Oikealle kiertyy. Voi olla tiukka kääntää.
Männät kiertyy aikalailla kaikissa kellonsuuntaisesti. On joitain merkkejä, joissa kiertyy toiseen suuntaan, mutta sama sääntö pätee aina auton molempiin satuloihin (edit: vissiin joku firma ollu nii sekasin, että laittanut myös sekaisin näitä per auto. Aina pitää olla poikkeus.) . Käsijarrumekanismilla ei ole mitään tekoa männän kiertymissuunnan kanssa. Mäntäkään ei ymmärtääkseni pyöri mihinkään käsijarrua käytettäessä, vaan nimenomaan männän sisällä oleva mekanismi hoitaa mäntää/paloja ulospäin tarpeeks lähelle levyä, jolloin käsijarru toimii tehokkaasti. Käytännössä käsijarrun vipumekanismi satulassa työntää vain sellaista käyttötappia, joka siirtää voiman mäntään.
Kun teette takajarruremppoja, niin varmistakaa, että vaijerit liikkuu vapaasti ja palauttavat takaisin satulan vivun lepoasentoonsa. Jos vipu ei palaudu rajoittimelle takaisin levossa, ovat vaijerit liian kireällä/jumissa. Automaattisäätö ei toimi oikein tuolloin satulassa ja jarruista tulee tehottomat. Kahvassa tämä ilmenee nopeana kiristymisenä heti alhaalta, mutta voimaa jarruissa ei silti ole. Melkein kaikkiin autoihin mitä itellä on ollut oon joutunu vaihtaa vaijerit n. 10v iässä, kun ovat alkaneet tahmata.