Ongelma:
Auto: 1990 405 1,6 (yksipisteruisku).
Tässä on ny muutaman päivän päätä vaivannut 405-vanhus, joka päätti pari viikkoa sitten ettei halua enää toimia. Alkuun ongelma ilmeni nykimisenä, joka laitettiin "vettä tankissa" piikkiin... Mutta ongelma ei sillä korjaantunutkaan vaan paheni siihen, ettei auto lähde enää ilman kaasua käyntiin, eikä pysy tyhjäkäynnillä, vaan sammuu kun kaasu löysätään.
Eilen vaihdettin tulpat ja tulppien johdot, bensa puolta ränkättiin, eikä vikaa/tukoksia sieltä puolen löytynyt. Virranjakajaa testailtiin eikä sekään antanut vastakaikua. Kaikki releet, nippelit ja nappelit käytettiin irti ja "voideltiin". Tänään on rapattu sitten lisää, mutta vikaa ei tunnu löytyvän.
Bensa kulkee, eikä mikään vuoda mistään. Nesteet eivät ole sekoittuneet keskenään "väärissä paikoissa". Tuntuu että kone saisi liikaa bensaa ja tukahtuu sen vuoksi.
Auto käy (vain kaasulla) kuin isännän vanha mason ferguson vm72.
Ratkaisu:
MAP-anturihan se siellä aiheutti ongelmia. Ensimmäisellä kerralla, kun sitä tutkittiin ei siinä vikaa ollut, mutta lähempi tutkistelu osoitti, että edellinen omistaja oli nippusiteellä yrittänyt korjata ko. anturia. Korjattiin anturi kunnolla, mustekynän sisusputken pätkällä ja runsaalla pikaliimamäärällä. Kun ei lähimmistä varaosaliikkeistä osaa saanut ja odotusta olisi tullut noin viikon verran. Hyvin se nyt toistaiseksi pelittää.