Huollosta soitettiin, tuli kivoja uutisia.
Olivat ottaneet auton työn alle, ja vika ei löytynytkään oletetusta paikasta eli sieltä jarrukatkaisijasta. Huoltomies sanoi, että itsekin oli kiinnittänyt huomiota auton omituiseen käyntiääneen, ja alkanut etsiä vikaa moottorista. Kävikin ilmi, että turbon akseli on katkennut, ja turbon sisältö oli palasina siellä sisällä. Tässä vaiheessa alkoi ahdistamaan.
Onneksi, luojan kiitos, mikään muu ei ole vaurioitunut turbon lisäksi. Pelkäsin jo, että osat ovat jatkaneet matkaa turbosta eteenpäin, ja kohta on kone kiinni, mutta ilmeisesti kaikki osat olivat löytyneet turbon sisältä. Tätini 307:ssä kävi neljä-viisi vuotta sitten samoin; hänen pösönsä turbon akseli katkesi, ja kone leikkasi kiinni, kun lohkoon oli päätynyt metalliromua turbosta.
Huoltomies epäili, että kyseessä voi olla valmistusvika, mutta todennäköisempää on se, että turbon voitelu on pettänyt, joku öljyletku on tukossa tai poikki, tai voitelukanavat ovat tukkeutuneet. Kustannusarvion kuultuani alkoi ahdistamaan vielä enemmän: tehdasuusi turbo maksaa noin 1850 e + työt, tehtaalla kunnostettu turbo taasen noin 1500 e + työt. Tulipahan kallista opiskelijalle...