Kirjoittaja Aihe: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)  (Luettu 26303 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #30 : 18.11.2020, 02:12:59 »
Saahan 3008:iin nelivedon. Sellainen 2020 mallinen löytyy esim. Metroautosta Niittykummusta, luovutus parissa päivässä ja hintalapussa näytti seisovan 46 k€. Mittarissa reilu 11 tkm.

Toi adaptiivisuus on mielestäni tämän vakkarissa kivikaudella. Se pitäisi voida halutessaan kytkeä normaalivakkariksi, sen sijaan että se kieltäytyy toimimasta kokonaan. Lisäksi se himmailee kuin idiootti, vaikka edestä poistuva auto siirtyisi toiselle kaistalle. Jos vakionopeusäädintä pitää kokoajan paimentaa kaasua painamalla tai vilkkua pitää käytellä kertoakseen sille, ettei nyt himmata, vaan mennään ohi, niin huono se on.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #31 : 18.11.2020, 06:36:52 »
Hyvä rapsa, paitsi "kukaan ei ole idiootti, vaan persoonallinen"  :). Makuasia, mutta Tesla osannee tuon "lähes turhakkeen" parhaiten älyistää. Toki 80 tkm/v ajavalle myyntitykille toki adaptiivinen on pop, mutta perussäädin liikennettä tarkkaillen pystyy liki samaan. Painaa viiksen päästä vain on-off ja sitten joskus pienen alkunopeushaun kaasuttelun jälkeen set.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #32 : 18.11.2020, 14:14:17 »
No kyllä tuo vakkari käyttäytyy kuin vähä-älyinen. Miitään persoonaa sillä ei ole.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #33 : 18.11.2020, 15:36:53 »
Pözö on söpö leijona ja Citikka baskeripäiden kulkuneuvo  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

3008

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #34 : 19.11.2020, 02:10:28 »
Saahan 3008:iin nelivedon. Sellainen 2020 mallinen löytyy esim. Metroautosta Niittykummusta, luovutus parissa päivässä ja hintalapussa näytti seisovan 46 k€. Mittarissa reilu 11 tkm.

Toi adaptiivisuus on mielestäni tämän vakkarissa kivikaudella. Se pitäisi voida halutessaan kytkeä normaalivakkariksi, sen sijaan että se kieltäytyy toimimasta kokonaan. Lisäksi se himmailee kuin idiootti, vaikka edestä poistuva auto siirtyisi toiselle kaistalle. Jos vakionopeusäädintä pitää kokoajan paimentaa kaasua painamalla tai vilkkua pitää käytellä kertoakseen sille, ettei nyt himmata, vaan mennään ohi, niin huono se on.
Parempi kuin ei mitään. Toiminnassa kyllä petrattavaa. Kuten totesit se pitäisi saada kytkettyä tavalliseksi vakkariksi. Räntäkeleillä lakkaa toimimasta, niin tekee Volvonkin mutta siinä saa tavallisen vakkarin kytkettyä päälle.
3008 1,6 BlueHdi 120 AT6 Allure -18

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 447
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #35 : 19.11.2020, 06:27:01 »
Mulle alkaa nyt selviämään, että tykkään näistä Pösöistä, koska en ole parempaa erehtynyt kokeilemaan. Tai sitten olen vaan vähään tyytyväinen. Kuitenkin ostin auton koeajon jälkeen todettua sen ominaisuudet. Ihmetyttää teidän narinat täällä tosta vakkarista. Tuliko sen "surkeus"
 yllätyksenä? Kokeilkaa kaupan purkua! 😁
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 144
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #36 : 19.11.2020, 07:42:55 »
Mulle alkaa nyt selviämään, että tykkään näistä Pösöistä, koska en ole parempaa erehtynyt kokeilemaan. Tai sitten olen vaan vähään tyytyväinen.

Mulla aikoinaan ensimmäistä mukautuvaa vakkaria käyttäessä tuli selväksi että suomessa motarilla sitä ei vaan voi käyttää kuin rekan perässä, auto ei siis osannut edes jarruttaa kun joku tuli liian lähelle eteen mutta silti matka teko oli niin ärsyttävän nykivää että ei vaan pystynyt käyttämään sitä. Onneksi siinä versiossa sen sai pois päältä, nykyisessä eikä tulevassa ole mukautuvaa, onneksi.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #37 : 19.11.2020, 21:45:11 »
Tuliko sen "surkeus"  yllätyksenä? Kokeilkaa kaupan purkua! 😁

Pitääpä kysyä myyjältä saisiko koeajon purettua. Meillä ei sen enempää 2015 vuoden 508 GT:ssä kuin 2019 vuoden 3008 Allure Packissä ole adaptiivista vakkaria ja hyvä näin.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 447
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #38 : 19.11.2020, 21:59:03 »
Nyt 3008:n adapt.vakkaria on verrattu Volvoon, minkä vakkari ei jarruta agressiivisesti. Jarruttaako Volvon hätäjarrutus miten agressiivisesti nykyään? Joskus tömähti näytösluontaisesti perään. Jos samat tutkat vakkarille, niin ei se hanakasti jarruta.
No kuitenkin sanoisin, että vajavaisuuksista huolimatta en antaisi pois. Ainakin meillä vakkariajosta 5% saattaa ärsyttää, mutta loput prosentit ei. Osan noista "ikävistä" jarrutteluista voisi laskea Suomen tieverkoston syyksi, koska erkanemis- ja kiihdytyskaistat puuttuvat, tai ovat liian lyhyitä.
« Viimeksi muokattu: 19.11.2020, 22:18:14 kirjoittanut Ranskalainen GT »
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #39 : 19.11.2020, 22:13:26 »
Toki, kun ajaa adaptiivinen päällä ja vilkuttaa kokoajan vasempaan, niin se ei turhaan hidastele.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 447
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #40 : 19.11.2020, 22:54:04 »
Pitänee käydä koeajamassa muita merkkejä, ja saada näkemystä avaremmaksi. Mikähän kiinnostaisi? Käyn jossakin vaiheessa ajamassa ... ... ... Ei kyllä mikään hyppää mieleen. Ehdottakaas joku oikein kiva auto, jossa asiat paremmin, kuin 3008:ssa. Oikeasti, ehdotuksia tulemaan. Hinnalla ei ole väliä.🤓
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

3008

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #41 : 20.11.2020, 00:05:54 »
Volvo Xc60. Edellä jo niitä kertonut. Siinä on tosin huonommat kaarreominaisuudet kuin Peugeotissa. Vähän sellainen keinuva. Toisaalta minulla ei ole Four-C:tä. Toinen juttu mikä 3008:ssa on parempi on aurinkolippa. Tuntuu pieneltä asialta mutta Volvon on katon muodosta johtuen sen muotoinen että vasemmasta nurkasta aurinko pääsee paistamaan silmiin. Volvossa on VOC jolla saa auton lämmityksen ohjelmoitua etänä sekä myös käynnistettyä etänä. Kiva mennä lämpimään autoon. Peugeotiin en ottanut lisälämmitintä kun se aina on piuhan päässä ja lisäksi lämmitin mielestäni kalliinpuoleinen. Pystyyköhän sitä ohjaamaan etänä?  Näköjään saanut jotain vipinää tähän hiljaiselossa olleeseen palstaan.  :)
3008 1,6 BlueHdi 120 AT6 Allure -18

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #42 : 20.11.2020, 02:00:21 »


Akku on ihan tyhjä, niin ei pysty lämmittämään. Esilämmitys ja -jäähdytys toimivat, kun akussa on varausaste vähintään 50 %. Jos tiistaiaamuna on tilanne näin, niin 7.15 auto on lämmin ja valmis lähtöön.

Geotpeu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 65
  • 308 SW
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #43 : 14.06.2021, 05:11:45 »
Se on minun Peugeot ajot ajettu ainakin toistaiseksi. 3008:lla tuli ajettua noin 50 tkm ilman ongelmia ja tykkäsin autosta. Mieli teki kokeilla jotain ihan muuta ja niin valinta osui perinteiseen sedaniin ja sopivaa sedania ei pösön valikoimista löytynyt, joten merkki vaihtui. Samalla vaihtui diesel bensaan koska ajomääräni on pudonnut merkittävästi viime vuosina eläköitymisen johdosta. Odottelin kyllä aikani uutta 308 mallia, mutta ei siihen taida tulla ainakaan aluksi mallia jonka takalasissa ei ole pyyhintä pesusuuttimineen, joten odotus loppu nyt.
3008 ei tullu minulle uutena ja niin kokonaisajomäärä oli 96 000 km. Siinä muuten on hyvä vaihtoauto joka arvostaa merkkihuolletua ajokkia ja jakohihnakin vasta vaihettu.
Peugeot 308 SW BlueHDI 120 Automaatti

ex PSA:  308 1,6 eHDi, 307 SW 2.0 bensa, 406 2,0 bensa, 403 -60 luvulla kyytiläisenä talon eka ha.