Kirjoittaja Aihe: 207 - Tehottomuus (THP)  (Luettu 36917 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 614
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #45 : 06.12.2011, 16:14:20 »
http://www.etuners.gr/en/index.php?s=12&t=305

Voisiko löysät venttiilijouset olla ongelma ?

Edit: sitä olikin jo Benkun taholta epäilty näköjään...
« Viimeksi muokattu: 06.12.2011, 16:18:27 kirjoittanut Nemo »
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

Jykke

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #46 : 13.12.2011, 21:34:19 »
Threadi joka kannattaa lukaista. Voi löytyä jotain vinkkejä... http://www.207oc.com/index.php/topic,8246.0.html  (vaatii näköjään rekisteröinnin 207OC foorumille)

Jykke

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #47 : 29.01.2012, 20:03:45 »
Imukanavat ja venttiilit karstassa? Heitän siis vaan arvauksen. Korjauksena toimii kaasarinpuhdistusspray. Ilmaletku irti välijäähdyttimen jälkeen, kone tyhjäkäynnille ja ruiskuta ainetta koneeseen. Toista parikertaa. Asentamalla vesiruiskutuksen noista karstaongelmista pääsee kokonaan eroon.  Etunersilla juttua aiheesta: http://www.etuners.gr/en/index.php?s=12&t=324

Reilu 100tkm ajettu kansi purettuna:
http://www.etuners.gr/en/index.php?s=12&t=357

Benkku

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #48 : 29.01.2012, 21:36:15 »
Reilu 100tkm ajettu kansi purettuna:
http://www.etuners.gr/en/index.php?s=12&t=357

'...cause loss of power...' - ei nyt aivan niinkään. Karstaa kertyy lähinnä venttiililautasen turbulenttiisiin kohtiin, toisinsanoen virtaus voi ja parantuu varsinkin pienillä nostoilla. Tehoihin vaikutus marginaalinen.

Jykke

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #49 : 28.02.2012, 18:45:15 »
Sitikan huolto-ohje imusarjan ja karstojen puhdistukseen: Hesitation.pdf
Itse tein tuon 80tkm kohdilla kaasarinpuhdistukseen sopivalla spraylla. Maailmalta löytyy ihan oikeitakin tuotteita ko operaatioon.
- PSA:n koodilla: 1606394180
- http://www.tunap.com/en/ranges/automotive/products/p133.html
- Liqui moly: Pro-line Einlassventilreiniger fur direktenspritzer  koodi: 7628
- http://www.seafoamsales.com/sea-foam-spray.html
Ja perään vielä videovinkki vastaavasta operaatiosta VW:llä: http://www.youtube.com/watch?v=DmMvi7o6Ja4

Legge

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #50 : 29.02.2012, 10:47:54 »
Multa löyty nimenomaan tuo vikakoodi P1385 (Liian voimakkaan nakutuksen tunnistus). Lisäksi erilliset nakutuksen tunnistukset sylintereille 1, 2 ja 4. Tässä tapauksessa moottori käsiteltiin Forten puhdistusaineella. En tiedä onko tuo niin hyvää kuin nuo sprayt, mutta ainakin toimii tällä hetkellä paremmin.

Legge

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #51 : 01.03.2012, 09:28:02 »
Lisätään nyt tähänkin vielä epäselvyyksien välttämiseksi, että tuo Forte ei ilmeisesti auta Jyken mainitsemaan vikaan, koska se ei imukanavia puhdista. Jotain se kyllä teki omalle autolle, koska älytön nykiminen täydellä kaasulla kiihdyttäessä hävisi. Onko joku muuten löytänyt luotettavan paikan ostaa tuota Sea Foamia?

Jykke

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #52 : 01.03.2012, 09:56:20 »
Suomeen saa melko heikosti ulkomailta noita nesteitä ja painepakkauksia. Jotkut jenkit tekevät puhdistusliemensä jopa itse. Oma resepti joka on ollut mielessä olisi seuraava: CRC Venttilin puhdistaja + dieseliä ja tuolla youtuben neula+letkuvirityksellä imusarjaan muhimaan muutamaksi minuutiksi. Ehkä pari toistoa. Tuo voi olla kyllä aika extremeä jopa TSI huoltajille... Mutta ideaa saa vapaasti jalostaa. Kokeilisin itse mutta WAI kitin jälkeen auto on toiminut niin hyvin ettei ole tarvinnut murehtia näistä karstoittumisista(30tkm). ;D

Legge

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #53 : 01.03.2012, 11:34:02 »
Mitäköhän tuo CRC valve cleaner tekisi itsessään bensan sekaan kaadettuna? Vai onko moinen kärpäsen surinaa kunnolla karstaantuneessa THP:ssa ja aiheuttaa korkeintaan lisäongelmia?

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #54 : 01.03.2012, 11:35:25 »
Mitähän Fortea Leggelle laitettiin? Moottori pesua vai polttoainejärjestelmän pesua? ;D
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Jykke

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #55 : 01.03.2012, 11:46:20 »
Ei se tankkiin kaadettavan bensan seassa auta muuta kuin palotilan ja suuttimien puhdistukseen. THP toimii suorasuihkutuksella eli bensa suihkutetaan suoraan palotilaan. Perinteisemmissä koneissa suutin tai suuttimet on jossain kohtaa imusarjaa tai kanavaa, ja pitää näin imusarjan ja imukanavat pääosin puhtaana.

Legge

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #56 : 01.03.2012, 11:49:17 »
Moottoripesua laitettiin.

Tuo PSA:n numerolla tilattava aine on kuulemma hemmetin kallista, joten sitä ei viitsi paria pulloa huvikseen suihkutella ;)

EDIT: Ookko muuten Pouseri luetuttanut vikakoodeja viime aikoina? Löytyykö sulta noita nakutuksen tunnistuksia?
« Viimeksi muokattu: 01.03.2012, 11:54:31 kirjoittanut Legge »

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #57 : 01.03.2012, 12:30:40 »
En oo nyt talven aikana vikakoodeja kattonu, mutta aikaisemmin siellä ei ole mitään ollu.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Legge

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #58 : 20.03.2012, 17:39:58 »
Nappasin ääninäytteen puhelimella tuosta omasta nakuttavasta äänestä. Alussa on ensin hieman kovempaa kaasuttelua, jolloin ääni oikeastaan peittyy puhelimella kuvattessa muuhun meteliin, mutta noin 20 sekunnin kohdalta alkaa pätkä, jossa naputtava ääni kuuluu selvästi. Mielipiteitä?

EDIT: Latasin Youtubeen, jottei tarvitse latailla pitkään. Äänet kannattaa vetää kaakkoon, koska luurin mikrofoni on kehno:

http://youtu.be/_SuQ0ieG7Qc
« Viimeksi muokattu: 20.03.2012, 18:17:33 kirjoittanut Legge »

Jykke

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #59 : 20.03.2012, 17:52:43 »
Kokeilin tuota raakaa "CRC valve cleaneria" vanhaan prätkän imuvenaan. Ei mitään vaikutusta. Valvolinen kaasarispray taas irroitti toisesta ventiilistä pinnassa olevat rasvat ja kevyen karstan hetkessä. Täysin puhtaaksi venttiileitä ja kanavia ei varmasti saa millään pikakäsittelyllä, mutta tekohengitystä voi koittaa antaa.

Ebaysta löytyy Tunap 133  http://www.ebay.ie/itm/280836523132 

Ja minimiesten seafoam+mekaaninen puhdistus: http://www.northamericanmotoring.com/forums/stock-problems-issues/187432-picture-of-my-valves-before-seafoam.html

Kuvat näkee kun rekisteröityy tuonne foorumille...