Jos auto ei ole käynnissä, ohjauksen kääntelyä helpottaa huomattavasti jos viitsii nostaa eturenkaat irti maasta ... tai ajaa eturenkaat rasvattujen pellinpalojen päälle.
Tähän vinkkiin vielä jatkona:
Alfamerin korjausopas suosittelee aloittamaan myös ilmausoperaation etupyörät ilmassa ja auto sammuksissa.
Pyörien nostosta tietysti se hyöty, että kääntely inhimillisempää auto sammuksissa. Ja toisaalta auto käynnissä, tehostin ei kuormitu(jos ilmaa paljon, joutuu yleensä käännellä kauan...)
Autoa ei kannata käynnistää ilmauksen alkuvaiheessa, ettei pumppu hörpi lisää ilmaa kesken operaation. Pinta saattaa alkuvaiheessa vajota yhtäkkiä pumpun ollessa päällä, ja järjestelmässä on taas lisää ilmaa. Vaikka öljyn tason saisi pidettyä ylhäällä, saattaa imuputki silti hörppiä kuplaista öljyä uudelleen kiertoon. Näin ainakin, jos ilmaa on paljon, kaikki kuplat ei ehdi nousta täyttökaulasta ylös. Samasta syystä ohjeessa suositellaan hyvin rauhallisia ratinkääntöjä.
(Luulen, että tässä yllä pari syytä, miksi monet tuskailevat ilmaamisen kanssa, eikä ilma tunnu loppuvan millään)
Itse tein aikanaan tuon Alfamerin ohjeen mukaan. Homma toimi, mutta kauan sai veivata, varsinkin ennen käynnistystä. Käyntiin laitoin vasta, kun kuplia ei tullut sammuksissa. Käynnistämisen jälkeen ilmaantui vielä jonkin verran, mutta se vaihe hoitui jo nopeammin.
Aloittajallahan ei ilmaa tainnut olla. Ja jos nesteiden vaihdon teit LionRougen ohjeen mukaan, ei sitä sinne pitäisi mennäkään. Tämä ohje vain täydennyksenä ilmauskeskustelulle.