Ei vaikuta katin toimintaan. Tarkoituksena on vahvistaa lambdan maadoitusta ja/tai toimia 1-johtoisen lamdan maadoituksena. Eli kannattaa korjata.
Eikö se lambda sitten kaipaa maadoitusta sen kautta? Riittääkö maadoitus pakoputken ja -sarjan kautta?
Ajan kuluessa aiheuttaa ongelmia pakoputken ja lambdan ruostumisen vuoksi, siksi se siis onkin siellä
maadoituksen varmistamiseksi. Muistaakseni eräällä automerkillä oli aikoinaan kampanja, jossa noita maadoitusjohtoja on lisätty, kun seoksen säätö lakkasi toimimasta tai oli katkonaista.
Ok, kiitos tiedosta. Saattaiskohan tuo olla syynä hieman korkeahkoon kulutukseen? Ajattelin et jos se lambda ei toimi kunnolla maadoituksen takia, niin seoshan voi olla mitä sattuu. Voiskohan tota syyttää korkeahkosta hc-arvosta kierroksilla, oli muistaakseni n. 95 tyhjäkäynti arvo oliki sit ok.
Tuskinpa, sillä Boschin planaari-lambdan nelijohtiminen kaapeli, sisältää myös maadoitusjohtimen. Anturi siis maadoitettu johtosarjan kautta oikea-oppisesti.
Putken maadoitustarve, koskee lähinnä automerkkejä, joissa käytetty täyshalvennettua yksijohtimista anturia (ilman lämmitystä) tai kaksijohtimista anturia (lämmityksellä).