Kirjoittaja Aihe: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)  (Luettu 42114 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #120 : 19.01.2018, 23:20:40 »
Laturin hihnat menneet 3 pyttysissä tosi nopeesti, tehdas nyttemmin muuttanut tuotetta, pitäisi kestää jatkossa paremmin.
Olisihan tuo hihnakin takuuseen mennyt...

Huolenpidosta sen verran että saahan siihen esim. joka huollossa pyyhkijänsulat ja lasinpesun täyteen. Hirveesti polttimoita nyt ei 308:ssa pala...
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #121 : 20.01.2018, 11:13:50 »
Mitä sulat maksaa? 40? Ja vaikka lasinpesu nesteestä pyydettäisiin  femman litra ei siitä paljoa tule. En ole ikinä saanut omissa laskelmissa huolenpitosopimusta kannattamaan.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #122 : 20.01.2018, 11:38:04 »
Vagineissa tuo on hoidettu paremmin. Saa osan rahoista takaisin (huoltohinnoista ylimenevän osuuden?) kun huolenpitosopimus loppuu ellei ole ollut korjattavaa.

EDIT: "Jos toteutuneet huolto- ja korjauskustannukset ovat sopimuksen päättyessä suuremmat kuin maksamasi kuukausimaksut, erotusta ei veloiteta sinulta. Jos taas sopimuksen päättyessä toteutuneet kulut ovat pienemmät kuin maksamasi kuukausimaksut, hyvitetään erotus sinulle."

antsu

  • Vieras
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #123 : 20.01.2018, 12:52:23 »
--Kaikkinensa yllättävän pienillä kilsoilla meni, mutta niinhän nuo alihankintatuotteet useimmiten ovat ns. B-luokan laatua kestävyydeltään.

Eihän autossa ole juurikaan itse tehtyjä osia. Tuubista olen katsonut muutaman auton valmistusta, niin pellit prässätään ja kori tehdään itse. Moottori kasataan ja joskus jopa koneistetaan itse. Sähköt ja moottorinohjaus ovat alihankintaosia, penkit ovat alihankintaosia, samoin lasit, jarrut jne. jne.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #124 : 20.01.2018, 12:55:02 »
Huolenpito on  vähän kuin vakuutus. Jos hajoaa esim. puolentoista tonnin lamppu takuun jälkeen, niin sopimus kannatti.  Vaimo maksaa omastaan 359 euroa vuodessa ja näin viime huollon laskun 650 euroa. Lisäksi huolenpitoauto näyttää ohittavan huolto jonot.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #125 : 20.01.2018, 13:54:48 »
Mitä kuuluu tuollaiseen 650e huoltoon?
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

Baabel

  • Vieras
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #126 : 20.01.2018, 14:13:27 »
Vaihdatin jarrunesteet , jäähdytysnesteet , tulpat , totalin öljyt + suodattimen + ilmansuodatin + raitisilmasuodatin + ilmastointihuolto + jarrujen tsekkaus oli hinta 497e kaikkineen en pitänyt pahana hintana (45tkm ajettu 1.6thp)

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #127 : 20.01.2018, 14:32:41 »
Aika paljon noin vähillä kilsoilla, osa ihan turhaa valohoitoa. Onko huolto-ohjelma tuollainen?
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #128 : 20.01.2018, 15:32:35 »
Mun mielestä toi 500 korvilla on normaalihinta isolle huollolle jossain pks alueella, muualla pitäisi olla halvempaa. Tossakin öljyt on ollu luokkaa 80-90 €, osat ja muut nesteet ~200 ja työ vähän päälle 200.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Baabel

  • Vieras
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #129 : 20.01.2018, 17:30:28 »
Aika paljon noin vähillä kilsoilla, osa ihan turhaa valohoitoa. Onko huolto-ohjelma tuollainen?

Mä en katos huoltele ohjelman mukasesti. :) Seuraavat 3v mennään pelkillä öljyillä. :)

jarrunesteet 2v välein
ilmansuodatin 4v välein
raitisilma 2v välein
tulpat 4v /50tkm
jäähdytysnesteet ph arvojen mittaus vuosittain (vaihdan suoraan uusiin)
öljyt 10tkm välein :)

Ei ne kilometrin välttämättä tule aina täyteen vaa vuodet. Hoidin edellistä autoa samallalailla eikä se vaikuttanut ainekaan alentavasti arvoon vaan sain kilpailukykyisen hinnan vaikkei huoltokirja olekkaan ns "täysi"
« Viimeksi muokattu: 20.01.2018, 17:45:05 kirjoittanut Baabel »

Rohmu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 107
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #130 : 22.01.2018, 09:28:13 »
[...]EDIT: "Jos toteutuneet huolto- ja korjauskustannukset ovat sopimuksen päättyessä suuremmat kuin maksamasi kuukausimaksut, erotusta ei veloiteta sinulta. Jos taas sopimuksen päättyessä toteutuneet kulut ovat pienemmät kuin maksamasi kuukausimaksut, hyvitetään erotus sinulle."
Mielenkiintoista, miten ihmeessä tuo voi kannattaa myyjälle.  Olen aina ajatellut niin, että tavanmukaisten huoltojen tyypillisen kustannuksen ylittävä osuus huolenpitosopimuksesta on ikäänkuin vakuutusmaksua takuuajan jälkeisen  isomman vian varalle: ne joille ei näitä vikoja tule, maksavat viulut niiden osalta joille vika sattuu kohdalle. Sopimushan pitää yleensä tehdä pian auton hankinnan jälkeen, jolloin takuu on vielä vuosia voimassa.  Huolenpitosopimus tosin kattaa lisäksi myös luonnollisen kulumisen.
Eli tuollainen VAGin huolenpitosopimus on minusta analoginen sellaisien palovakuutuksen kanssa, jonka maksun saisi takaisin, jos talo ei pala!  Huoltohinnoissa täytyy siis olla niin kova kate, että tällainen "alennus" voidaan antaa vaikka myynninedistämismielessä.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #131 : 22.01.2018, 09:49:47 »
Kannattaahan se jo sen takia, että silloin saadaan uskollinen huoltoasiakas, joka ei ole viemässä rahojaan toiseen korjaamoon sopimuksen voimassaoloaikana. Vähän kuin boonuskortti, mutta sitovampi.

Rohmu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 107
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #132 : 22.01.2018, 10:10:34 »
Totta, vakuutus meneekin tässä toisin päin: maksamalla mahdollista preemiota huoltohinnan alennuksena huolenpitosopimusasiakkaille, firma takaa itselleen tältä osin varman kassavirran. Veikkaan kuitenkin, että aika moni huolenpitosopimuksen ottaneista olisi huollattanut merkkikorjaamolla muutenkin.   

vmoi73

  • Vieras
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #133 : 08.03.2018, 10:51:15 »
1.2 Puretech+automaatti, vm-16. 50tkm huollon hinta noin 500€ (+/-30€). Hintoja kysytty Veholta, Länsi-Autosta ja Mäkelän Autosta. Länsi-Auto on halvin, Veho kallein.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #134 : 10.03.2018, 20:22:54 »
Hommaa itse öljyt tarvikkeena, niin ainakin Länsiauton hinnasta lähtee satanen pois. Öljyt tuohon koneeseen maksaa jotain 30-40 € tarvikkeena, jos Saksasta tilaa useampaan huoltoon niin vielä halvempaa. Automaattilaatikon öljynvaihtoon kannataa hankkia Totalin öljyt tai esim. Länsiautosta ottaa sen saman öljyn Opelin varaosanumerolla, niin hinnasta putoaa n. 300 €. Tuossa huoltohinnassa nyt ei niitä öljyjä selvästi mukana olekaan eikä niiden vaihtoa, joka olisi suositeltavaa tehdä 60 tkm:n välein.