Melkein pakko kommentoida HDI:n hihnapyörää ja sen kestävyyttä jne. Tulipa tuossa kuukausi sitten perheeseen lähipiiristä 2000 vuodelta oleva 306. Reipas viikko tuli ajeltua, niin eikös alhaalta apparin puolelta alkanut kalkatusta kuulumaan tyhjäkäynnillä. Ei tarvi kovastikaan kierroksia nostaa, kun loppuu. Ihmettelen vaan kilometrejä, n. 330tkm ja takuuvarmasti vielä alkuperäinen pyörä. Tuntuu siis vaikuttavan kestoon huomattavasti, ajatko maantietä vai syklistä kaupunki start-stop ajoa! Vika ei jäänyt epäselväksi, sormivoimilla pystyit taivuttelemaan pyörää aivan kevyesti, väljäksi oli siis käynyt metalli-kumi vulkanoinnistaan.
Tulipa toinenkin tyypillinen oire korjattua, (ilman varaosia) oikeanpuoleinen vetoakseli täristeli hiukka alle 2000 kierroksen tienoilla. Suojakumin panta irti, sisälle akkuhapporuiskulla dieselin ja öljyn sekoitusta, pyöritystä hetki eteen-taakse, raotit kumin reunaa, voi mitä ryyniä sieltä "pesu" oli liikkeelle laittanut. Vielä lopullinen puhdistus paineilmalla, sisään vetonivelrasvaa n. 100-120 g (riippuu nivelestä ja suojakumista).
Nyt n. 1000km ajettu ja vaivat poissa edelleen. On toiminut kaikissa potilaissa em. resepti. Aikaa meni muuten huimaavat 37 min.
PSA-laitteissa vetarit ovat hyvinmitoitettuja, mutta normaalia pidempään kestävänä tuleekin sitten eteen tuo nivelten rasvojen ikääntyminen. Kaikenlisäksi, GKN, joka on yleisin PSA-vetoakseleiden valmistaja, on aina harrastanut rasvan vajaatäyttöä. Vaikka aukaiset uudenkin nivelen, ei siellä rasvaa yleensä ole kuin 30-40% tarvittavasta!