Kirjoittaja Aihe: 508 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2010-2018)  (Luettu 142788 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 252
Väittäisin, että pre-facelift ja facelift GT:ssä on sama jousitus.
Peugeot 309 1.6 GR -89, 309 1.6i GR -90, VW Passat 2.0 16V GL -91, Peugeot 406 2.2 Sport GW -01, VW Golf  5-ov. 1.4 92 kW, VW Golf Variant Alltrack 1.8 TSI 132 kW -17.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Facelift GT:tä on kahdella eri moottorilla. Hyvin lyhyen aikaa sitä sai 2.2-litraisena (204 hv) ja rinnalle tuli 2.0-litrainen (180 hv), jolla sitten jatkettiin niin kauan kun mallia valmistettiin.

Service Boxista varmistettuna, myös 2-litraisessa GT:ssä on samanlainen etupyörien tuenta kuin isompikoneisessa ja pre-facelift GT:ssä. Muissa malleissahan on McPherson etupyörien tuennassa.

2-litraisen pakoputkisto on erilainen, takahelmassa on edelleen visuaalisesti kaksi ulostuloa, mutta niistä toinen on feikki ja äänenvaimennin on vain vasemmalla puolella. 2-litraisen takakontissa on syvempi varapyöräkotelo verrattuna 2,2-litraiseen, koska jälkimmäisessa on varapyöräkotelon alla suurikokoinen äänenvaimentaja poikittain, joka on vaatinut varapyöräkotelon pienentämistä.

Vuosimallista riippuen facelift-GT:ssä on navina SMEG+ tai SMEG2, kun pre-faceliftissä on RT6. Merkittävin ero käytön kannalta on että faceliftin navi on kosketusnäytöllä ja pre-faceliftin käyttönäppäimet ja rulla on poistettu keskikonsolista. Käyttöliittymässä on toki muitakin eroa, jotka yhden mielestä on parempia toisessa, toisen mielestä ensimmäisessä.

Verhoiluvaihtoehdot on karsittu faceliftin yhteydessä ja esim. nahkaverhoilussa on ollut tarjolla vain musta nahka ja ymmärtääkseni sama värilinja on ollut myös kangasverhoilluissa.

2-litraisen perävaunupaino on myös huomattavasti pienempi kuin 2,2-litraisen:
  • Pre-facelift sedan GT: 750/1875 kg (jarruton/jarrullinen); SW GT: 750/1900 kg
  • Facelift sedan GT 2,2: 750/1975 kg; SW GT 2,2: 750/1875 kg
  • Facelift sedan GT 2,0: 750/1575 kg; SW GT 2,0: 750/1475 kg

Myös yhdistelmän kokonaismassat ovat muuttuneet vastaavasti, joten jos raskaampaa on tarvetta vetää, niin 2-litrainen BlueHDI 180 ei ole ehkä se oikea moottorivaihtoehto.

Tuossa nyt jotain eroja mitä tulee äkkiseltään mieleen.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Kiitos kaikille.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

antsu

  • Vieras


takahelmassa on edelleen visuaalisesti kaksi ulostuloa, mutta niistä toinen on feikki ja äänenvaimennin on vain vasemmalla puolella.


Kyllä autonostajat ovat typeriä :(

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Kiitos Penguinille faktatiedosta ja RGT:lle mukavaa auton etsimistä haaveilun kera. 508 GT on yes+++++, mutta ihan hyvin pärjää kompromissi 1.6 hodarillakin kapeine renkaineen. Ystävallisesti toive ja toteamus Antsulle: Symmetriaa haetaan usein arkkitehtuurissa ja varsinkin auton kojelaudan napeille ja myös pakoputkille. Ford ja VW ovat laittaneet tuplaröörit, jopa triplat keskelle takapuskuria ja disabloineet samalla vetokoukun. "Ihmiset eivät koskaan ole typeriä", vaan vaalivat kauneutta. On harkitsematonta käytöstä "alkaa tölviä" aidoille Pözömiehille ja muillekkaan (ehkäpä eri merkin, aasialaisen auton ratin takaa/parempia autoina joidenkin mielestä, syyllistyvät trollaamiseen) varsinkaan kun ei omista Peugeottia 😁.
« Viimeksi muokattu: 16.07.2018, 16:04:33 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

antsu

  • Vieras
Tämä asia ei ole Peugeot-sidonnainen. Esim. jossakin Skoda-mallissa on kaksoispakoputki, joista toinen on musta ja toinen kiiltää kuin juuri sinkittynä. Kaksoispakoputki  edustaa wannabe urheilullisuutta ennemmin kuin estetiikkaa eikä symmetrisyys ole mikään kauneuden takuu.

Juu, en omista enää Peugeotia enkä näillä moottoritekniikoilla hankikaan. 3008 oli jo hetken harkinnassa, mutta...

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 252
... Esim. jossakin Skoda-mallissa on kaksoispakoputki, joista toinen on musta ja toinen kiiltää kuin juuri sinkittynä. Kaksoispakoputki  edustaa wannabe urheilullisuutta ennemmin kuin estetiikkaa eikä symmetrisyys ole mikään kauneuden takuu...

OT. Taitaa olla Octavia III RS TDI:ssä.
Peugeot 309 1.6 GR -89, 309 1.6i GR -90, VW Passat 2.0 16V GL -91, Peugeot 406 2.2 Sport GW -01, VW Golf  5-ov. 1.4 92 kW, VW Golf Variant Alltrack 1.8 TSI 132 kW -17.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Ei mulle ainakaan merkitse "perheauton" pakoputkien määrä mitenkään autoa valitessa. Tosin 508 olisikin menossa jälkipolvelle, joten asialla voi ollakkin merkitystä. Kuitenkin feikkiputket voisi jättää tuning-firmoille.
Makuasia on myös rengaskoko. Rengaskoko on myös pankkitiliin vaikuttava seikka. 235 45 18 rengas on melko hinnakas vrt. 215 55 17. 18" rengas myös meluaa melkoisesti 1/3 käyttöajastaan.
508gt:n hyvät varusteet ja moottori tekevät autosta hyvän pitkänmatkan kulkimen.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
En kuitenkaan pilaisi GT:n alustaa millään pullarenkailla. Siinä tapauksessa voi sitten jo ostaa Alluren tai GT Linen. Niin, siitä tulikin mieleeni, että kannattaa muistaa että GT Line ei sitten ole mikään GT, vaikka senkin on saanut BlueHDI 180 -moottorilla.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Molempia nyt myynnissä: Gtline ja Gt. Allure 180 ei löydy. Gt linessä ei ole sähkösäätöjä kuljettajalle, mikä on Gt varustetason suuri etu (minulle). Molemmissa peruutuskamerat ja navit. Ulkoiset erot lähinnä renkaissa.
Nää lienee Pösön viimeiset "isot" sedanit.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
GT Line oli oikeastaan se outlet-malli. Joo, komppaan Penguin... GT toki sen omalla rengaskoolla, mutta sileiden asfalttien puute on se ongelma. 508 I hinnat putoaa II mallin tultua. Ruotsista saisi halvalla varustelluimmat.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Nahkajakkaroissa on sähkösäädöt muistilla ja jo Alluresta alkaen on sähkösäädöt (ilman muistia) saanut lisävarusteena.

Saksan tarjonnasta, kun vertailee, niin pre-facelift on hinnaltaan arvostetumpi kuin facelift. Toki vertailuyksiköitä on kovin vähän, että sekin voi vaikuttaa.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Olikin yllätys, että fl 508gt: ssä voikin olla 17" renkaat (tarvikevanne talvirenkailla). Jarrulevyt näyttävät kuitenkin isoilta.
Prefl malliin mahtui vain 18" ja isommat.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 527
GT Line ei sitten ole mikään GT, vaikka senkin on saanut BlueHDI 180 -moottorilla.

Onko tämä 2.2 HDI moottori yhtä luotettava, kuin 2.0 HDI? En muista itse lukeneeni, että tässä 2.2 HDI myllyssä olisi ollut mitään isompaa murhetta.
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 527
Esitin tähän aiheketjuun viisi vuotta sitten kysymyksen siitä, että onko 508:ista Peugeotin lippulaivaksi. En tuolloin vielä omistanut 508:ia vaan ajelin vielä 407:kalla.  Nyt kahdella 508-mallilla ajeltua yli 150tkm niin vastaus on, että en tiedä. Minulla ei ole mitään kokemusta muista malleista. Lisäksi leijonanosan kilometreistä on ajanut vaimoni työajonaan. Mutta mitä voin sanoa 508-mallista 2.0 HDi moottorilla ja Aisinin valmistamalla automaattivaihteistolla varustettuna, niin huoleton auto on kyseessä. Vaihdelaatikon öljyt kannattaa vaihtaa 100tkm ja moottorin öljyt 20tkm välein, niin kyseisellä mallilla voi ajella varmasti dieselmoottoristen 406-mallien kilometrilukemia. Itse vaihdoin moottorin öljyt 10tkm välein ja vein auton merkkihuoltoon 20tkm täyttyessä viime huollosta. Mitään ongelmia minulla ei ollut kyseisen mallin kanssa.

RXH-mallilla on tullut ajeltua 60tkm ja luottoa siihen rupeaa löytymään alkupanikoinnin jälkeen, joka liittyi hybriditekniikkaan ja sen osien kalliiseen hinnoitteluun. Samanlaisella tekniikalla toteutettu Volvo V60 D6 on aiheuttanut omistajilleen hiustenlähtöä jatkuvilla hybridijärjestelmän virheilmoituksillaan. Tekniikka on kallista, mutta hybridien yleistyminen painaa järjestelmän osien hintoja vauhdilla alaspäin. Onhan RXH ulkonäöllisesti varsin edustava V60 D6-malliin verrattuna, tiedän ja tästä ei keskustella enempää. RXH:n robotisoidulle manuaalilaatikolle en anna ylistystä mutta se ajaa asiansa. Korotettu maavara ja sen tuoma isomman auton tuntu ovat plussaa. Mallin parasta antia on neliveto ja siitä en luovu seuraavienkaan autojen suhteen. Nelivetoinen auto tulee olemaan myös seuraava autoni RXH:n jälkeen. Apulaitehihna kannattaa vaihtaa suositusten mukaan ja varmistaa, että hihnankiristin on kunnossa. Hihnan ohjainlaite tulee myös kalibroida samalla, niin hybridijärjestelmä toimii suunnitellusti. Polttoainesäästöä ekoilun muodossa malli tarjoaa vain kaupunkiajossa. Meidän perhettä myös RXH on palvellut luotettavasti. Tosin tähänkin olen vaihdellut itse öljyt huoltovälin puolivaiheessa. Veikkaan, että auton jatkuva start/stop mentaliteetti kuormittaa melkoisesti moottoriöljyä tulikuumassa ahtimessa. Dieselmoottorin jälkikäyttö ei kuulu tämän mallin filosofiaan. Suosittelen näitä kahta kyseistä mallia kaikille lämpimästi mutta en edelleenkään tiedä sitä, että onko 508-malli Peugeotin lippulaiva.
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06