No enpä tiedä. Vikakuvaus osuu suoraan laihalla käyvään moottoriin. OBD-kaapeli kiinni ja Long Term Trim arvo kertoo mihin suuntaan seosta korjataan. Toki vika voi olla myös polttoaineen syötössä, mutta lähes järjestäen rempan yhteydessä syntyneet viat löytyy moottorin "liitännöistä". Sähköliittimistä, letkuista jne... jotka saattaa huomaamatta käsittelyssä irrota tai murtua.
Tätä kirjottaessa tuli mieleen myös tapaus jossa yksi tulppa antoi huonoa kipinää huonon tulpanhatun johdosta. Lambda sai "raakaa" ja moottorinohjaus sääti laihalle, jolloin nyki ja potki imusarjaan. Tämäkin skenaario näkyy Long Term Trim arvosta.
Alipainetta on käytetty jo muinaisten foinikkialaisten... eikun 50-60 luvun aikana jenkkiläisen automaattilootien ohjaukseen. Ne toimikin hienosti. Nää nykyiset "sähköaskit" on tosiaan välillä hyvinkin verrattavissa sumeaan logiikkaan.
Mulla oli edellinen kiesi viimosta mallia oleva scorpio (sammakkomalli) jossa oli kaikki mahdollinen ohjattu sähköllä. Hieno peli, loistava kyyti ja fantastinen ajettava.... Kunnes yksi vesipisara löysi tiensä moottoritilan multiliittimeen.
Vikakoodien kanssa oli kuin hedelmäpeliä paripäivää, ennenkuin tuli se liitin vilkaistua.
(tiivisteestä löytyi havunneula)