23:18:15 »
Näyttää menevän yksin keskusteluksi. Tilanne tällä hetkellä se, että egr:n töpseli on irti ja tulppa ei ole paikallaan.  Vaikuttaako tuo töpselin irroitus noihin fap:n polttoihin jotenki? Eli tukkiiko toi nyt suodattimen, jos ei oo töpseli paikallaan? Pörhön listahinta venttiilille oli 373, mistä ootta tilannu uuden? Ebayssä oli 187 halvin mitä tullu vastaan. Eli RHR koneesta kyse.

Janne S

  • Vieras
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #36 : 19.01.2014, 16:03:32 »
Eikö kukaan osaa vastata tohon polttohommaan? Sen tiän että löpöä pitää olla 1/4 tankkia ja koneen lämmöt yli 65.

abel

  • Vieras
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #37 : 29.08.2017, 15:49:52 »
Auto: 2005 407 SW 2,0 HDi.

Moi. Tuleeko tulppa (tai sokeapelti) siis kuvan nro 14 laippaan? Ja mitän muuta ei tarvitse tehdä? Nykii 1800-2000 kierroksella.


everton

  • Vieras
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #38 : 30.08.2017, 06:48:29 »
Kyllä, nro 14 liitokseen.

abel

  • Vieras
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #39 : 30.08.2017, 08:55:13 »
Kiitos nopeasta vastauksesta!

Eikun tekemään tulppaa ja tulppaamaan. Jos tulee ilmoituksia niin onko sitten haettava joku kallis ohjelmanrakentaja?

-Aapo

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #40 : 30.08.2017, 10:22:32 »
Jos tulee ilmoituksia niin onko sitten haettava joku kallis ohjelmanrakentaja?

Ihmettelen jos ei tulisi sillä jo vanhemmassa vajaaventtiilisessä moottorissa ne kyllä tuli.
Audi A4 Tdi Q

everton

  • Vieras
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #41 : 30.08.2017, 21:37:20 »
Ainakaan minulla vastaavassa moottorissa ei ole tullut 80tkm aikana.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #42 : 30.08.2017, 21:41:16 »
Vikakoodihan siitä tulee, mutta vikavaloa se ei sytytä tai aiheuta muita herjoja.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #43 : 30.08.2017, 21:42:14 »
Ainakaan minulla vastaavassa moottorissa ei ole tullut 80tkm aikana.

Riippuu siis moottorinohjaimesta. Omassa oli EDC15C2. Siinä tuli jakoavaimet ja antipöllöt ruutuun.
Audi A4 Tdi Q

abel

  • Vieras
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #44 : 31.08.2017, 10:47:15 »
Uskaltaako tuota tulppausta edes koittaa omaani? Vai saako tulppauksen avaamisella ja odb-lukijalla herjat ja viat pois?

Onko nämä tarvike egr-venttiilit (esim. skruvat-sivuston jne..) muuten käypäsiä, vai onko haettava originaali, jos ei tulppaamalla auto parane?