Kirjoittaja Aihe: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)  (Luettu 102151 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

micco

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #90 : 15.09.2012, 09:07:58 »
Varmistautukaa vielä, ettei ole vuotoja pakoputkessa ja lambda antureiden kunto.

Johnny

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #91 : 15.09.2012, 19:17:19 »
Katin takana oleva lambda antaa saman lukeman kuin edessä oleva, joten eiköhän se ole katalysaattorivika, muutenhan arvon pitäisi muuttua matkalla katin läpi.

Jukka P

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 275
  • 206 -07, 3008 -13 ja 508sw -13
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #92 : 16.09.2012, 15:57:11 »
Auto: 2003 307 SW 2,0 (305 000 km).

Auto nurkui keväällä Antipollution Fault - CRX:n halpisanalysaattorilla "Frequent Misfire" tms.

Vaihdoin jo toisen kerran halvimman löytämäni satasen puolan ja Valeon 4 kärkiset tulpat  autooni. Auto toimi moitteitta lomien yli, sen jälkeen Anti Pollution Fault ilmestyi säännöllisesti - erityisesti pidemmillä matkoilla - yhden kerran ESP valo syttyi palamaan - varsinainen disko piipityksineen ja valoineen mittaritaulussa  8)   

Huomasin aiemmin tässä ketjussa mainitun 1.1 mm kärkivälin ja ohjeen olla käyttämättä monikärkitulppia. Sijoitin 170 euroa Valeon puolaan ja vaihdoin NKG:n yksikärkiset tulpat, joista muutin esisäädetyn 0.9 kärkivälin suuremmaksi 1.1 mm:ksi. Auto toimi loistavasti - paljon parempi käynti, mutta ensimmäisellä yli 50 km ajolla sain Antipollution Faultin, jonka analysaattori tunnisti P0204:ksi - Injector Circuit Open Cyl 4.  Auto käyttäytyy kuitenkin täysin normaalisti ja vika oli CRX:n analysaattorissa "Stored" listassa - "Pending" listassa ei ollut mitään. Ajattelin ratkaista ongelman laittamalla pari pulloa injector cleaneria seuraavan tankkauksen yhteydessä ja katsoa uusiiko häiriö - vai onko ehkä juuri Sinulla parempi idea?

Jukka P.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #93 : 16.09.2012, 19:23:28 »
Kiitos, täytyy käydä korjaamolla nollauttamassa ilmoitus ja sitten äkkiä ajaa katsastusasemalle niin selviää nuo päästöt. Helsingin pakoputkicenteristä satuin minäkin kysymään varaosakattia ja sieltä sanoivat myös ettei ole vielä valmistettu/vaihdettu näitä facelift-malliin, tosin Motonetissa näkyy jotakin olevan saatavilla.

Eikä ihan äkkiä taideta valmistaa, sen verran on kuitenkin harvassa noi kaksilitraiset. Motonetissäkään ei ole kuin 1,6-litraiseen sopiva katti ja sitä on turha yrittää kaksilitraiseen asetella. Sitten kun se kaksilitraisen tarvikekatti tulee vastaan, niin huomaat sen olevan siihen pre-fl mallin koneeseen, eikä tähän uudempaan.

micco

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #94 : 16.09.2012, 20:34:18 »
No voihan sinne hitsata yleismallisen katalysaattorin.

Johnny

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #95 : 23.09.2012, 10:14:29 »
Auto: 2003 307 SW 2,0 (305 000 km).

Huomasin aiemmin tässä ketjussa mainitun 1.1 mm kärkivälin ja ohjeen olla käyttämättä monikärkitulppia. Sijoitin 170 euroa Valeon puolaan ja vaihdoin NKG:n yksikärkiset tulpat, joista muutin esisäädetyn 0.9 kärkivälin suuremmaksi 1.1 mm:ksi. Auto toimi loistavasti - paljon parempi käynti, mutta ensimmäisellä yli 50 km ajolla sain Antipollution Faultin, jonka analysaattori tunnisti P0204:ksi - Injector Circuit Open Cyl 4.  Auto käyttäytyy kuitenkin täysin normaalisti ja vika oli CRX:n analysaattorissa "Stored" listassa - "Pending" listassa ei ollut mitään. Ajattelin ratkaista ongelman laittamalla pari pulloa injector cleaneria seuraavan tankkauksen yhteydessä ja katsoa uusiiko häiriö - vai onko ehkä juuri Sinulla parempi idea?

Jukka P.

Eipä ole mitään kuningasideaa tässä. Nollauksen jälkeen depollution-herja on pysynyt poissa nämä parisataa ajettua kilometriä. Mutta itsekin aiempia viestejä lukiessa päätin vaihtaa tulpat odotellessa. Tosin tuli hankittua Densot, mutta koitetaan. Jos tulpat ei auta niin sitten kokeillaan uutta puolaa. Ja voihan noi lambdat vielä tarkistaa seuraavalla testerikerralla ennen kuin tulee hankittua uusi alkuperäiskatti. HC-arvo pakokaasutestin tuloksessa näyttää 3 ppm - voiko edes olla noin matala?

Jukka P

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 275
  • 206 -07, 3008 -13 ja 508sw -13
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #96 : 03.10.2012, 22:27:14 »
Auto: 2003 307 SW 2,0.

Edellinen suutinvika 4 sylinterissä parani neljännestankillisella RE85:ttä ja tankin täyttämistä jälleen bensalla ennen moottorin kylmenemistä (tutun autonrassaajan ehdotus - etanoli on vahva liuotin - kokeilu erityisen omalla vastuulla).

Uutena kiusana Catalytic Converter Error ja moottorin kuva näytössä vilkkuu ja piipitys kuuluu. Tämä ilmenee useimmiten parinkymmenen kilometrin ajon jälkeen ja kestettyään hetken (jonka aikana käynti epätasaista ja voima pois) virhe muuttuu Anti Pollution Fault:ksi ja poistuu kolmannesta starttikerrasta ja tulee uudelleen noin 200 km välein eli joka toinen päivä.

Analysaattori kertoo vian olevan P0300 - Random multiple cylinder misfire detected. Puola (Valeo - jo toinen vaihdettu tähän autoon) ja tulpat yksikärkiset (1.1mm säädettynä) vaihdettu.

Muuten ei harmittaisi, mutta tuulilasiin tuli lisäksi kivi ja autosta halkesi jo kolmas tuulilasi ... auto on palvellut meitä uudesta asti.

Mitä neuvotte tarkastamaan/vaihtamaan seuraavaksi?

Kyselee nimimerkki "epätietoinen porvoosta" :)

Tiku

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #97 : 06.10.2012, 18:44:55 »
Auto: 2001 307 1,6 (80 kW).

Asensin webaston ja tuloksena antipollution fault. Mitä tulisi tarkistaa ensiksi?

Tiku

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #98 : 07.10.2012, 22:11:02 »
Jatkanpa kyselyä samasta ja omasta ongelmasta, eli ensimmäisellä kerralla kun auto herjasi tuosta antipollution faultista niin moottorin merkkivalo paloi ja lisäksi kojetaulussa vilkkui tai paloi mielestäni koko ajan stop-teksti ja apunäytössä vilahti silloin tällöin teksti antipollution fault. Nyt kun kävin ajamassa lenkin, niin auto piippasi käynnistyksen jälkeen ja ilmoitti virheestä, mutta ei sen jälkeen virkkanut enää mitään, vaan jäljelle jäi palamaan vain tuo moottorin merkkivalo. Voiko olla niin, että tuota "vikaa" ei auton mielestä enää olekaan, ja se vain ilmoittaa vikamuistiin jääneestä merkinnästä. Eli voisiko tuo korjaantua vikakoodien kuittaamisella? En oikein tunne näitä pösöjä niin en tiedä toimintalogiikasta.

Luulen tosiaan, että järjestelmässä ei ole välttämättä vikaa, kun antipollution fault sattui ilmenemään juuri webaston vaihdon yhteydessä. On kuitenkin mahdollista, että satuin jäähdytysputkia ährätessäni vääntää jotakin johtonippua/liitintä niin, että herja tulisi nyt huonosta anturin kosketuksesta tai jostakin sellaisesta. Mitä liittimiä pitäisi alkaa tutkimaan tarkemmin. Kaikki osumaetäisyydellä olevat näyttävät olevan paikoillaan ja ehjiä?

Jukka P

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 275
  • 206 -07, 3008 -13 ja 508sw -13
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #99 : 08.10.2012, 10:06:40 »
Häiriö sytyttää moottorin vikavalon ja näyttää antipollution faultin apunäyttöön. Usein moottorin keltainen vikavalo jää palamaan muutamien starttien ajaksi ja käynnistyksen jälkeen tuo virheilmoitus vilahtaa hetken apunäytöllä. Mikäli häiriö oli hetkellinen, niin tämä paranee muutamien käynnistyskertojen (olisiko kolme) jälkeen, ellei häiriö tule uudelleen. Vika jää kuitenkin useimmiten muistiin ja vian Pxxxx koodin voi lukea skannerilla sekä arvioida syyn ja toimenpiteet. Useimmiten en reagoi ensimmäiseen häiriöilmoitukseen mitenkään.  Edulliset perusskannerit lukevat ja tyhjäävät vikoja 307:n muistista - minulla on alle satasen skanneri Motonetistä.

Minulla jokin häiriö (syyllinen vielä tuntematon) tekee esimerkiksi niin, että ensin tulee catalytic converter fault sivunäyttöön ja moottorin valo alkaa vilkkua ja hetken kuluttua tulee uusi vikailmoitus antipollution fault, jolloin valo jää staattisesti palamaan muutaman startin ajaksi - tai kunnes se nollataan.

//jukka p

   
« Viimeksi muokattu: 08.10.2012, 10:11:22 kirjoittanut Jukka P »

janza

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #100 : 08.01.2013, 10:58:36 »
Auto: 2003 307 SW 2,0.

Taas päätti iso pösömme heittää Anti Pollution faulttia, mutta nyt se ei lähde pois ja kone käy vajailla pytyillä aina vaan. Mites tohon vaihdetaan tulpat ? Viimeeksi oon vaihtanut mun vanhaan -85 mitsuun mutta tässä 307:ssa en edes löydä tulpan johtoja mistään :D

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #101 : 08.01.2013, 18:10:58 »
Koneen päällä oleva muovisuoja pois jonka alla kolmella pultilla kiinni oleva puolapaketti irti ja nostetaan pois. Sieltä löytyvät tulpat. Ilmeisesti kylläkin vika saattaa olla siinä puolapaketissa.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

janza

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #102 : 09.01.2013, 16:35:48 »
Vaihdoin puolapaketin ja tulpat, mutta eipä vika poistunut.

cola

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #103 : 09.01.2013, 16:41:05 »
Kuinkahan monen vian syy on loppupeleissä lämpötila-anturi.

Legge

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #104 : 09.01.2013, 16:41:17 »
Kannattaa selvittää seuraavaksi vikakoodit, ettei turhaan vaihtele osia. Veikkaan, että siellä on jokin anturi sökö.