Kirjoittaja Aihe: 508 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2010-2018)  (Luettu 143022 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Kesälomien jälkeen/aikana on kautta miesmuistin ollut huonosti huoltoaikoja saatavilla. En itsekään tiedä mutta jostain takaraivosta tulee anturivika mieleen mutta onneksi sait vikakoodit niin joku meitä tietäväisempi osaa todennäköisesti auttaa? Googlella sain MAP sensor, eli onko se sitten imusarja painetunnistin? Voi myös olla että tuolla huollossa ei ollut riittävän hyvät laitteet vilakoodien lukuun?
« Viimeksi muokattu: 10.08.2019, 07:28:08 kirjoittanut Peugo »

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 770
Huoltoajoista merkkihuollossa.
Itse ei ole ainakaan tarvinnut ihmeen pitkään odotella Metroautolla, kesäkuussa eylos-koodaus; 1pv ja nyt määräaikaishuolto; 1 vk kun olin antanut vain perjantai-päivät mahdollisiksi. Mutta voihan jossain päin olla enemmän ruuhkaa kuin Tampereella.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Esko.kar

  • Vieras
Nimi merkille "Peugo",olit oikeassa eli,oman pösöni ongelmat olivat imusarjassa,koodit P2279 ja B1003 viittasivat imusarjan vuotoon,ja koodi viittaa ahtopaineeseen

Huohotinputken putken T-haarat poikki 4 kpl joista edellinen omistaja oli yhden putken huonosti korjannut.
Uden imusarjan mukana tulee  myös putkisto tulee

Uusi imusarja nyt paikoillaan,hyvin toimii taas,ei vikoja,kustannus tolle  imusarja 560 € ja töineen teki 830 €

En tosin tiedä mikä tuon on aiheuttanut,vähän yli vuoden olen sillä ajanut eikä ongelmia ole ollut aikaisemmin kuin tuolla pohjoisen matkalla niitä rupes tulee.

jukkaksa

  • Vieras
Terve. Aikeissa ostaa 508 1.6 THP 165 A,vm 2015. Miten onko noissa vielä jakopää ongelmia?Entäs tuo automaatti laatikko, kestääkö ja onko miten toimiva käytössä. Autolla ajettu 70th. Miten muuten käyttö ominaisuudet, onko hiljainen ja ajettavuus yleensä. Kiitos vast.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Eikö mikään olemassa olevista jakopäätä tai karstoittumista käsittelevistä ketjuista kelvannut? Minusta nuo ongelmat on tuolla aika hyvin tuotu esille ja moneen kertaan.

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Mahtuuko sw:en takapenkille kolmea turvaistuinta, tai kaksi turvaistuinta ja kaukalo. Vai pitääkö malliin laittaa yksi nolla keskelle?

Suku tuntuu nuoremmasta päästä lisääntyvän :)

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Ei mahdu. 508 on ahdas sisältä.
Peugeot 3008 hybrid

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Reunapaikkojen ISOFIX-kiinnikkeiden väli on 41 cm, joten aika heikosti mahtuu, vaikka kaukalo tuleekin selkä menosuuntaan. Toisaalta sen kiinnitys keskipaikalle ei ole mitenkään turhan helppoa ja keskipaikallahan ei ole ISOFIXejä. Valmistajan ohjeen mukaan turvaistuimen saa kiinnittää vain takapenkin reunapaikoille. Tilavampiakin autoja löytyy tuohon tarkoitukseen. PSA-leiristä 5008 tai GC4P, joista jälkimmäiseen mahtuu ne rattaat ja perheen matkatavaratkin.

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Niin arvelinkin, kiitokset tiedosta.
GC4P:en tosiaan mahtuu, oulun seudulla niitä yllättävän vähän tarjolla dieselinä.

Nurmi

  • Vieras
Mahtuuko sw:en takapenkille kolmea turvaistuinta, tai kaksi turvaistuinta ja kaukalo. Vai pitääkö malliin laittaa yksi nolla keskelle?

Sama takapenkki mielestäni sedanissakin ja kyllä kolme lasta siellä kulkee. Tällä hetkellä ensin mainittusi kokoonpano käytössä ja ennen sitä kaukalon kanssa. Keskipaikalla pitää toki olla sellainen istuin, jossa omat nelipistevyöt ja jonka saa kaukalon telakan tavoin auton turvavyöllä kiinnitettyä paikoilleen.

Kolme vuotta sitten kartoitin C- ja D-segmenttien sedaneiden mahdollisuuksia tuohon käyttöön ja kymmenien eri mallien takapenkkejä kävin mittailemassa. Melkoiseksi standardimitaksi tasaisen istuinosan leveydeksi muodostui 120cm. Mondeo ja 508 tulivat vastaan ainoina, joiden istuinosan leveys oli 130cm ja noista kahdesta jälkimmäinen valikoitui sitten käyttöön ja olin erittäin tyytyväinen, ettei tarvinnut mihinkään karmeaan kotteroon siirtyä.

Tiukasti kiinni toisissaan istuimet toki ovat ja turvavyötä ei pääse lukosta irroittamaan, mutta ei sitä tarvitsekaan, kun löysiä kyllä saa sen verran annettua siinä vaiheessa, kun lapsi istuu paikoillaan, että saa jalat pujotettua läpi.

MarkusR

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 249
  • Peugeot 508 SW GT -12 -EX Nyk. KIA Optima PHEV -21
Miksette laita yhtä istuinta etupenkille ja emäntä taakse keskelle?  ;)

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 770
Vallitsevaa turvallisuusajattelua vastaan. Eli lastenistuinta, minkälaista tahansa ei suositella etuistuimelle.
Toki joskus ei ole vaihtoehtoja.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 029
Miksette laita yhtä istuinta etupenkille ja emäntä taakse keskelle?  ;)

Onnistuuko tuo käytännössä? Siis emännän pääsy keskipaikalle turvaistuimen ohi.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 770
Varmasti aika hankalaa on...
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Nurmi

  • Vieras
Miksette laita yhtä istuinta etupenkille ja emäntä taakse keskelle?  ;)

Jos turvallisuusasiaan en ota kantaa, niin yksinkertaisesti siksi, että olen erittäin tyytyväinen nykyiseen ratkaisuun, sillä se on täysin se mitä tavoittelinkin. Mistään ei tarvinnut tinkiä. Enemmänkin tuon neronleimauksesi voisi esittää yhdeksi vaihtoehdoksi hänelle, joka asiaa tiedusteli. Tuo vaihtoehto vaatii myös sen, että se aikuinen joka kuskin kanssa matkustaa on lapsen mitoissa, sillä enintään sellaisella 150 senttisellä ja 50 kiloisella on siedettävät olosuhteet isofix-istuinten välissä matkustaa.