Auto: 2003 307 SW 2,0 HDi FAP (79 kW, ESP, n. 300 000 km).
Tähän omaan Pösööni on vaihdettu hiukkasloukku ja täytetty lisäainesäiliö n. 30 tkm sitten merkkihuollossa. Nyt kun pääsin PPS:llä asiaa tutkimaan, niin näyttäisi että lisäinetta ei olisi kulunut tuon täytön jälkeen oikeastaan yhtään. Jos tuota vauhtia aine hupenee, niin sillä ajaa varmaan 10x se, mitä oikeasti kuuluisi päästä? Hiukkaspolttojen väli näytti olevan n. 600 km, mikä taitaa kuulostaa oikealta?
Lisäksi PPS imoitti puuttuvasta polttoainesäiliön korkista. Korkissa itsessään näyttäisi oleva magneetit paikallaan, eli vika on jossain muualla.
Eli kysymys kuuluu, että jos tuota lisäainetta ei annostella oikein, niin miten voi olla mahdollista, että hiukkaspoltot näyttäisivät silti onnistuneen? Vai voisiko olla mahdollista, että tuo laskuri olisi jossain vaiheessa jotenkin seonnut/nollaantunut? Tuo herja puuttuvasta polttoainekorkista pitäisi kyllä myös selvittää.