Mm. vanhoissa Saabeissa vaikutti lämmönsäätöväännin lämmityskennon venttiiliin; useimmissa nykyautoissa on nk. sekoitusilmalämmitin, eli kennon läpi tulevaa lämmintä ilmaa sekoitetaan suoraan ulkoa tulevaan ilmaan siten, että kylmässä päässä kaikki tulee ulkoa, kuumassa kaikki tulee puolestaan kennon läpi. 308:ssa on manuaali-ilmastointiversiossa lisäksi tämä omituisuus, että lämmitys menee kuumassa päässä sisäkierrolle, ainakin ajoittain. Ilmeisesti myös suuntaus muuttuu, ainakin jos vääntimen kuvakkeet pitävät paikkansa. Lämmitysilman suuntausvääntimessä kannattaa myös kokeilla "väliasentoja", minä pidän kovilla pakkasilla suuntauksen "Kello kymmenen" paikkeilla, etteivät ikkunat jäädy. Olen myös huomannut, että VTi-moottorissa lämmintä alkaa kunnolla tulla vasta sitten kun moottori on saavuttanut normaalin käyntilämpötilansa.