Kirjoittaja Aihe: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla  (Luettu 17842 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

akyttala

  • Vieras
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #45 : 11.08.2015, 20:49:03 »
Auto: 2004 406 1,8.

Ja ongelma siis on, että ABS jostain syystä aktivoituu pienestä nopeudesta (20-30 km/h jotakuinkin) jarruttaessa kuivalla asvaltilla. Esimerkiksi ennen hidastetöyssyjä huomaa hyvin. ABS-valo ei pala ja kovemmassa nopeudessa toimii kuten pitää, eli poljin ei rutise vastaan kovassa eikä hiljaisessa jarrutuksessa pitävällä pinnalla.

Sen verran guuglailu tuotti tulosta, että moista tapahtuu ainakin, jos anturi on liian kaukana. Voikohan tuommonen olla syynä ja miten 406:n antureita voi säätää lähemmäs hammaskehää? Onko muita ehdotuksia, mistä voisi johtua?

PL

  • Vieras

akyttala

  • Vieras
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #47 : 11.08.2015, 21:56:54 »
Saakohan OBD:lla kaivettua jotain tietoa eri pyöriltä, jotta näkisi, kummalla puolella vika on?

PL

  • Vieras
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #48 : 11.08.2015, 22:10:17 »
OBD:llä ei varmaan, PPS:llä näkee pyörimisnopeudet kaikista renkaista. Omassa tapauksessa kun toisen vetoakselin hammaskehä oli poikki niin diagnostiikan mukaan kaikkein renkaiden pyörimisnopeus oli sama. Eli kannattaa ensin katsoa edestä hammaskehien kunto.

paukka

  • Vieras
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #49 : 31.03.2016, 12:20:23 »
Auto: 1999 406 GW 2,0 (EW10J4, RFR, 2. mallisarja, automaatti-ilmastointi).

Eteenhän on saatavilla hammaskehiä, mutta mitenkä taakse? Napalaakeriasetelma napakka, vain hammaspuutoksia. :-\ Kehä lähti nätisti irti ja mitat on;

- Sisähalkaisija 78mm
- Ulkohalkaisija 88,5mm
- Leveys 10,5mm
- Hampaita 48 kpl

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #50 : 28.09.2016, 19:48:14 »
Auto: 2003 406 2,0 ST Executive (porrasperä, EW10J4, 311 000 km).

Jarrupoljin värisee toisinaan jarrutuksessa, ei täristä kuten abs jarrutuksessa. Kuvailisiko sitä hierontalaitteen tyyppiseksi värinäksi ja kun vauhti hiljenee tarpeeksi niin loppuu. Muuten toimii. Mistä kyse?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • Jotenkuten
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #51 : 02.10.2016, 16:54:23 »
Levyt kierot ja muutenkin jumissa satulat.
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #52 : 02.10.2016, 20:20:20 »
Sierrassa meni etulevyt usein kieroiksi. Tämä ei ole ollenkaan samantyyppistä tärinää.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #53 : 03.10.2016, 09:19:41 »
Auto: 2003 406 2,0 ST Executive (porrasperä, EW10J4, 311 000 km).

Jarrupoljin värisee toisinaan jarrutuksessa, ei täristä kuten abs jarrutuksessa. Kuvailisiko sitä hierontalaitteen tyyppiseksi värinäksi ja kun vauhti hiljenee tarpeeksi niin loppuu. Muuten toimii. Mistä kyse?

Onko autossa luistonesto, väriseekö erilailla kun jarruttaa suoraan ajaessa tai käännöksessä.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #54 : 03.10.2016, 19:39:41 »
Ei luistonestoa, sama värinä suoraan tai kääntäen, huomaa alle 30 vauhdissa
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #55 : 03.10.2016, 19:42:14 »
Eikä varmasti ole yksikään anturi liian kaukana hammaskehästä tai hammaskehä poikki?
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #56 : 03.10.2016, 20:43:48 »
Rupesin epäilemään ettei takapäässä ole sittenkin vikaa toisessa nurkassa joka taannoin lukittui peruutettaessa. En sano varmaksi mitään kun en ole mistään availlut paikkoja. On tieten otettava se nurkka auki.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #57 : 03.10.2016, 22:17:23 »
Sieltä löytyy käsijarrun tapit hammaskehältä ja abs-anturi sökö.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

yamaha1100

  • Vieras
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #58 : 09.10.2016, 16:28:04 »
Auto: 2000 406 3,0 V6 (XFX, 152 kW).

Muistaako kukaan onko tässä kutosessa sama abs-tunnistinkehä edessä kuin Hdi:ssä? Meni useampaan osaan kertalaakista, ja hodarin kehiä olisi itsellä hyllyssä.

Digari

  • Vieras
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #59 : 15.03.2018, 12:13:18 »
Auto: 2001 406 V6.

Ruvennut oikuttelemaan 406:ssa absit. Pienessä vauhdissa kun jarruttaa niin poljin menee kivikovaksi ja kuulee kun absin pumppu huutaa vimmatusti ja auto ei jarruta. Muutama happipaikka ollut risteyksissä kun hiljentänyt ja auto ei pysähdykään... :( Välillä myös hyppää ajotietokoneelle ABS-fault ja ESP/ASR malfunction. Auton kun sammuttaa ja starttaa uudestaan niin kaikki ok. Myös huomannut että kuivalla asvaltilla esim. liikenneympyrässä ihan nätisti ajaessa ajonvakautus puuttuu peliin ja rupee jarruttaa mikä on todella suorastaa v*ttumaista. Kuulin että ratissa oleva asentotunnistin saattaa vaatia uudelleen kalibroinnin mutta en ole moisesta enne kuullutkaan. Abs-kehät olen jo tarkistanut ja näyttäisi olevan ehjät.

Olisko kenelläkään ideoita?