Kirjoittaja Aihe: 307 - Epäselvyys malliversiosta  (Luettu 8366 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kimmo207

  • Vieras
307 - Epäselvyys malliversiosta
« : 10.02.2008, 18:52:45 »
Auto on 2005 307 Wagon XS 1,6 / Wagon Trendy 1.6 (bensa)
DAM-koodi: 10468, valmistustehdaskoodi: 89 (Sochaux, Ranska)
Valmistenumero: VF33ENFUC84311315

Ostin auton joulukuussa 07 käytettynä Kajaanilaisesta autoliikkeestä joka ei ole uusien Peugeot-autojen jälleenmyyjä. Auton myynti-ilmoituksessa, sekä peilissä roikkuvassa myyntikyltissä oli mallimerkintä: "Peugeot 307 XS 1.6 Wagon". Autossa on Peugeot-erikoisvanteet, korin väriset kylki- ja puskurilistat ja musta sisustus jotka sopivat kuvaan. Kun selailin huoltokirjaa tarkemmin, huomasin sivulla 3 tarran jossa on oikeat valmistenumero, rekisteritunnus ja väri, mutta mallimerkintä on "307 Wagon Trendy 1.6".
Sama "307 Wagon Trendy 1.6" on kirjoitettu käsin sivun 2 "Auton malli" -ruutuun.
- Olisiko jollakulla tietoa ovatko Peugeot-liikkeet esim. kampanjoidensa yhteydessä päivittäneet autojen varustelutasoja tehden esim Trendyistä --> XS:iä lisäämällä puuttuvat varusteet, jonka jälkeen auto on perustellusti myyty eteenpäinkin XS-tasoisena.
- Mikä mahtoi olla elokuussa 2005 oikean XS-varustelun sisältö (oliko nahkainen ohjauspyörä tai xenon-valot, erikoisvanteet, tai muuta tunnusomaista).
- Haluan selvittää siksi että voin joskus myydä seuraavalle oikein tiedoin... omaan valintaani vaikutti hiukan tuo XS jonka hinta on 2005 ollut perusveriota 800€ korkeampi.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 307 - Epäselvyys malliversiosta
« Vastaus #1 : 11.02.2008, 04:47:18 »
Valmistenumero: VF33ENFUC84311315

Auton hyvinkin tarkat tiedot selviävät Peugeot Service Box:sta valmistenumeron perusteella. Tuo siis kertoo ainakin sen, millaisena auto on tehtaalta lähtenyt.

http://late.nwps.ws/smf/index.php?topic=10130.msg114693#msg114693
« Viimeksi muokattu: 14.02.2008, 21:02:07 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

kimmo207

  • Vieras
Vs: 307 - Epäselvyys malliversiosta
« Vastaus #2 : 12.02.2008, 17:37:45 »
Ei tosiaan kannata valita kieleksi suomea, ellei osaa ranskaa hyvin, minä en ainakaan saanut mitään tolkkua millään, vaikka yritin ranska-suomi sanakirjankin avulla. Käyttökieleksi enkku niin onnistuu paljon paremmin, tosin autoni malliversioksi se ilmoitti "307 new". Nämä Trendy ja XS ym mallinimikkeet lienee maakohtaisia myyntinimikkeitä. Varusteluettelo kyllä on erittäin yksityiskohtainen.
Hyvä palvelu mutta ei todellakaan helppokäyttöinen, niin kun voisi toivoa :)

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Vs: 307 - Epäselvyys malliversiosta
« Vastaus #3 : 12.02.2008, 17:41:32 »
Verhoilusta ainakin erottaa Trendy ja XS version. Onko autosi verhoilu likimain tämän näköistä:
Trendy:
XS:
« Viimeksi muokattu: 12.02.2008, 17:54:35 kirjoittanut SamiL »
Peugeot 3008 hybrid

kimmo207

  • Vieras
Vs: 307 - Epäselvyys malliversiosta
« Vastaus #4 : 12.02.2008, 17:53:54 »
Jep! Kuva on juuri kuin olisi omastani. Eli kyllä mulla sitten on Trendy. Varusteluettelossa oli pyörätkin 195/65-15 peltivanteilla, eli erikoisvanteet on ostettu jälkeenpäin. Parasta myydä Trendynä eteenpäin sitten kun on ajankohtaista.

Alfissimo

  • Vieras
Vs: 307 - Epäselvyys malliversiosta
« Vastaus #5 : 26.07.2009, 14:38:50 »
Tervehdys,

Auton vaihto edessä ja kiikarissa -02 307 Wagon 2.0 HDI 110 ESP. http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31.2317348
Ko. laitteessa on ilmeisesti hiukkassuotimet vakiona, näin olen itseni antanut ymmärtää, mutta muissa varusteissa olenkin sitten pudonnut kärryiltä.

Yllä olevan yksilön kanssa erityisesti, joka on myynti-ilmon mukaisesti XS varusteinen, mutta on silti varustettu lasikatolla ja olisi ilmoituksen mukaan 7-paikkainen erillisillä takaistuimilla, jolloin kyseessä olisi siis oikeasti SW, mutta kuvan mukaan autossa on alla 16" renkaat ja eikös SW:ssä pitäisi olla vakiona ollut 17"?
Kyseessä on siis joko pienillä renkailla oleva SW tai lisärastitettu XS, mutta joku viisaampi tästäkin tietäisi, mitä varusteita XS:ssä on ollut vakiona ja mitä rastittu lisäksi, tähän asti olen itse ollut siinä uskossa, että lasikaton ja 7 tuolia on saanut vain SW:n kanssa.

Saakohan tuosta mitään tolkkua... ::)

edittiä: taitaa SW:n vakiorenkas olla sittenkin 16", mutta silti tuo auto vaikuttaa enemmän SW:ltä.
« Viimeksi muokattu: 26.07.2009, 14:53:00 kirjoittanut Alfissimo »

PekkaTi

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 717
Vs: 307 - Epäselvyys malliversiosta
« Vastaus #6 : 26.07.2009, 16:07:41 »
edittiä: taitaa SW:n vakiorenkas olla sittenkin 16", mutta silti tuo auto vaikuttaa enemmän SW:ltä.

SW se on.
Nykyinen: 308 SW Active 112 e-HDi 2-tronic vm. 2012
Edelliset: 307 Wagon Premium Plus HDi (66 kW), vm. 2007, 306 ST HDi (66 kW) vm. 2001, Renault 19 TXE Chamade vm. 1991, Peugeot 205 vm. 1985



PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Vs: 307 - Epäselvyys malliversiosta
« Vastaus #7 : 26.07.2009, 21:10:19 »
SW mallissa aina laskikatto. Wagon peltikatolla.
Peugeot 3008 hybrid

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 147
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Epäselvyys malliversiosta
« Vastaus #8 : 27.07.2009, 18:34:38 »
Tervehdys,

Auton vaihto edessä ja kiikarissa -02 307 Wagon 2.0 HDI 110 ESP. http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31.2317348
Ko. laitteessa on ilmeisesti hiukkassuotimet vakiona, näin olen itseni antanut ymmärtää, mutta muissa varusteissa olenkin sitten pudonnut kärryiltä.

Toi ei vaan ole HDi 110 mallia nähnytkään, se on 2.0 107 hv malli. Hiukkasloukun vaihto väli on tuossa joko 80 tai 120 km. HDi 110 on oikeasti 1.6 litrainen, eikä siinäkään oikeasti ole 110 hv vaan 109, sen loukun vaihtoväli on taas 180 tkm, lisäaineen lisäys sitten 120 tkm.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

PekkaTi

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 717
Vs: 307 - Epäselvyys malliversiosta
« Vastaus #9 : 27.07.2009, 20:30:48 »
Toi ei vaan ole HDi 110 mallia nähnytkään, se on 2.0 107 hv malli. Hiukkasloukun vaihto väli on tuossa joko 80 tai 120 km. HDi 110 on oikeasti 1.6 litrainen, eikä siinäkään oikeasti ole 110 hv vaan 109, sen loukun vaihtoväli on taas 180 tkm, lisäaineen lisäys sitten 120 tkm.


Uusissa moottoreissa 110 heppainen on kyllä 1.6 -litrainen, mutta aikasemmin 2.0 litraista oli 90 ja 110 heppaisina versioina. Appiukolla on 406:ssa tuo 2-litrainen 110 hevosinen moottori ja samaa käytettiin myös 307:n alkupään malleissa ennen kuin korvautui tuolla 1.6-litraisella.
Nykyinen: 308 SW Active 112 e-HDi 2-tronic vm. 2012
Edelliset: 307 Wagon Premium Plus HDi (66 kW), vm. 2007, 306 ST HDi (66 kW) vm. 2001, Renault 19 TXE Chamade vm. 1991, Peugeot 205 vm. 1985



PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Vs: 307 - Epäselvyys malliversiosta
« Vastaus #10 : 27.07.2009, 20:42:12 »
2.0 HDi 1997 cm3 – 66 kW / 4000 r/min – 205 Nm / 1900 r/min
2.0 HDI 1997 cm3 - 79kW / 4000 r/min - 250 Nm / 1750 r/min

Eroja tähän asti myynnissä olleeseen 66kW tehoiseen HDI:hin verrattuna ovat FAP hiukkasloukku (vaihtoväli 80tkm), ahto-ilman jäähdytin ja vaimentimella varustettu kaksoisvauhtipyörä. Tässä 79kW moottorin yhteydessä on myös ESP-ajonhallintajärjestelmä (Electronic Stability Control). 2.0 HDI 79kW korvautui v. 2004 1.6 HDi 110:lla, jonka yhteydessä ei ollut ESP:tä

 
Peugeot 3008 hybrid

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 147
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Epäselvyys malliversiosta
« Vastaus #11 : 27.07.2009, 21:22:13 »
Uusissa moottoreissa 110 heppainen on kyllä 1.6 -litrainen, mutta aikasemmin 2.0 litraista oli 90 ja 110 heppaisina versioina. Appiukolla on 406:ssa tuo 2-litrainen 110 hevosinen moottori ja samaa käytettiin myös 307:n alkupään malleissa ennen kuin korvautui tuolla 1.6-litraisella.

kuten edellä todettiin

2.0 HDi 66 kW / 90 hv
2.0 HDi FAP 79 kW / 107 hv
1.6 HDi 90 66 kW / 90 hv
1.6 HDi 110 80 kW / 109 hv

Jos ei usko niin voi leikkiä metrijärjestelmän muuntimella: http://www.convertworld.com/fi/teho/Kilowatti+%28kW%29.html

406:sta tuttua 81 kW / 110 hv 2.0 HDi moottorilla varustettua 307:aa ei koskaan tuotu suomeen, kaikki tehokkaammat mallit ovat FAP malleja.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Alfissimo

  • Vieras
Vs: 307 - Epäselvyys malliversiosta
« Vastaus #12 : 28.07.2009, 00:57:22 »
Tässä kun on alkanut vähitellen päästä hieman jyvälle eri versioista, niin sijoitus uudempaan nenänostettuun 1.6 110 HDI:hin ei välttämättä olisi huono ajatus. Onko siis oikeasti niin, että uudemmassa fap-suodattimen vaihtoväli on 180tkm vs. vanhan 80tkm? Pelkästään tuo tietoo puoltaa lisäsijoitusta uudempaan.

Kuinkas tuo penkkien määrä, onko kaikissa SW varusteisissa aina 7 penkkiä, vai onko seassa 5-paikkaisiakin. Noista kahdesta lisätuolista, kun olisi oikeastaan vaan haittaa.

edittiä: jatkan vanhaan viestiin.
Kuinkas eri HDI-versioiden lämmityslaitteen kanssa, kun dieseli ei paljon hukkalämpöä tarjoile niin onko siellä jotain lisälämmitintä yms. Vai tarvitseeko talvella palella, ellei sitten ole webastoa/eberiä?
« Viimeksi muokattu: 28.07.2009, 01:28:31 kirjoittanut Alfissimo »

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Vs: 307 - Epäselvyys malliversiosta
« Vastaus #13 : 28.07.2009, 06:49:02 »
Sw malli on rekisteröity 7 paikkaiseksi. Istuimia on 5kpl ja loput istuimet pitää ostaa lisähintaan.
Peugeot 3008 hybrid

PetriK

  • Vieras
Vs: 307 - Epäselvyys malliversiosta
« Vastaus #14 : 28.07.2009, 08:41:52 »
Tässä kun on alkanut vähitellen päästä hieman jyvälle eri versioista, niin sijoitus uudempaan nenänostettuun 1.6 110 HDI:hin ei välttämättä olisi huono ajatus. Onko siis oikeasti niin, että uudemmassa fap-suodattimen vaihtoväli on 180tkm vs. vanhan 80tkm? Pelkästään tuo tietoo puoltaa lisäsijoitusta uudempaan.

Kuinkas tuo penkkien määrä, onko kaikissa SW varusteisissa aina 7 penkkiä, vai onko seassa 5-paikkaisiakin. Noista kahdesta lisätuolista, kun olisi oikeastaan vaan haittaa.

edittiä: jatkan vanhaan viestiin.
Kuinkas eri HDI-versioiden lämmityslaitteen kanssa, kun dieseli ei paljon hukkalämpöä tarjoile niin onko siellä jotain lisälämmitintä yms. Vai tarvitseeko talvella palella, ellei sitten ole webastoa/eberiä?

Omassa 307SW -08, 1.6 HDi 110, ei ole tarvinnut palella, sähkölämmitin pukkaa aika nopeasti lämpöä. Aikaisemmassa 307SW -02, 1.6 bensassa, jalat palelivat. Ihan kuin jokin eriste olisi puuttunut. No eikä sitä lämpöäkään oikeen irronnut.