Mittariin on omassa autossa kertynyt hieman yli 110tkm, joka ilmeisesti alkaa olemaan 1.2puretechin elinkaaren loppupäätä. Öljyä alkaa kulumaan ja katti piti juuri vaihtaa. Korkea öljynkulutus kai teki siitä selvää. Öljyt on tähän yksilöön vaihdettu keskimäärin 8tkm välein (kerran vuoteen). Öljynä käytetty Totalia (osin merkkihuollon toimesta, osin itse vaihtaen) ja parin vaihtovälin ajan kokeeksi Castrolin Magnateciä (luokituksen täyttävää). Castrolia kokeilin juuri siksi että vaikuttaako öljynkulutukseen. Jopa RVS käsittelyä kokeilin viime vuonna, mutta ei se ainakaan parantanut tilannetta. Eli vaikka kuinka hyvin pitäisit huolta ja öljyjä vaihtaisit vaikka kuukausittain, niin epäilen että tässä n. 100tkm paikkeilla alkaa moottori olemaan vaihtokunnossa. Sääli sinänsä, koska auton arvo alkaa olemaan sen verran matala että se ei välttämättä enää kannata...
Toki auton toimintaan tuo öljynsyönti ei vaikuta isommin, joten voisi vain lisäillä öljyä ja ajaa menemään, mutta toki säännöllinen katin vaihto on aika kallista hommaa