Auto: 2000 607 2,2 (EW12J4, 3FZ, automaatti, DAM 8645, 149 000 km).
Naiseni lähti autolla ja soitti hetken päästä että moottorin vikavalo palaa. Hän ajoi läheiselle parkkikselle ja sammutti auton. Hetken päästä käynnisti uudestaan ja sanoi että käy huonosti. Saavuin paikalle noin puolen tunnin päästä tapahtuneesta, ja totesin itsekin että ei käy hyvin, aivan kuin yksi sylinteri olisi poissa pelistä. Hetken päästä käynnistin uudestaan ja kävi hyvin, joten ajoin auton järkevämpään paikkaan. Vikavalo paloi koko matkan.
Vikakoodit luettu ja seuraavat tulivat esiin:
P1706 - automaattivaihteiston ohjainyksikkö : impulssisäätimen tunnistin / yhteneväisyys
P0502 - moottorin tietokone, hetkellinen vika, ajonopeusanturi, avoin piiri oikosulku plussaan ja maihin
P1517 - moottorin tietokone hetkellinen vika, elektronisen käynnistykseneston yhteys (tästä ei saatu koodia)- moottorin tietokone hetkellinen vika ohjaus sytytyspuola 4
P0354 - moottorin tietokone hetkellinen vika, sytytyspuola 4
Tuossa järjestyksessä tulivat, ja varmasti liittynevät toisiinsa, tai toistensa syytä. Takuuta jäljellä n. 2 kk, ja automyyjä sanoi että ei tehdä nyt mitään kun olivat hetkellisiä vikoja, ja vikavalo poistui muistin purkamisella. Tällä hetkellä käynti normaali.