Kirjoittaja Aihe: 407 - Ilmastointiongelma  (Luettu 2541 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

peugeot407sw

  • Vieras
407 - Ilmastointiongelma
« : 21.05.2010, 18:52:31 »
Auto: 2005 407 SW 2,0.

Mistä johtuu, kun kuskin puolelta tulee kylmää, mutta repsikan puolelta tulee vain lämmintä ilmaa? Ei auta, vaikka muuttaa säätöjä.

Arzi

  • Vieras
Vs: 407 - Ilmastointiongelma
« Vastaus #1 : 06.04.2011, 20:29:03 »
407 Hdi vm 09 Wagonin kanssa ilmastointi propleemaa. Kysymys: Aina kun auton sammuttaa  ja käynnistää uusiksi automaatti ilmast. ja +21 astetta asettuvat vakiona päälle. Kevätauringossa haluaisi jo hiukan viileämpää sisäilmaa. Millä konstilla saan tallennettua/muutettua vaikka +17 astetta vakiona päälle kun auton käynnistää? En löytänyt käsikirjasta ohjetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Ilmastointiongelma
« Vastaus #2 : 06.04.2011, 20:34:11 »
Et mitenkään, tai no joo jos muuttaa vebaston kytkentää, koitan etsiä haulla aiheen.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Ilmastointiongelma
« Vastaus #3 : 06.04.2011, 21:39:44 »
Tuo 21C on mielestäni ok. oikeastaan nerokasta. Jos kabiini on kuumempi, niin ajaa tuohon lämpötilaan. Harvoin on tarvinnut kadota säätämään. Yksilöitä ovat autot, kun ajajatkin. Lämpöläppäakselien kannalta hyvä, ettei säätele läppiä niin usein (synkrooniajo-sulkutoiminto ei aktivoidu). Ilman suuntauksella saa viileän tunteen, kun sulkee mukavuusilmastoinnin ja avaa keskisuuttimet, ehkä puhallussuunta manuaalisesti keskisuuttimiin. ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 407 - Ilmastointiongelma
« Vastaus #4 : 06.04.2011, 22:22:51 »
Tuo on helppo "korjata" lisäämällä nuolen osoittamaan kohtaan ON-OFF -katkaisija. Kesällä kytkin pidetään ON -asennossa ja talvella OFF. Näin talvella riittää kopissa lämmintä (läpät sulkeutuvat ON -asennossa) ja kesällä asetukset pysyvät muistissa. Itse laitoin tuon katkaisijan aikanaan hanskalokeroon.

Tämä olettaen, että autossa on alunperin ollut automaattisesti ajon aikana toimiva polttoainekäyttöinen lisälämmitin joka on muutettu jälkikäteen esilämmittimeksi.



« Viimeksi muokattu: 06.04.2011, 22:29:33 kirjoittanut Aksu »
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Ilmastointiongelma
« Vastaus #5 : 07.04.2011, 06:07:34 »
Hyvä, tuotahan voisi harkita  ;) 407 sähkökuvat olisi kokonaisuudessaan mielenkiintoinen rasti.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -