Auto: 1999 206 1,4 (8-ventt., 55 kW, 2CKFXE, VF32CKFXE40235858)
Katalysaattoriksi vaihdettu 2020 tuo 1731 E7 ja meni päästöistä silloin läpi. Nyt vuoden 2021 katsastuksessa päästöt jälleen liian korkeat:
CO 0,20 kierroksilla 0,47
HC 85 kierroksilla 92
CO2 11,5 kierroksilla 12,8
O2 4,97 kierroksilla 2,56
Lanbda-arvo oli 1,115.
Tuo CO kierroksilla oli liian korkea ja myös Lambda, lisäksi pakoputki vuoti josta tuo korkea O2.
Pakoputken vuoto korjattu ja käytin auton päästömittauksessa ranskalaisiin erikoistuneessa korjaamossa, päästöt oli edelleen liian korkeat.
Vikakoodit myös luettiin siellä mutta ei ollut vikakoodeja. Lukivat myös lambda- käyrää joka oli matalahko ja epätasainen.
Epäili että syy korkeisiin päästöihin on joko viallinen lambda- anturi tai katalysaattori.
Koska katalysaattori on vasta vuoden ikäinen sen ei luulisi olevan rikki joten tarkoitus vaihtaa ensin lambda-anturi.
Voisiko joku jolla on pääsy service boxiin katsoa mikä lambda-anturi juuri tuohon minun autoon kuuluu? Noita antureita on montaa erlaista myynnissä. Sen liitin on valkoinen ja siinä on 4 johtoa, se saattaa jopa olla alkuperäinen tehtaalta lähtenyt.