Kirjoittaja Aihe: 3008 - Moottorin vikavalo, vikakoodit katalysaattori ja happianturi.  (Luettu 7283 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TaoTao83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 136
Jep, yksi katalysaattorihan siellä on, mutta kaksi lambda-anturia siellä on. Toinen pakosarjassa tai sen jälkeen ja toinen katin jälkeen. Vanhemmissa autoissa taitaa vaan olla yksi kpl pakosarjan jälkeen

Joo tuon lopulta ymmärsin juuri noin 😅
Onko tuo mun auto nyt sitten niitä ”vanhempia” autoja? 😅

TaoTao83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 136
Joo tuon lopulta ymmärsin juuri noin 😅
Onko tuo mun auto nyt sitten niitä ”vanhempia” autoja? 😅

Nyt ymmärsin että 2 anturia on mulla 😅😅😅

kurkimies

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 282
Joo tuon lopulta ymmärsin juuri noin 😅
Onko tuo mun auto nyt sitten niitä ”vanhempia” autoja? 😅

Vanhemmilla meinasin näitä -80/-90 lukuisia autoja.

TaoTao83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 136
Vanhemmilla meinasin näitä -80/-90 lukuisia autoja.

Juu no näin lopulta arvelinkin 😅
Yritän juuri saada motomaatin vikakoodien paperista otettua kuvaa tänne mutta herjaa joka kerta liian isoa tiedostokokoa 😰

TaoTao83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 136
En kuvaa saa litettyä näköjään millään, mutta auto on siis eilen illalla käytetty motomaatin vikakoodien luvussa ja kirjoitan nyt käsin sitten olennaiset vikakoodit 😅

Ensin ylhäällä lukee näin:

Hylätty: katalysaattori (Ecu id = 232)
Hylätty: happianturi (Ecu id = 232)

Sitten alaouolella on näin:

P0017 synkronointi: moottorin kierroslukuanturin ja imunokka-akselin anturin välinen yhdenmukaisuus puuttuu.

P0172 Seossäätö Liian rikas seos

P0171 Seossäätö Liian laiha seos

P000A Imunokka-akselin asennon käyttölaitteen magneettiventtiili

P11A9 Imunokka-akselin asennon käyttölaitteen magneettiventtiili

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=69821.0

Ketju voi olla venynyt noin paljon ajetussa.

TaoTao83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 136
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=69821.0

Ketju voi olla venynyt noin paljon ajetussa.

Kiitos linkistä.
Saattaa toki olla tuokin vika, mutta oireet ei sovi mulle tai ainakaan kaikki.
Tarkistan/tarkistutan kyllä tuonkin😅

TaoTao83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 136
Työkaveri veikkaili että ecu olisi rikki, vaihtoehtoja on sit kai monia 😅

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Kannattaa veikkailut jättää sikseen ja keskittyä koodeihin.  ;)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

TaoTao83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 136
Kannattaa veikkailut jättää sikseen ja keskittyä koodeihin.  ;)

Totta 😅 yritän vaan selvitä mahdollisimman edullisesti tästä 😅
Vikakoodien perusteella eräs sanoi että kyseessä olisi jakoketjun venyminen niinkuin täälläkin jo yksi kertoi

TaoTao83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 136
Nyt ois aika varattuna ens ma vian etsintään ja korjaukseen. Vähän jännittää että mikä vikana ja paljonko maksaa 😳

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Hyvä.
Infoat vain tänne, kyllä me tuetaan henkisesti- mutta ei taloudellisesti.  :D

Älä hyväksy ihan kaikkea vaihdettavaksi suorilta, vaan pyydät soittamaan mitä löytyi.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Suosittelen vikakoodien lukua merkkiliikkeen testerillä. Tämä vaihe on väärä paikka säästää ja alkaa tarvikelukijoiden antamien koodien perusteella arvailemaan ja osia vaihtelemaan. Moni on yrittänyt tällä tavalla säästää, kun yrittää päästä mahdollisimman halvalla ja ostelee sitten tarpeettomia osia. Sieltä merkkiliikkeestä voi myös pyytää samalla diagnoosin mikä on vikana ja mitä pitäisi korjata. Tarjouksenkin voi pyytää, niin on sitten jotain referenssiä mihin muita verrata.

TaoTao83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 136
Hyvä.
Infoat vain tänne, kyllä me tuetaan henkisesti- mutta ei taloudellisesti.  :D

Älä hyväksy ihan kaikkea vaihdettavaksi suorilta, vaan pyydät soittamaan mitä löytyi.

Joo yritän muistaa infota 😅

TaoTao83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 136
Suosittelen vikakoodien lukua merkkiliikkeen testerillä. Tämä vaihe on väärä paikka säästää ja alkaa tarvikelukijoiden antamien koodien perusteella arvailemaan ja osia vaihtelemaan. Moni on yrittänyt tällä tavalla säästää, kun yrittää päästä mahdollisimman halvalla ja ostelee sitten tarpeettomia osia. Sieltä merkkiliikkeestä voi myös pyytää samalla diagnoosin mikä on vikana ja mitä pitäisi korjata. Tarjouksenkin voi pyytää, niin on sitten jotain referenssiä mihin muita verrata.

Juu auto on menossa pösön merkkiliikkeeseen ens ma testeriin 👌😊 hirvittää vaan että mikä vika ja paljonko maksaa 😳