Kirjoittaja Aihe: 308 - Turbon imupuolen siivistä kärjet hieman vääntyneet (HDi)  (Luettu 16263 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Make78

  • Vieras
Tässä vielä kuvia ahtimesta ja tiivisteestä, joka on rikkoutunut:



Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Tiivistevaurio on tullut liian tiukkaan kiristetystä klemmarista -> Tiivisteen paloja irronnut ja mennyt turboon -> siivet vääntyneet. Kyllä tässä tapauksessa korjausvelvollinen on liike joka on auton huoltanut.
Peugeot 3008 hybrid

405_rules

  • Vieras
Lähtökohtaisesti huoltoliikkeen asenne on väärä, koska tapahtunut kiistetään tutkimatta asiaa. Hiukkasenkaan asiakaspalvelua hallitseva ymmärtää, että tämä huoltoliikkeen alkusuhtautuminen on jo pilannut myöhempiä asiakaskontakteja, koska asiasta jää kusetuksen maku  ???

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Noh, ei kai Pörhöllä muutenkaan mikään erityisen hyvä maine ole ollut. Ainakaan omasta mielestäni  ;D  Tarviikin omastani vilkasta missä kunnossa siivet ovat, vielä kun ostos on suht tuore.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Kiristettävä klemmari kannattaa poistaa ja vaihtaa tämän näköiseen osaan:

Peugeot 3008 hybrid

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 148
  • Kuolema kuittaa univelat...
Sama pisti silmään aika pahasti, mutta aattelin ettei kuulu aiheeseen....

Huomasin saman  :o Pitää tarkistaa omasta onko se myös Intialaista alkuperää.

Muuten mitä tulee tämän aiheen vaurioon ja sen vastuisiin. Auton käytettynä myynyt liike on ensisijaisesti vastuussa kuluttajalle päin. Liikkeiden tulee sitten selvittää keskenään mistä vaurio johtui ja katsoa onko syytä jakaa kustannuksia. Toisin kuin joidenkin liikkeiden kanta tuntuu olevan, kaikki kustannukset eivät kuulu asiakkaalle.
« Viimeksi muokattu: 26.08.2010, 07:09:11 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Make78

  • Vieras
Asiaa on saatu eteenpäin myyjäliikkeen kanssa ja asiasta lähti myyjäliikkeen toimesta maahantuojalle kysely toimintaohjeista..
Pahempaa saattaa olla luvassa, kun pelkkä ahtimen siipivaurio eli homma saattaa paisua laajaksi ja maahantuojalla on tiedossa mm. ahtimen öljynsyötön ongelmista ja muistakin hässäköistä turbossa näin sanottiin myyjäliikkeestä puhelimitse.  ::) ::)

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 148
  • Kuolema kuittaa univelat...
Perinteisesti näitä ahtimen voiteluongelmia ja ahtimen laakeroinnin pettämisiä löytyy noin 100-150 tkm suuremmalla suoritteella. Edelleen yleensä öljynvaihtovälit on ajettu pitkäksi. Silloinkin ahtimen imupuolen siipipyörän mutteri harvoin on enää paikallaan, jollain ilveellä se mutteri päätyy kuulemma joskus jopa männän päälle. Ei halpa remppa. Nyt puhuttiin käsittääkseni autosta jolla on ajettu vain vähän päälle 50 tkm, mutta silti lyhentäisin öljynvaihtoväliä, se on kohtuu hintainen korjaus.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 610
Ei kai siivet väänny öljynkiertohäiriössä, vaan laakerit väljistyy, siivet laahaavat, tiivisteet leviävät, savuttaa ja lopulta pamahtaa koko pas..

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 148
  • Kuolema kuittaa univelat...
Niin mäkin olen vähän käsittänyt, siipivammaiseen on jokin kiinteä osunut ahtimen pyöriessä. Täystuho tapauksessa siivistä puuttuu paloja ymv. yleensä ahdin menee ihan silpuksi.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 877
  • 407 3.0 V6 Sport
Ikävää luettavaa, kun turbon pitäisi tuoda pelkästää ajamisen iloa. Maahantuoja tulee vastaan joko vapaaehtoisesti tai pakolla, tehdas maksumieheksi  8)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 148
  • Kuolema kuittaa univelat...
Ikävää luettavaa, kun turbon pitäisi tuoda pelkästää ajamisen iloa. Maahantuoja tulee vastaan joko vapaaehtoisesti tai pakolla, tehdas maksumieheksi  8)

Tätä kommenttia en täysin ymmärrä, sillä mulla on tuolla pihalla 66 tkm ajettu auto johon on tehty kaksi huoltoa enemmän  kuin tähän kyseiseen ongelma autoon. Mulla on edelleen ahtimen siivet suorat ja tiiviste ehjä, auto on huollettu joka kerta samassa toimipisteessä, Mäkelän Kone Järvenpää. Edelleen väitän että tiivisteen rikkoutuminen johtuu liikaa kiristetystä klemmarista.

Oikeasti tuossa klemmarissa on jopa jouset joiden tarkoituksena on jättää liitos löysemmälle, jotta tiiviste ei hajoa. Sitä paitsi siinä vaiheessa kun tiiviste on jo hajonnut, imuilman putki pysyy paikallaan jos klemmaria ei kiristä liikaa. Jos sen sijaan kiristää liikaa niin putki pullahtaa pois paikaltaan, tämän olen testannut itse yhdellä autolla jossa tuo tiiviste on hajalla.

Miksi siis Maahantuojan tai tehtaan pitäisi olla maksumiehenä jos osan hajoaminen johtuu vaikkapa virheestä työssä?

Ps. Mun auton ahdin on tehty Ranskassa.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 27.08.2010, 07:13:28 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Make78

  • Vieras
saas nähä, kuinka homma etenee..  rupee jo vähän hymyilyttämään ko. härdelli, auto onneksi jo Automaassa ja huomenna rupeevat tutkimaan.
Mulle on alusta lähtien eri osapuolilta väitetty, että ko. tiiviste ei rikkoutuessa hajota ahtimen siipiä ja välijäähyyn kertynyt jäähän se syy on ja plaa plaa.., mutta tästäkin voidaan olla vaikka mitä mieltä..

3279

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 515
Mulle on alusta lähtien eri osapuolilta väitetty, että ko. tiiviste ei rikkoutuessa hajota ahtimen siipiä ja välijäähyyn kertynyt jäähän se syy on ja plaa plaa.., mutta tästäkin voidaan olla vaikka mitä mieltä..

80.000 km huollossa porasivat välijäähdyttimeen pari vedenpoistoreikää (307 sw 1,6 HDI 90). Oli kuulemma viime talvena ollut muutama turbovaurio jään lähdettyä liikkeelle välijäähdyttimestä.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
ei, kun nimenomaan jo uusissa niitä vikoja on kuulemma todettu ja mm. ahtimelle meneviä öljyputkistoja on jouduttu vaihtamaan jne.

Ennakkoluuloisena tuli mieleen, että onko näissä kyse juuri näistä intialaisista ahtimista...tuskin sentään?

Mulle on alusta lähtien eri osapuolilta väitetty, että ko. tiiviste ei rikkoutuessa hajota ahtimen siipiä ja välijäähyyn kertynyt jäähän se syy on

Onko välijäähdytin muka ahtimen imupuolella, kun sieltä kokkareet lentää ahtimeen? Vai suomalainen jää niin sisukasta, että lentää vastatuuleen? Jotenkin ontuu nuo meriselitykset.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2010, 02:35:42 kirjoittanut MJ »