Stylessä oli häikkää kanssa tuon säätimen kanssa, ei ottanut tarpeeksi takajarrut kun oli käsijarru päällä. Tämän huomasi hyvin kun vaihdoin ostopäivänä talvirenkaat alle. Tänään (eilen) sitten tutkin asiaa ja tämä korjaantui voitelulla ja jarrunesteiden vaihdolla eli onneksi ei tarvinnut ostaa satasen osaa.
Ei sillä säätimellä ole mitään tekemistä käsijarrun kanssa?
No en siitä tiedä mutta eipä tuo läpi mennyt, takana oli 1,3 ja 0,6 eli ei ole paljosta kiinni. Aukastava koko säädin ja voidella kunnolla.
Ei sillä säätimellä ole yhtikäs mitään tekemistä käsijarrun kanssa eikä siinä paljon säätimen voitelut auta ilman säätimen purkua. Ainoa tapa miten pystyt sitä säädintä ylipäätään kokeilemaan on irrottaa se lusikka siitä säätimestä. Tämän jälkeen pääset irrottamaan ne säätimen nastat sieltä ja herkistelemään niitä. Nastojen irrotuksesta johtuen jarrunesteet valuu sitten ulos nastojen paikalta ja jarrut pitää ilmata.
Kannattaa perehtyä satulan toimintaan niin selviää minkä takia se pitää yleensä toispuoleisesti: Syynä on se, että käsijarrun vipu, joka on satulassa ei palaudu joka kerta täysin taakse, josta seuraa automaattisäädön sekoaminen. Vivun taaksepalautumisen nihkeys johtuu taasen siitä, että satula on suunniteltu typerästi, koska vivun alla oleva stefa alkaa ajan mittaan vuotamaan. Hommaa nopeuttaa se, että sinne vivun alla olevaan poteroon pääsee suolavettä, jolla ei ole pintajännitystä ja joka myöskin menee pienimmästäkin välistä käsijarruvivun akselin ja jarrusatulan rungon väliin aiheuttaen korroosiota => jumittaa => palautusjousi ei jaksa enää palauttaa vipua täysin taakse => säätö sekoaa.