Kirjoittaja Aihe: 508 - Lämmityslaitteen puhallin ei puhalla lämmintä ilmaa toiselle puolelle  (Luettu 29569 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ikiteekkari75

  • Vieras
Auto: 2011 508 SW 2,0 HDi 140.

Muutamakin viestiketju taitaa aiheesta jo olla, oikeaa ei löytynyt.

Tietokoneella luettuna ilmastoinnin moottorit toimivat. Sopeutuksetkin tehty. Miksi oikealle puolelle ei saa tulemaan lämmintä? Pitääkö purkaa koko ilmastointilaite, että näkee läppien kääntymisen oikeasti (puhallusääni muuttuu kyllä, mutta muuttuuko oikein?)? Vai onko kenno tukossa? Arveluita ja spekulaatiota ratkaisusta tarvittaisiin.

-jarno

pasi84

  • Vieras
Puhaltaako kylmää oikealle puolelle?

ikiteekkari75

  • Vieras
Kyllä. Lämmintä vain vasemmalle

pasi84

  • Vieras
Luulisin, että läppä kennolle ei toimi?

ikiteekkari75

  • Vieras
Kuinkahan iso savotta on irrottaa koko lämmityslaite? Onko kukaan kokeillut?

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Tästäkö alkaa sama läppävikaepidemia kuin 407:ssä?
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Eikös näissä ole ennemminkin ollut tukkeutuneita kennoja (ilmenee juurikin kylmempänä puhalluksena toiselle puolelle) kuin läppävikoja? Tai ainakaan en muista että läppävioista olisi 508:n osalta palstalla keskusteltu.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

ikiteekkari75

  • Vieras
Pitänee irrottaa se oikean puolen moottori viikonloppuna ja yrittää selvittää, onko siellä akselissa läppä kiinni vaiko ei. Ebay.uk:ssa olisi ollut lämppäri kennoineen ja moottoreineen reilun satkun. Yritin aamulla tilata sen, mutta eivät suostuneet lähettämään Suomeen...

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Tukkeutuneelle kennolle täältä ääni...
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

macis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 76
  • Tekniikan riemuvoitto!
Laita yksityisviestiä myyjälle ja kysy hintaa Suomeen. Yleensä laittavat sen ja myyvät.

ikiteekkari75

  • Vieras
Ilmeisesti oli kennossa jonkinlainen tukos. Huuhtelun jälkeen lämmintä alkoi tulla toiseltakin puolelta. Mutta läpät toimivat, eikä ainakaan vielä tullut isompaa remppaa. Talvellapa tuon sitten näkee... 😀 Kiitokset avusta!
-jarno

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Ihan mielenkiinnosta, kuinka paljon autolla on kilsoja takana? Koska on viimeksi vaihdettu jäähdytinnesteet ja millä kilometrilukemalla?
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

ikiteekkari75

  • Vieras
180tkm nyt. Nesteet vaihdettu ainakin 146tkm kohdalla kun vaihdoin jakopään ja vesipumpun. Nesteen väriä taidettiin spekuloida jo silloin. Vanha neste oli paisarissa oranssia ja varaosamyyjä arveli sen olleen raakana punaista, niinpä silloin laitoin sitä. Nyt meni samaa tavaraa.
-jarno

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Punainen Valvoline MaxLife sopii kaikkiin nesteihin sekoitettavaksi, paitsi propyleeniin. "Propyleeniglykoli voi olla myös esimerkiksi oranssin väristä". Hyvä, että 508 tokeni.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

505_RZC_508

  • Vieras
Auto: 2011 508 SW 1,6 THP Allure (100 000 km).

Ostin liikkeestä tällaisen käytetyn ja pian huomasin kotona, että pelkääjän puolelta ei tullut kuin kylmää. Liike korjasi kuntoon, ymmärsin niin että kenno oli tukossa ja sit samalla vaihdettiin uudet nesteet.