Auto: 2005 607 2,7 V6 HDi (DT17, automaatti, 195 000 km).
Tänään tuli aamulla kylmänä käynnistettäessä ilmoitus mittariin, että coolant circuit level too low (tjsp.). Sammutin auton ja kurkistelin paisariin, mutta siellä oli sama määrä nestettä mitä siellä aina on näkynyt. Mutta mutta, oon jo aikasemminkin ihmetelly tuota paisaria, että mistä siinä tietää missä jäähdytinnesteen tason kuuluisi olla? Pönttö on läpinäkymätöntä mustaa muovia eikä siinä ole minkäänlaisia merkintöjä nesteen tasolle. Paisarin sisällä on kyllä joku vaalea muovinen tötterö, kaiketi joku "mittatikku", mutta siitäkään en löytänyt mitään merkkiä mistään. Kaikissa muissa omistamissani autoissa on sentään jonkulainen merkki jossain ollut, että missä tasossa jähytinnesteen kuuluisi killua. Vai pitääkö tässä nestetaso tarkastaa syyläristä tai jotain?
Auto oli kyllä yön mäessä parkissa keula ylöspäin, jolloin nesteen taso on saattanut olla anturiin nähden huonossa asennossa, tai nestetason anturikin voi olla rikki?