Kirjoittaja Aihe: 307 - Etuvaloumpioiden vaihto  (Luettu 2059 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tmex

  • Vieras
307 - Etuvaloumpioiden vaihto
« : 01.09.2013, 15:54:02 »
Auto: 2003 307 1,6.

Repsinkan puoleisesta etuvalosta maadoituspiste sökö. Pitkällinen vilkkuvika korjattu kolvaillen. Taas toimii vilkku. Tokihan nuo etuvalot ovat jo samentuneet täysin, ihme kun katsastusmies päästää läpi. Motonestista saisi kohtuuhintaan uudet etuvalot. Onkohan paha rasti vaihtaa kummatkin etuvalot? Tarviiko lokaria tms. purkaa? Auto on vienyt repsikan lamppuja kuin leipää ja lopulta etuvilkku lopetti toimintansa. Nyt toimii normisti etuvilkku kun tinailin maadoitusjohdon kiinni.

pökötti_306

  • Vieras
Vs: 307 - Etuvaloumpioiden vaihto
« Vastaus #1 : 01.09.2013, 17:07:56 »
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=42373.0 tuolta löytyy ihan selkeet ohjeet.

PesoMies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: 307 - Etuvaloumpioiden vaihto
« Vastaus #2 : 02.09.2013, 16:31:34 »
Muutaman kerran olen kolminollaseiskan umpiota vaihtanut ja viimeksi vaihdoin irroittamatta puskuria. Sopivasti puskuria taivuttamalla sopi työkalut väliin ja huomattavasti nopeampi oli vaihto noin. Varovaisuutta ja sorminäppäryyttä tietysti vaatii, ettei riko mitään, tai kolhi maalipintaa.

325turbo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: 307 - Etuvaloumpioiden vaihto
« Vastaus #3 : 07.08.2020, 01:56:46 »
Auto: 2003 307 1,6.

Repsinkan puoleisesta etuvalosta maadoituspiste sökö. Pitkällinen vilkkuvika korjattu kolvaillen. Taas toimii vilkku.

Auto: 2004 307 SW 2,0 (EW10, automaatti).

Mikä näissä syövyttää umpion puoleisia kosketuspintoja? Vaihteeksi taas etuvilkku pimeä ja vilkku tikittää henkensä edestä...
-04 307 SW 2.0
-01 BMW 330Xi Touring
-94 BMW 325i Cabriolet