Kirjoittaja Aihe: Jakopään ajoitus- ja lukitustapit  (Luettu 44088 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

micco

  • Vieras
Jakopään ajoitus- ja lukitustapit
« : 22.06.2011, 13:38:44 »
EW7J4- ja EW10J4-moottorit. Ilmeisesti kampiakselin lukitustyökalu käy EW10A-koneeseen? Joku voisi varmistaa, ovatko EW10A:ssa nokka-akselin lukitustapit samanlaiset.

Ylempänä nokka-akselin lukitustapit, pakonokan tappi lyhyempi, että mahtuu paikoilleen. Alempana kampiakselin lukitustyökalu. Lukitusaukko moottorin alaosassa moottorin kuljettajan puolella. Lohkossa siis tuo 30 mm reikä.

micco

  • Vieras
Vs: Jakopään ajoitus- ja lukitustapit
« Vastaus #1 : 22.06.2011, 13:42:21 »
HDi- ja XUD-moottorit. Käy siis ainakin 2,0-litraisiin 90 hv:n ja 110 hv:n moottoreihin sekä HDi 135 -moottoreihin.

Nokka-akseliin ja ruiskupumppuun käy M8-pultti. HDi:ssa ei lukita pumppua tietenkään. Uudemmissa pumppua ei pyöritetäkään jakohihnalla. Kampiakseli lukitaan myös 8 mm:n tapilla, mutta lukitusreikä on startin takana, joten oheisella työkalulla ei starttia tarvitse irrottaa.

micco

  • Vieras

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: Jakopään ajoitus- ja lukitustapit
« Vastaus #3 : 22.06.2011, 18:01:40 »
Audi A4 Tdi Q

Pugi406

  • Vieras
Vs: Jakopään ajoitus- ja lukitustapit
« Vastaus #4 : 23.06.2011, 22:29:03 »
Ilmeisesti kampiakselin lukitustyökalu käy EW10A-koneeseen? Joku voisi varmistaa ovatko EW10A:ssa nokka-akselin lukitustapit samanlaiset.

Kampiakselin lukitustappi on sama, mutta nokkiin tarvitaan 5 mm:n tapit. Poranterät ajavat asian.

Vendange

  • Vieras
Vs: Jakopään ajoitus- ja lukitustapit
« Vastaus #5 : 31.01.2012, 17:42:12 »
Nokka-akselin reikiin sopivat 5 mm:n poranterät. Sylinterilohkossa moottorin ja rintapellin puolella vetonivelen yläpuolella on 30 mm:n reikä. Onkohan oikea reikä? On melko kinkkisessä paikassa.

micco

  • Vieras
Vs: Jakopään ajoitus- ja lukitustapit
« Vastaus #6 : 31.01.2012, 18:04:03 »
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=57802.0

On oikea reikä. Lukitustyökalun mitat saat yllä olevasta linkistä.

Vendange

  • Vieras
Vs: Jakopään ajoitus- ja lukitustapit
« Vastaus #7 : 01.02.2012, 07:55:20 »
Auto: 2006 407 SW 1,8 (EW7A, DAM 10658 CJ/13.01.2006).

Ainakin nokka-akselin hihnapyörissä on 5 mm:n reikä. Sorvautan sen 30 mm:n palikan ja kokeilen, sopiiko vauhtipyörään.

rantpe

  • Vieras
Vs: Jakopään ajoitus- ja lukitustapit
« Vastaus #8 : 25.10.2015, 21:00:26 »
Auto: 2000 406 GW 2,0 HDi 110 ST (RHZ).

Moi. Löytyykö keneltäkään mittoja HDi-moottoriin (RHZ) tarvittavien "tappien" mittoja? Ja tai kuvia myös. Kiitos.


sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Vs: Jakopään ajoitus- ja lukitustapit
« Vastaus #10 : 29.11.2016, 12:47:47 »
Auto: 2005 407 1,6 HDi.

Saisikos tähän vielä tuolle DV6-koneelle ainakin kampiakselin lukitushommelin, muut mennee 8 mm?

DtiJ

  • Vieras
Vs: Jakopään ajoitus- ja lukitustapit
« Vastaus #11 : 04.02.2017, 19:10:52 »
Ainakin Xsara Picasson 1,6 HDi:lle kampiakselin lukitustappi on "Citroen 0194-C". Akkiseltään katsottuna esim. eBaystä löytyy.

Sammukka

  • Vieras
Vs: Jakopään ajoitus- ja lukitustapit
« Vastaus #12 : 21.05.2017, 10:55:42 »
Itse vaihdoin 406 v6 2003 mallin nokkarmmin. Lukitsin viidellä 8mm tapilla nokka-akselit ja kampiakselin. 8 mm pitkät pultit joista kierreosa pois. Kone hyvin jumissa, tunkilla vähän nostaa mutta ahdasta oli.

Vanquish

  • Vieras
Vs: Jakopään ajoitus- ja lukitustapit
« Vastaus #13 : 01.12.2021, 19:22:11 »
Millaiset lukitustyökalut tarvitaan EW12 2.2l moottoriin vm 2006?

Ilmeisesti ainakin vauhtipyörä lukitaan samanlaisella työkalulla kuin topicin aloittajan kuvassa?