Auto: 2005 607 2,7 V6 HDi (automaatti, DT17, 226 000 km).
Kiihdyttäessä kevyesti, alkaa auto täristään noin 30km/h vauhdissa. Tärinä on riippuvainen nopeudesta ja "kiihtyy" sitä mukaa kun vauhti kasvaa. Noin 50km/h jälkeen ei enää juurikaan tunnu, mutta jos kiihdyttää voimakkaasti vaikkapa maantienopeuksilla rekkaa ohittaessa niin tuntuu tärinä jälleen. Ei riipu vaihteesta. Esiintyy sekä 2, 3 ja 4 vaihteella, kunhan nopeus ja ajotapa on edellä mainituissa rajoissa. Tärinä tuntuu lähinnä samalta kuin ajaisi huonosti tasapainotetulla renkaalla, hiukan voimakkaammin kylläkin. Ikäänkuin rengas vatkaisi. Esiintyy sekä talvi- että kesävanteilla joissa uudet kumit ja tasapainotukset, joten gummeista ei johdu. Molemmat vetoakselit on uudet, joten nekin voi jättää laskuista pois. Ohjaustehostaja on omituisen laiskan oloinen ja pitää jurinaa jos rattia kääntää ihan vähän. Jurina loppuu heti kun rattia kääntää kunnolla. Ääriasentoon käännettäessä alkaa tehostaja hurisemaan ja ratti täryttää oudosti viimeisillä veivauksilla. Molemmat kääntölaakerit vasta vaihdettu, eli ratin tärinä ei johdu ainakaan niistä. Tehostajassa on riittävästi lientä.
Voiko jokin rikkoutunut moottorin/vaihteiston tuki aiheuttaa vatkausta/tärinää? Tai heikkokuntoinen ohjaustehostaja? Vaihteistokin tieten voi olla mahdollinen aiheuttaja, mutta toivottavasti ei.....