Kirjoittaja Aihe: 207 - Jakohihnan vaihdon jälkeen useita vikakoodeja  (Luettu 2850 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

powerpeugeot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 233
Vs: 207 - Jakohihnan vaihdon jälkeen useita vikakoodeja
« Vastaus #15 : 08.05.2021, 08:37:46 »
Hyvä että auto tuli kuntoon. Millainen tuossa on tuo kiinnityspultti? Onko pultissa laippa/prikka joka estää tuon lukitus kiilan perääntymisen?
mersumies työn puolesta muuten mennään ranskalaisilla

_MikkoT_

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 187
Vs: 207 - Jakohihnan vaihdon jälkeen useita vikakoodeja
« Vastaus #16 : 08.05.2021, 17:01:23 »
Hyvä että selvisi. Nokkaan tuleva keskiö kääntyy suhteessa hammaskehään. Ajoitus voi siis olla periaatteessa pielessä, vaikka tappi osuukin reikään. Kokeilitko kiertää hammaskehää ilman hihnaa? Onhan mahdollista että säätömekanismi on vaurioitunut esim. avaus vaiheessa ja keskiö kohdistustappeineen väärässä asennossa. Mene ja tiedä, pääasia että tuli kuntoon.
Seat Leon X-perience 2.0 TDI 4Drive 2015, Peugeot 207 1,4 16V 2006
Ex:Fiat Scudo Weekend 2.0 JTD 2004, Seat Exeo Style 2.0 TDI 2010, Volkswagen Golf 1.4 16V 2001,  Seat Toledo 1,9 TDI 2003, Peugeot 306 1,6 SR Style -96, Peugeot 309 1,6 GR -87

powerpeugeot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 233
Vs: 207 - Jakohihnan vaihdon jälkeen useita vikakoodeja
« Vastaus #17 : 08.05.2021, 17:49:02 »
Hyvä että selvisi. Nokkaan tuleva keskiö kääntyy suhteessa hammaskehään. Ajoitus voi siis olla periaatteessa pielessä, vaikka tappi osuukin reikään.

Kuvien perusteella nokkapyörän kiila on jostain syystä päässyt perääntynmään. Tämän takia imunokka-akselin asento on ollut pielessä nokkapyörään. Asentaessa on kuitenkin ilmeisesti tuntunut että nokkapyörän kiila on kohdillaan? Onhan tietysti mahdollista että on ollut niin "huulilla" että nokka on pyörähtänyt pultin kiristys vaiheessa. Huonolla tuurilla olisi voinut jo venttiilit osua mäntiin.
mersumies työn puolesta muuten mennään ranskalaisilla

perrye

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 150
Vs: 207 - Jakohihnan vaihdon jälkeen useita vikakoodeja
« Vastaus #18 : 08.05.2021, 19:44:21 »
Hyvä juttu. Nyt Pözöttelee ja koodit unholaan. Rattaan hinta tokihyvä tietää ja mistä.
Täältä sai "nopeiten" eli piti olla 2 pv ja todellisuudessa 7 pv vaikka maksoin kalleimman kuljetuksen.
https://www.code24.fi/auton-osat/autojen-varaosat-446/camshaft-adjuster-ina-204-427101010
En kyllä suosittele toimittajaa tämän perusteella. Piti olla TNT:n kuljetus, olikin joku Bring, jonka seurantakoodi näytti vaan että vastaanotettu, parin soiton jälkeen sain kuulla että "lisää kaksi nollaa seurantakoodin eteen niin se on Postin koodi".  >:(
Käytössä: 508SW 2012 2.2 HDi DW12C, 207 2006 1.4 i 16v 90 KFU
Ex: 508 2011 2.0 HDi DW10CTED4, 407SW 2008 1.6 HDi DV6TED4, 406 2001 2.0 HDi 110 DW10ATED, 406 1996 1.8, 307 2001 1.4, 307 2003 1.6

perrye

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 150
Vs: 207 - Jakohihnan vaihdon jälkeen useita vikakoodeja
« Vastaus #19 : 08.05.2021, 19:53:47 »
Hyvä että auto tuli kuntoon. Millainen tuossa on tuo kiinnityspultti? Onko pultissa laippa/prikka joka estää tuon lukitus kiilan perääntymisen?
Pultissa on kiinteä laippa, joka viistää tuota tappia, menee siis juuri ohi.
Hyvä että selvisi. Nokkaan tuleva keskiö kääntyy suhteessa hammaskehään. Ajoitus voi siis olla periaatteessa pielessä, vaikka tappi osuukin reikään. Kokeilitko kiertää hammaskehää ilman hihnaa? Onhan mahdollista että säätömekanismi on vaurioitunut esim. avaus vaiheessa ja keskiö kohdistustappeineen väärässä asennossa. Mene ja tiedä, pääasia että tuli kuntoon.
En kokeillut, irrotin pultin lukitustappi paikallaan, ja laitoin paikalleenkin lukitustappi rattaassa juuri sen vuoksi kun ei muuta asentoa lukitsevaa ollut. Kun en tiennyt että se rattaan kiila oli väärin. Edelleen en usko että se on liikkunut, kun en sitä meisselillä ja vasaralla saanut takaisin vaikka yritin sitäkin jossain vaiheessa.
Kuvien perusteella nokkapyörän kiila on jostain syystä päässyt perääntynmään. Tämän takia imunokka-akselin asento on ollut pielessä nokkapyörään. Asentaessa on kuitenkin ilmeisesti tuntunut että nokkapyörän kiila on kohdillaan? Onhan tietysti mahdollista että on ollut niin "huulilla" että nokka on pyörähtänyt pultin kiristys vaiheessa. Huonolla tuurilla olisi voinut jo venttiilit osua mäntiin.
Tuuria oli joo. Yritin olla liikuttamatta akseleita yhtään milliä ilman lukitustappeja, siksi varmaan niin lähelle jako menikin.
Käytössä: 508SW 2012 2.2 HDi DW12C, 207 2006 1.4 i 16v 90 KFU
Ex: 508 2011 2.0 HDi DW10CTED4, 407SW 2008 1.6 HDi DV6TED4, 406 2001 2.0 HDi 110 DW10ATED, 406 1996 1.8, 307 2001 1.4, 307 2003 1.6