Kirjoittaja Aihe: 407 - Kylmäkäyntiongelmat (EW)  (Luettu 10701 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ire63

  • Vieras
Vs: 407 - Kylmäkäyntiongelmat (EW)
« Vastaus #15 : 28.11.2010, 16:36:48 »
No niin, forte käsittely tehty ja 0w öljyt laitettu koneeseen. Ei ollut suurempaa vaikutusta "hytkymiseen" eli vaiva on edelleen päällä. Lisäksi vaihdoin uudet tulpat ja varuilta sen puolamoduulinkin, noillakaan ei ollut kovin suurta vaikutusta, ehkä pientä parannusta kuitenkin oli huomattavissa. Seuraavaksi kokeiltava tuota 98 polttoainetta ja jos laittaisi jonkun pottoainejärjestelmän/suuttimien puhdistusaineen tankkiin(uskonvahvistusta) Niin ja taas on käynyt se depollution ilmoituskin esissä mutta ei ole jäänyt palamaan.
 

pögömies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: 407 - Kylmäkäyntiongelmat (EW)
« Vastaus #16 : 29.11.2010, 19:58:20 »
Täällä ajoittain samanlaista alku-epätasaisuutta käynnistettäessä,etenkin pakkasilla kylmää moottoria.Itse hoidan asian antamalla moottorille aivan pientä lisäkaasua sen alkaessa käydä.Hetkenpäästä kone käy kuten kuuluukin.Mielessä liikunut,josko automaattiryyppy antaisi hetkittäin liiankin rikkaan polttoainemäärän,koska pieni kierrosten nostaminen joksikin aikaa poistaa ko.ongelman.-Mielestäni minkäänlaisten lisäaineiden polttoainetankkiin nykyautoissa tulisi harkita tarkasti ennen niiden lisäämistä.En kuitenkaan ole mikään asiantuntija sillä alueella.Kuitenkin "ruiskujen" aikaan välttelisin kaikkia lisäaineita polttoaineessa.  
Nyk;Peugeot 308 II,Puretech,130,Autom.Allure 2014.SW.
Ex-407.2ltr.Comf.-04. 406.2ltr.-98. 307.GR 1,6.  206 GTI 1,9.  405.1,9 SRI.  405 1,9 GL.-SAAB 900 TBO.  SAAB 900. SAAB 99. Nissan. Taunus 20 V4 GL.  Mini 850. Triumph Herald. Kupla 1,2. Skoda Oktavia Super.  Fiat.

ire63

  • Vieras
Vs: 407 - Kylmäkäyntiongelmat (EW)
« Vastaus #17 : 29.11.2010, 20:31:29 »
Sen verran tarkennusta tuohon hytkymiseen että välittömästi käynnistyksen jälkeen auto käy aivan normaalisti tyhjäkäyntiä mutta n.15-30sek käynnin jälkeen alkaa tuo hytkyminen ja auto ei meinaa sietää kaasua ollenkaan ja käynti on epätasaista. 

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Kylmäkäyntiongelmat (EW)
« Vastaus #18 : 30.11.2010, 13:52:13 »
Mulla taas oli 1.8-litraisessa eilen -16..-18 asteessa starttauksen jälkeen (tolpassa pitäisi olla sähköt ehkä 10-12 minuuttia päällä aina tunnin välein, mutta ei ollut ainakaan sisältä auto yhtään lämmin) sellainen ennenkokematon juttu, että kaasua sai painaa reilusti ennenkuin alkoi tulla vetoa. Siis: starttasi kylmästä ja kävi tyhjäkäyntiä aivan hyvin, mutta liikkeelle lähdettäessä ja liikkeellä oltaessa piti painaa kaasupoljin selvästi normaalia syvemmälle että alkoi vetää, mutta sitten vetoa tulikin kerralla vähän reilummin. Muuten toimi ihan normaalisti. Lämmetessä palautui pikkuhiljaa normaaliksi.

Tänään en pääse itse kokeilemaan kun on vaimolla reissussa Pösö, mutta illalla varmaan kuulen oliko Lahdesta lähdettäessä samoja oireita... Täytyy pitää silmällä oliko kertajuttu.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

P107

  • Vieras
Vs: 407 - Kylmäkäyntiongelmat (EW)
« Vastaus #19 : 09.12.2010, 20:56:32 »
Auto: 2005 407 SW 2,0 Confort.

Minun juuri ostamassani autossa on sama ongelma eteenkin kun ilma on kosteampi. Kun oli kylmä (yli -15 astetta) oli vähemmän ja liikkessä sanottiin että on vähän ominaisuuskin. Ei siitä niin paljon haittaa ole mutta vähän ärsyttää kyllä että ei pääse heti liikkeelle.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Kylmäkäyntiongelmat (EW)
« Vastaus #20 : 09.12.2010, 21:56:20 »
Mulla jäi tuo ylenmääräisen kaasunpainamisen tarve tuohon yhteen kertaan.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

P107

  • Vieras
Vs: 407 - Kylmäkäyntiongelmat (EW)
« Vastaus #21 : 02.01.2011, 11:44:17 »
Huomasin että omassa hytkytys on huomattavasti vähemmän jos käynistäessä antaa itsediagnostiikka ajaa loppuun ennen kun auto käynistetään.

Kimppi77

  • Vieras
Vs: 407 - Kylmäkäyntiongelmat (EW)
« Vastaus #22 : 07.08.2012, 09:32:17 »
Auto: 2006 407 SW 2,2 Sport (automaatti).

Kun käynnistän auton (kylmänä), käy moottori todella epätasaisesti ja tuntuu, että meinaa kone tukehtua kokonaan. Kun saan kaasutettua muutaman kerran kunnolla, alkaa moottori käymään normaalisti. Mikäli yritän lähteä liikkeelle heti käynnistyksen jälkeen, nykii auto melkoisesti ja meinaa sammua. Vika on ilmennyt lähiviikkojen aikana, ennen ongelmaa ei ole ollut. Auttaisikohan jokin bensan sekaan laitettava lisäaine kenties?

antsu

  • Vieras
Vs: 407 - Kylmäkäyntiongelmat (EW)
« Vastaus #23 : 07.08.2012, 10:28:56 »
Veikkaan viallista puolaa.

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Kylmäkäyntiongelmat (EW)
« Vastaus #24 : 07.08.2012, 11:10:33 »
Yhden tai useamman sytytystulpan vialta vaikuttaa, hieman lämmettyään alkaa toimimaan.

Eppu

  • Vieras
Vs: 407 - Kylmäkäyntiongelmat (EW)
« Vastaus #25 : 02.08.2020, 07:39:28 »
Auto: 2007 407 1,8 (EW7, 80 000 km).

Kylmällä koneella kierrokset laskevat käynnistyksen jälkeen. Auto käynnistyy ok kylmänä, mutta hetken käynnistyksen jälkeen kierrokset tippuvat eikä reagoi kaasuun kunnolla. Jos saa pidettyä käynnissä ja  ajamaan tasaisella, tämä ongelma useimmiten poistuu. Jos pienikin ylämäki tms., hytkyy ja hyytyy, sammunutkin on. Pari kertaa tässä kohdassa sytyttänyt abs/esp-vikavalon, joka ei jää päälle. Viime viikolla sytytti pikkumäessä runsaamman kaasun painamisen jälkeen moottorin vikavalon + ”Depollution system faulty”. Vikakoodiksi löytyi korjaamolla Kampiakselin asentotunnistimen anturi. Tämä vaihdettiin, samoin sytytystulpat. Ei poistanut ongelmaa. Ajossa auto toimii aivan ok ja kunnolla lämpimällä koneella käynnistyksen jälkeen tätä ei esiinny. Tämä vika alkoi ilmetä merkkihuollossa tehdyn abs-yksikön vaihdon jälkeen. Sinne sai ajan tarkistukseen vasta pitkän ajan päähän, joten vikakoodiselvitys ja kampiakseliasentotunnistinanturivaihto tehtiin muualla.

Ideoita, mistä kyse?
« Viimeksi muokattu: 02.08.2020, 07:55:24 kirjoittanut Eppu »

SEL

  • Vieras
Vs: 407 - Kylmäkäyntiongelmat (EW)
« Vastaus #26 : 02.08.2020, 08:01:39 »
Jotain jäänyt irti korjaamokeikalla. Moottorin seoksen säätö ei toimi. ABS vikavalo voi syttyä jos moottori pätkii, se tulee sähköjärjestelmän pätkimisen kautta eikä ole sinänsä vika vaan seuraus käyntihäiriöstä.

Eppu

  • Vieras
Vs: 407 - Kylmäkäyntiongelmat (EW)
« Vastaus #27 : 02.08.2020, 09:27:20 »
Kiitos vastauksesta! Tätä itsekin mietin, mutta toinen korjaamo ei löytänyt mitään - kun sinne merkkihuoltoon ei päässyt kuin kolmen viikon päästä. Mietin, mitä siellä on voinut jäädä irti? Joudun nyt käymään vikakoodin luettamassa taas, kun se moottorin merkkivalo jäi päälle ja depollution system faulty tulee nyt joka käynnistyksellä näkyviin. Olen yrittänyt tutkia, mitä osia abs-yksikön vaihdon yhteydessä käsitellään eli mikä osa voisi tän vian aiheuttaa...

am_tiainen

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 124
Vs: 407 - Kylmäkäyntiongelmat (EW)
« Vastaus #28 : 02.08.2020, 16:21:10 »
MAP Anturi? Tekee viallaisena sen, että auto sammuu helposti esim. liikennevaloihin. Ei anna välttämättä mitään vikakoodia. Helppo vaihtaa. On vain yhdellä ruuvilla kiinni ja suht esillä olevassa paikassa. Sitä voi kokeilla elvyttää CRC Air Sensor Cleaner tai ihan Electronic Cleaner aineilla. Jos auttaa (väliaikaisesti) niin kannattaa varulta ostaa uusi anturi. Tuo puhdistus kun ei välttämättä auta kuin hetken ja sama tilanne voi tulla eteen muutaman kuukauden päästä.

Eppu

  • Vieras
Vs: 407 - Kylmäkäyntiongelmat (EW)
« Vastaus #29 : 02.08.2020, 17:04:05 »
Kiitos MAP-anturivinkistä. Tämä ei siis sammu liikennevaloihin eikä ajaessa muutenkaan, vaan ainoastaan käynnistyksen yhteydessä tätä vikaa esiintyy. Silloin ei ehkä tuo anturi?