Kirjoittaja Aihe: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu  (Luettu 53389 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« : 08.05.2014, 09:56:57 »


Toukokuussa ennakkomyynnillä markkinoille tulonsa aloittava hämmästyttävän tilava Peugeot 308 SW on hinnoiteltu houkuttelevasti. Kattavasti varustellun Access PureTech 110-mallin hinta on 21 534 euroa, ja eniten myydyksi ennakkoon arvioidun kattavalla varustetasolla varustetun SW Active PureTech 130-mallin hintakin on ainoastaan 23 988 euroa. Farmarin hinnanero 5-oviseen Hatchback-malliin on ainoastaan 965 – 1227 €, moottorista ja varusteista riippuen.

Linjakkaasti muotoiltu ja erittäin tilava Peugeot 308 SW tulee markkinoille haastamaan myös ylemmän keskiluokan D-segmentin farmareita. Tavaratila on yhtä suuri kuin Skoda Octavian ja suurempi kuin Volkswagen Golf Variantin, Toyota Avensis Wagonin, Ford Mondeo STW:n, Ford Focuksen tai vaikkapa Volvo V70:n. Uutuuden hinta-laatu-suhde on kilpailijoihin nähden hyvä, ja ostajalle on tarjolla entistä yleiseurooppalaisempi kokonaisuus. Yhteensä moottori- ja varustevaihtoehtoja on tarjolla 16 kappaletta .

Uudet PureTech-ihmemoottorit

Peugeot 308 SW tulee markkinoille uuden, ”Ihmemoottoriksi” kuvatun kolmisylinterisen PureTech-bensiiniturbomoottorin ja kolmen dieselmoottorivaihtoehdon voimin. PureTech-moottori tarjoaa pienen polttoaineenkulutuksen yhdistettynä tasapainoakselin takaamaan värinättömään käyntiin ja esimerkillisen laajaan käyttöalueeseen. PureTech-moottorista on tarjolla kaksi eri vaihtoehtoa, 110- ja 130-hevosvoimaiset versiot. Molempien tehovaihtoehtojen CO2- päästö on auton kokoon nähden pieni 109 g / km.

Dieselmoottori-vaihtoehtoina tarjolla ovat 1,6-litraiset HDi 92 ja HDi 115 ja uusi 2,0-litrainen 150-hevosvoimainen BlueHDi.

Poikkeuksellisen kattavat varusteet

Malliston Access-lähtövarusteversiossa ovat vakiovarusteina jo muun muassa vakionopeudensäädin nopeudenrajoittimella, ilmastointi, rengaspainevalvonta, kuusi turvatyynyä sekä LED-huomiovalot. Seuraava varustetaso, Active, lisää listaa sadetunnistimella, pysäköintitutkalla takana, 9,7 ” monitoimikosketusnäytöllä, 16” kevytmetallivanteilla ja automaattisella kaksialueilmastoinnilla. Korkein Allure-varustetaso sisältää lisäksi pysäköintitutkan edessä, älyavaimen, LED-ajovalot, paremman sivuttaistuen tarjoavat etuistuimet, kattokaiteet, alumiiniset kiskot tavaratilassa sekä turvallisuuspaketin. Turvallisuuspaketti sisältää aktiivisen vakionopeussäätimen, etäisyys- ja törmäysvaroittimet sekä hätäjarrutusjärjestelmän.

PureTech-moottoreiden ja käsivalintaisella vaihteistolla varustetun BlueHDi 150-dieselmoottorin yhteydessä Allure-tason varusteisiin kuuluu myös Sport Pack. Sen avulla kuljettaja saa urheilullisemman ajonautinnon ohjaustehostimen ja kaasupolkimen toiminnan muuttuessa sporttisemmiksi samalla kun mittariston valaistus vaihtuu punaiseksi. Kuljettajalle tarjotaan Sport –kytkimen painalluksella myös yksityiskohtaisempaa lisätietoa moottorin toiminnasta ajotietokoneen kautta, kun ajotietokoneen näyttöön saadaan ahtopaine, moottorin vääntömomentti, moottorin teho sekä autoon vaikuttavat G-voimat.

Uuden Peugeot 308- malliston vuoden 2014 myyntitavoite on 1200 – 1500 autoa. Tavoitteen saavuttamisessa tärkeänä tukena on hyvä toimitustilanne heti auton lanseerauksessa syyskuussa.

Peugeot 308 SW-hinnasto, ilman paikkakuntakohtaisia toimituskuluja

Access

308 SW Access PureTech 110                           21 534,59 €
308 SW Access PureTech 130                           22 151,11 €
308 SW Access HDi 92                                     22 556,18 €
308 SW Access e-HDi115                                 23 779,00 €                                   

Active

308 SW Active PureTech 110                            23 396,37 €
308 SW Active PureTech 130                            23 988,69 €
308 SW Active PureTech 130 automaatti         25 999,31 €
308 SW Active e-HDi115                                  25 954,54 €
308 SW Active BlueHDi 150                              28 648,99 €
308 SW Active BlueHDi 150 automaatti           30 783,67 €

Allure

308 SW Allure PureTech 110                            26 309,58 €
308 SW Allure PureTech 130                            26 926,11 €
308 SW Allure PureTech 130 automaatti          28 870,28 €
308 SW Allure e-HDi115                                  28 541,74 €
308 SW Allure BlueHDi150                               31 422,72 €
308 SW Allure BlueHDi150 automaatti            33 412,81 €                                                                                                                                               

Maan Auto Oy  / Peugeot- viestintä
Pekka Koski
PR- ja viestintäpäällikkö
+358 400 210 490
pekka.koski@veho.fi

tmex

  • Vieras
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #1 : 08.05.2014, 10:48:02 »
308SW, kuskin takana olevat penkit, saakos erillisinä vaikos vain kiinteänä soffana?

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #2 : 08.05.2014, 10:48:54 »
Kiinteä.
Peugeot RCZ HDI FAP

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #3 : 08.05.2014, 18:43:03 »
...ja lisäksi auto on aina viidelle henkilölle rekisteröity, mitään kolmannen rivin penkkejä ei ole edes lisävarusteena saatavana.

Aika rohkeaa, jos ovat raaskineet jättää VTi 82:n pois tämän auton moottoripaletista. Alkaen hinnallakin lähdetään siis liikkeelle moottorilla, jolla auton saa jopa liikkeelle.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2014, 18:56:41 kirjoittanut Penguin »

martymcfly

  • Vieras
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #4 : 08.05.2014, 20:02:34 »
...Aika rohkeaa, jos ovat raaskineet jättää VTi 82:n pois tämän auton moottoripaletista. Alkaen hinnallakin lähdetään siis liikkeelle moottorilla, jolla auton saa jopa liikkeelle.

Erittäin hieno homma, ja pahoittelut jo etukäteen kielenkäyttöäni, mutta oli v*ttu jo aikakin. Siirryttiin saman tien parin kovan kilpailijan tasolle, ja lentämällä muiden ohitse.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #5 : 08.05.2014, 20:57:38 »
http://1drv.ms/1fZWZuS

Tuossa kuvat  ;). Koeistuttu alcantara-istuin oli käsisäätöinen. Ei sovi Allure-varusteltuun. Kolmisylinterinen moottori näyttää tuolta. Automaatti saapuu syksyllä.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2014, 21:01:34 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #6 : 08.05.2014, 21:57:42 »
Niin kumpi ei sovi, alcantara vai käsisäätö?

69pauli69

  • Vieras
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #7 : 08.05.2014, 23:17:37 »
On kyllä komee peli tuo uusi 308, nam! :)

kahe

  • Vieras
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #8 : 09.05.2014, 10:08:40 »
Kilpailukykyinen lähtöhinnasto. Saako samaan listattua CO2 arvot?

Otin rinnalle Octavian hinnat ja kyllä tuo sitä vastaan jo taistelee. Ainoa heikkous tulee olemaan automaatin saatavuus, kun saa vain tehokkaimpien koneitten kanssa. Octavian saat joka varusteella ja koneella dsg:n kanssa. On muuten Octavian hinnasto jo aikaansa edellä, kun on vm2015 hinnat.

martymcfly

  • Vieras
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #9 : 09.05.2014, 10:18:57 »
...Ainoa heikkous tulee olemaan automaatin saatavuus, kun saa vain tehokkaimpien koneitten kanssa...

Joo, näin on. Onkohan siinä jokin tekninen syy, että tuota uusittua Aisinin laatikkoa ei voi laittaa heikompitehoisiin koneisiin?

kahe

  • Vieras
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #10 : 09.05.2014, 10:31:24 »
Ja kyllähän tuossa alkaa miettimään bensa vs. diesel, kun halvimmillaan ero on n. 2k€ ja onko kulutuksessa paljoa eroa lopulta käytännön ajossa. Pitää siis käydä kunnolla testaamassa tullessaan molemmat ja lyödä kustannuslaskuriin lukemat talteen.

Benkku

  • Vieras
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #11 : 09.05.2014, 13:48:56 »
Onkohan siinä jokin tekninen syy, että tuota uusittua Aisinin laatikkoa ei voi laittaa heikompitehoisiin koneisiin?

On. Laatikko painaa älyttömän paljon verrattuna manuaalivaihteistoon, syö moottorista tehoa, kulutus lisääntyy myös painon myötä eli sen hyötysuhde on huonompi kuin manuaalin - myös verotuksellinen Co2 arvo olisi siis korkeampi.

martymcfly

  • Vieras
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #12 : 09.05.2014, 14:46:17 »
Roger. Eli PSA:lla pitäisi olla käytössään kaksi erilaista laatikkoa, joka luonnollisesti lisäisi kustannuksia, ja voi toki olla että tehtaalla on laskettu että homma olisi kannattamatonta. Tosin ja toisaalta onhan VW:lläkin laatikot eli DSG7 ja DSG6 (ottamatta nyt kerrankin kantaa niiden kestävyyteen) erikseen pienemmille ja isommille koneille.

EDIT: Onkos nuo PureTech 110 ja 130 moottorit teknisesti about samanlaisia? Jos näin, niin luulisi että sen laatikon vois saada paritettua pienellä vaivalla tuon pienempitehoisenkin kanssa.

antsu

  • Vieras
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #13 : 09.05.2014, 14:59:13 »
Epäilenpä, että ainoa syy automaatin puuttumiseen on hintateknillinen. Automaatti maksaa liikaa eikä sitä varmaan hinnat-alkaen-luokassa hirveästi kysyttäisikään.

Päästöt kasvavat ja verot nousevat, mutta se on asiakkaan huoli. Kuka haluaa automaatin, maksaa myös verot, mutta varmaan haluaa samalla myös pikkasen varusteita ja lisätehokin kelpaa.

martymcfly

  • Vieras
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #14 : 09.05.2014, 15:03:39 »
Mulla on sellainen mielikuva että kyllä ainakin tuolla VW puolella 1.2 TSi:tkin saavat aika usein parikseen DSG:n, etenkin kun se ei nosta edes päästöjä ja näinollen veroja. Tuo uusi Aisin toki nostaa vieläkin hieman päästäjä manuaaliin verrattuna, mutta niidenkin ero taitaa olla enää alle 10g.