Kirjoittaja Aihe: 207 - Liian korkeat päästöarvot (VTi)  (Luettu 5160 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 263
207 - Liian korkeat päästöarvot (VTi)
« : 13.01.2020, 13:42:19 »
Auto: xxxx 207 1,6 VTi (284 000 km).

Arvauksia missä vika:

Tyhjäkäynnillä           Kierroksilla
co o,23                     co 0,29
hc 98                        hc 10
co2 14,7                   co2 14,4
o2 0,04                     o2 0.04
lambra 0,991            lambra 1.013
kierrokset 818          kierrokset 2310

Vikakoodeja ei ole.  Aienmmin oli 1 puolavika joka vaihdettiin.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 207 - Liian korkeat päästöarvot (VTi)
« Vastaus #1 : 13.01.2020, 23:56:51 »
Lambda-anturi vaihtoon. Etummainen. Kuluttaako moottori huomattavasti öljyä. Moottori ajettava kuumaksi ennen päästötestiä.
Peugeot 3008 hybrid

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 263
Vs: 207 - Liian korkeat päästöarvot (VTi)
« Vastaus #2 : 14.01.2020, 07:18:48 »
VTi ja kuluttaa hieman öljyä.

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 263
Vs: 207 - Liian korkeat päästöarvot (VTi)
« Vastaus #3 : 14.01.2020, 07:35:26 »
Laitettiin forte lisäaineet tankkiin aienmmin forte käsittely moottorille. Nyt ajettu n 100 km isoilla kierroksilla vaihtelevilla nopeuksilla. Päästöjä mitattiin ainakin 15 min vaihtelevilla kierroksilla. kierroksilla meni jo lähelle mutta tyhjäkäynnillä ei. Se hyöty on ollut että auto kulkee todella hyvin. Jos lambra niin luulis että antaa vikakoodin mutta ei mitään.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 207 - Liian korkeat päästöarvot (VTi)
« Vastaus #4 : 14.01.2020, 07:37:22 »
Minä tein viisaana miehenä 3 mm. vedenpoistoreiän viimeiseen pönttöön ja tuli hylky päästöistä. Eli ei tarvii olla putkistossa isokaan vuoto.
Popparilla sitten reikä umpeen ja heittämällä läpi. Co2 0,00%, josta jäi kiinni.

Tuli muuten pari litraa vettä cupeen pöntöstä, kun vaimo ajaa sillä lyhyttä matkaa.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 263
Vs: 207 - Liian korkeat päästöarvot (VTi)
« Vastaus #5 : 14.01.2020, 19:25:21 »
Käytin tänään katsastuksessa vaikka päästöt oli pielessä saadakseni lisäaikaa. Katsastusmies käytti aikaa löytääkseen vian ja lopputulemana oli että 1 lambran liittimessä tai johdoissa pieni hetkellinen katkos. Käydessä katkos tuli muutaman sekunnin välein ja ilmeisesti ei ehdi antaa vikakoodia. Puhdistin liittimet kotona, en tiedä kun en uudestaan mennyt näyttämään kun jousikin oli poikki että korjaantuiko.  Jotenkin tuntui että kulmikas käytös parani, ei ole enää viivettä kun äkkiä painaa kaasua. Kaikki muut arvot olisi kelvannut mutta co oli 25 kun pitäisi olla alle 20. Kaikki arvot kumminkin selvästi paremmat kuin korjaamolla aikaisemmin mitattu joten mittareissakin on eroja

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 207 - Liian korkeat päästöarvot (VTi)
« Vastaus #6 : 15.01.2020, 01:38:58 »
Voisko esim. likainen moottorin ilmansuodatin aiheuttaa päästöongelmaa?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 263
Vs: 207 - Liian korkeat päästöarvot (VTi)
« Vastaus #7 : 15.01.2020, 07:38:18 »
Kyllä tietysti voi mutta on uusi

matias123

  • Vieras
Vs: 207 - Liian korkeat päästöarvot (VTi)
« Vastaus #8 : 15.01.2020, 11:14:54 »
Kaikki sytytysosat on siis käyty läpi, myös sytytystulpat? Syy voi olla lambda anturissa tai sen johdotuksessa. Vikakoodin luku ja anturitietojen tutkiminen obd-lukijalla lienee järkevää. Erijuttu on sitten osaako niitä tulkita oikein, eli korjaamolla olet jo käynyt vai. Tietotaitoa löytyy varmasti tietojen tulkitsemiseen, mutta työstä joutuu kuitenkin maksamaan. Täällä saa hyviä arvauksia.

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 263
Vs: 207 - Liian korkeat päästöarvot (VTi)
« Vastaus #9 : 15.01.2020, 11:32:44 »
1 puola on vaihdettu kun oli vikakoodi ja tulpat. Ongelma on se ettei merkkiliikkeen testerilläkään löydy mitään vikakoodeja nehän nyt aina ensimmäisenä luetaan. Itsellänikin on delphi systeemi ja kiinalaiset psa systeemit. Katsastusaseman koneilla nähtiin lambrassa pieni katkos todella sekunnin murto-osan ja hänen mielestään on niin lyhyt ettei aiheuta koodia mutta lambran toiminta ikäänkuin keskeytyy sekunnin murto-osaksi siinä syy. Katsotaan nyt mutta myös jousi oli poikki odotan sitä.

matias123

  • Vieras
Vs: 207 - Liian korkeat päästöarvot (VTi)
« Vastaus #10 : 15.01.2020, 12:29:56 »
Se siinä sitten onkin, että onko tuo lambda katkos syy vai seuraus. Ihan halvalla bluetooth obd2 palikalla voi lukea android puhelimella tai tabletilla anturitietoja ilman mitään kalliita vehkeitä.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 207 - Liian korkeat päästöarvot (VTi)
« Vastaus #11 : 15.01.2020, 12:38:51 »
Ei anna vikakoodia viallinen lambda jos ei ole kunnolla rikki. Jos tankissa joku 25 litraa bensaa, niin tankkaa 15 litraa re85 etanolia, niin päästöt on hyvinkin pienet sitten.
Peugeot 3008 hybrid

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 263
Vs: 207 - Liian korkeat päästöarvot (VTi)
« Vastaus #12 : 30.01.2020, 09:53:09 »
Etanoolikaan ei auttanut, päinvastoin. Tilasin catin ja molemmat lambrat, tulee viikonlopuksi, saaspa nähdä auttaako vai mitä sitten.

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 263
Vs: 207 - Liian korkeat päästöarvot (VTi)
« Vastaus #13 : 03.02.2020, 13:04:01 »
Uudet lambrat ja uusi katti ja nyt kaikki ok

Marek

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 125
  • 508 SW HDi163
Vs: 207 - Liian korkeat päästöarvot (VTi)
« Vastaus #14 : 21.07.2021, 22:53:44 »
Mikäli joku kohtaa saman ongelman, niin tässä vaihtoehtoinen vika kohde. Vaimon 207:saa lähes identtiset päästöt joilla hylky katsastuksesta. Syy oli vuotava pakoputken joustoliitos. Näissä on se teräspunosmalli. Saattaa olla hieman haastavaa havaita jos ei vielä kunnolla vuoda. Koska keskivaimentaja oli vielä hyvässä kuosissa, niin Autodocilta tilasin korjausputken joka on käytännössä se pätkä pakoputkea mikä on katin ja keskivaimentajan välillä sisältäen tuon joustoliitos osan. Päästöt läpi puhtain paperein.
508 SW HDi163, 207SW VTi90, Peugeot MTB
ex. 407 SW HDi136 JBL, 206 TU3JP, 306 TU5JP x2