Auto: 1999 406 GW 2,0 (EW10J4, 2. mallisarja, takana levyjarrut).
Jatketaan aiheesta.
Käsijarru ei tuossa ole koskaan ollut mitenkään erityisen tehokas, mutta on sentään kelvannut katsastuksessa. Nyt sitten ennen katsastusta remppasin takajarrut, uutta tuli levyt, palat, satuloiden liukutapit ja käsijarrukengät. Tuloksena käsijarru oli entistäkin tehottomampi eikä sitten kelvannut enää katsastuksessakaan, 0,7 kN molemmilla puolilla. Tämän jälkeen sitten on käytetty käsijarrua ahkerasti kenkien sovittamiseksi jonka jälkeen tein kenkien säädön uudestaan. Parani hiukan, mutta on edelleen aika onneton.
Olisiko vinkkejä mitä tuohon vielä voisi kokeilla? Vaijerit ovat parhaat päivänsä nähneet ainakin ulkoapäin tarkastellen, mutta liikkuvat kuitenkin ihan ok. Säätö on tällä hetkellä siten, että kahva ottaa noin puolivälissä liikerataa. Sattuuko kukaan muistamaan minkälaisia tuloksia kunnossa olevalla käsijarrulla pitäisi saada dynamometrissä?