Vanhemmassa 00-04 mallissa saa valoisuuden mukaan syttyvät ajovalot päälle painamalla vilkkuviiksen päässä olevaa nappia pitkään. Autossa pitää olla muistaakseni virrat päällä, mutta ei saa olla käynnissä.
Itselle laitoin Philipsin 5 ledin päiväajovalot (DRL) sumuvalojen viereen alaritilän väleihin. Voin ottaa kuvan jossain välissä. Olisin halunnut asentaa valot ihan auton nurkkiin, mutta järkevää paikkaa ei löydy ilman puskurin reikimistä. Leveässä autossa näyttäisi vain hienolta, kun olisi ihan nurkissa.
Ongelmia näissä Philipseissä on ollut Webaston kanssa. Kun Webaston laittaa päälle, syttyvät myös päiväajovalot. Lisäksi vielä vilkkuvat typerän näköisesti, palavat 10-15 sekuntia ja välillä sammuvat 2-3 sekunniksi. Ilmeisesti Webaston puhaltimen moottori tai PA-pumppu aiheuttavat häiriöitä ja Philipsin logiikka kuvittelee auton olevan käynnissä. Mielestäni tuo on typerä logiikka, paljon selkeämpää olisi tarkkailla jännitettä: kun jännite >13,2V = auto on käynnissä.
Seuraava kokeilu oli sitten siirtää päiväajovalojen virransyöttö taka-akulle, mutta siitä vasta ongelmia seurasi. Auto ilmeisesti touhuilee jotain itsekseen, jolloin jännite vaihtelee ja aamulla postia hakiessa saatoin tavata auton pihalta valoja vilkutellen. Oli naapureilla varmasti nauramista, kun pösöö vilkuttelee pitkin yötä. Oli tuossa vaihtoehdossa sellainen hienonkin näköinen ominaisuus, että keskuslukkoa käyttäessä valot syttyivät aina hetkeksi.
Philipsin tukeenkin yritin valittaa, mutta ainoa toimiva ehdotus oli asentaa virransyöttö virtalukon kautta. En hyväksynyt ehdotusta, koska ostin nuo valot juuri niiden helpon asennuksen takia (boksi suoraan akulle ja 1 johto parkkijohtoon). Siihen loppui sitten tuki.