Kirjoittaja Aihe: 407 - Ajoittainen tehottomuus (HDi)  (Luettu 7045 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pös407

  • Vieras
407 - Ajoittainen tehottomuus (HDi)
« : 17.11.2009, 06:49:13 »
Auto: 2007 407 2,0 HDi 136 (60 000 km).

Ongelmana on, kun välillä ei olisi tehoista käytössä kuin osa, esim. maantienopeudessa pedaalia painettaessa, oli vaihde mikä vaan, ei tahdo tapahtua oikeastaan mitään. Välillä reagoi kaasuun täysin normaalisti.

Toiseksi pösö on tehnyt sitä, että vakionopeussäädin on pudonnut pois päältä kesken ajon itsestään. Cruise alkaa taas toimimaan, kun sammuttaa auton. Samoin on tehnyt muutaman kerran, esim. liikennevaloissa tyhjäkäynnissä kierrokset heijaa muutaman kerran ja sitten sammuu. Käyntiin lähtee kylläkin heti uudestaan. Voiko kyseiset viat olla tekemisissä keskenään ja mistä voisi olla kyse.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Ajoittainen tehottomuus (HDi)
« Vastaus #1 : 17.11.2009, 07:34:32 »
Vahva veikkaus muiden kertoman perusteella että EGR jumittaa...
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Juha12

  • Vieras
Vs: 407 - Ajoittainen tehottomuus (HDi)
« Vastaus #2 : 01.12.2009, 10:34:59 »
Auto: 2006 407 SW 2,0 HDi.

Samaa vikaa minun autossa, ajoittain tehot kadoksissa ja lykkää savua vaikka ei pitäisi. Vein sitten huoltoon jossa totesivat että sähköinen egr-venttiili jumissa, ei liiku kuin vähäsen. Nyt sitten vaihtavat osan, aika näyttää alkaako toimimaan. Kyselin myös venttiilin tulppaamisesta johon totesivat että auto alkaa antamaan vikakoodia jos sen tekee eli ei onnistu.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Ajoittainen tehottomuus (HDi)
« Vastaus #3 : 01.12.2009, 11:07:22 »
Kyselin myös venttiilin tulppaamisesta johon totesivat että auto alkaa antamaan vikakoodia jos sen tekee eli ei onnistu.

Joku kertoi muistaakseni että ei tule vikakoodia jos tulppaa oikein ?
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Juha12

  • Vieras
Vs: 407 - Ajoittainen tehottomuus (HDi)
« Vastaus #4 : 01.12.2009, 13:10:09 »
Niin taisi olla, itse hain auton äskettäin pajalta, olivat saaneet vanhan egr-venttiilin toimimaan.. Oli ollut jokin huono liitos jonka johdosta antoi vikakoodin. Nyt venttiilin sähkömoottori kuitenkin ajaa läppää ääriasentoihin joten systeemin pitäisi pelata. Uusi moottori olisi ollutkin kallis, 475e.

wilbert

  • Vieras
Vs: 407 - Ajoittainen tehottomuus (HDi)
« Vastaus #5 : 01.12.2009, 13:18:51 »
Auttoiko venttiilin puhdistus ja paljon köyhdyit?

Juha12

  • Vieras
Vs: 407 - Ajoittainen tehottomuus (HDi)
« Vastaus #6 : 02.12.2009, 12:50:36 »
Tehot nyt tallella, pölläyttää kyllä lämpimänä vähäsen mustaa savua kun polkasee kaasun pohjaan. Autolla ajettu noin 160 000km elikkä hiukkasloukku alkaa olemaan tiensä päässä kun sitä ei ole vielä vaihdettu. Siitä varmaan tuo savun pölähdys johtuu. Kaippa auto alkaa sitten ilmoittelemaan kun fapin vaihto ajankohtainen..

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Ajoittainen tehottomuus (HDi)
« Vastaus #7 : 02.12.2009, 13:11:25 »
Tehot nyt tallella, pölläyttää kyllä lämpimänä vähäsen mustaa savua kun polkasee kaasun pohjaan. Autolla ajettu noin 160 000km elikkä hiukkasloukku alkaa olemaan tiensä päässä kun sitä ei ole vielä vaihdettu. Siitä varmaan tuo savun pölähdys johtuu. Kaippa auto alkaa sitten ilmoittelemaan kun fapin vaihto ajankohtainen..

Mulla on alkuperäinen hiukkasloukku, ja 293tkm taulussa. Sen vanhan voi joko pestä tai ottaa pois, ihan omantunnon mukaan. Pois otto vaatii pientä kikkailua ja onnistuu parilla eri tapaa. (Mutta kyseessä ei liene ole laillinen toimenpide)

Juha12

  • Vieras
Vs: 407 - Ajoittainen tehottomuus (HDi)
« Vastaus #8 : 02.12.2009, 15:37:39 »
mitenkäs olet pessyt hiukkasloukun ja onko lisäainetta joutunut miten paljon tankkaamaan? Auto pelannut ihan normaalisti, ei savuta ja menee päästömittauksesta läpi? Tuossahan olisi selvä säästönpaikka..

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

407hdi06sw

  • Vieras
Vs: 407 - Ajoittainen tehottomuus (HDi)
« Vastaus #10 : 01.05.2010, 22:49:47 »
Auto: 2006 407 SW 2,0 HDi Executive (automaatti).

Tuo auton tehottomuus on ollut tuttu tunne. Merkkihuollossa eivät ole osanneet muuta kuin soittaa help-deskiin ja sieltä käsketään vaihtaa outoja osia. Kun kysyin, voisiko vika olla ilmamääräanturissa, niin vastaus oli, ettei ole vikaa. Ei muuta kuin kytkettiin itse 150 euron testeri (MaxiDiag fr 704) autoon ja katsottiin vikakoodit. Kone ilmoitti seuraavaa: "Flow sensor signal air flow too low", eli ilmanvirtaus liian pieni. Aloin miettiä asiaa ja tulin siihen johtopäätökseen, että anturin, joka sijaitsee heti ilmanputsarin jälkeen, täytyy olla vain likainen ja sen vuoksi tulkitsee ilmantulon heikoksi, joten myös polttoainettä ei silloin luonnollisesti syötetä tarpeeksi. Otin anturin irti ja putsasin sen sähkölaitteiden putsaukseen kelpaavalla CRC:llä. Homma kesti ehkä kymmenen minuuttia ja käytin siinä topsy-puikkoja (varovaisesti). Laitoin anturin takaisin ja auto kulkee ripeämmin kuin koskaan. Anturi näkyy moottorin päällä olevassa paksussa ilmaputkessa. Merkiltään se on "Siemens VDO.." ehkä 3-4 neliösentin kokoinen läpyskä. Samalla "depollution system faulty"-valokin sammui parissa päivässä. Ihmettelen, ettei merkkikorjaamosta löydy sen vertaa ammattitaitoa, että tämän olisivat voineet päätellä.

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Ajoittainen tehottomuus (HDi)
« Vastaus #11 : 01.05.2010, 23:04:16 »
Paljonko sulla oli kilometrejä kun tuon teit?
Omassa 2.0hdi:ssa putsasin tuon samaisen anturin ~240tkm kohdilla ja se oli todella likainen, mitään muutosta moottorin käytöksessä en kyllä tiedostanut.

jounil

  • Vieras
Vs: 407 - Ajoittainen tehottomuus (HDi)
« Vastaus #12 : 02.05.2010, 22:13:42 »
Auto: 2006 407 SW 2,0 HDi.

Samaa vikaa minun autossa, ajoittain tehot kadoksissa ja lykkää savua vaikka ei pitäisi. Vein sitten huoltoon jossa totesivat että sähköinen egr-venttiili jumissa, ei liiku kuin vähäsen. Nyt sitten vaihtavat osan, aika näyttää alkaako toimimaan. Kyselin myös venttiilin tulppaamisesta johon totesivat että auto alkaa antamaan vikakoodia jos sen tekee eli ei onnistu.

EGR:n toimivuutta tarkkaillaan ilmamassamittarin avulla. Kun EGR-signaali on aktiivinen ilmamassan pitää laskea oletetun takaisinkierrätetyn pakokaasun massan verran. Jos näin ei käy muodostuu vikakoodi joka viittaa EGR:ään. Eli ei voi tulpata. Jollain virilastulla ehkä voisi saada pois EGR:n käytön.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 407 - Ajoittainen tehottomuus (HDi)
« Vastaus #13 : 02.05.2010, 23:11:14 »
Ei ainakaan omassani huolto ilmoittanut mitään vikakoodia EGR:stä vaikka se tulpattu olikin, muita vikoja kyllä löytyi. Vuosimallieroja? Nykyään kyllä löytyy vikakoodi jumittuneesta EGR:stä, mutta ajotietokone ei herjaile mitään eikä vaikuta auton toimintaan.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Ajoittainen tehottomuus (HDi)
« Vastaus #14 : 03.05.2010, 01:25:35 »
EGR:n toimivuutta tarkkaillaan ilmamassamittarin avulla. Kun EGR-signaali on aktiivinen ilmamassan pitää laskea oletetun takaisinkierrätetyn pakokaasun massan verran. Jos näin ei käy muodostuu vikakoodi joka viittaa EGR:ään. Eli ei voi tulpata. Jollain virilastulla ehkä voisi saada pois EGR:n käytön.

ei ainakaa 2005 mallissa käy noin, egr tulpattuna jo 1½v