Päivävalotkin saatiin sitten lopulta toimimaan. Ei oikein ollut aiheesta osaamista Automaa Herttoniemessä. Ensimmäinen yritys tuotti tuloksen, jossa autossa ei palanut mitään valoja muuten kuin automatiikan sytyttäessä ne vasta hämärässä tai viiksestä valot päälle kääntäen ja ajotietokoneen valikosta oli kadonnut koko päivävaloasetus. Aikansa väittivät vastaan että palaa vastaan ja lopulta kun huoltotyön luovuttaja kävi itse katsomassa, niin alkoi uskoa ettei pala. Seuraavaksi väittivät ettei pysty koodaamaan käyttöön, mutta pienen väittelyn jälkeen se sitten lopulta olikin mahdollista. Laittoivat Japaniin tarkoitetut valoasetukset, joilla kun valikosta valitsee päivävalot käyttöön, ne palavat:
- aina valokatkaisijan ollessa nolla-asennossa
- päivällä katkaisijan Auto-asennossa, hämärällä syttyvät halogeenit ja "parkit" eli etu- ja takavalot
- ei vaikuta valojen toimintaan valokatkaisijan muissa asennoissa
Jos valikosta valitsee päivävalot pois, niin silloin ei pala mitään valoja nolla-asennossa, eikä Auto-asennossa päivällä.
Kovasti on edelleen merkkiliikkeessä vallalla ajatus, että tuo kytkentä on laiton, mutta onneksi siinä asiassa ei heidän mielipiteellään ole merkitystä. Noiden sammuksissa olevien takavalojen kanssa voi tietty tulla poliisin kanssa tulkintaerimielisyyksiä ainakin näin talvikelillä, kun lumikin voi pöllytä.
Parasta koko "säätämisessä" oli etteivät veloittaneet siitä yhtään mitään.