Kirjoittaja Aihe: 508 - uusisinko sisälokarit (huopa)  (Luettu 1460 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
508 - uusisinko sisälokarit (huopa)
« : 31.01.2022, 15:00:37 »
Auto: 508 Gt 2.0 HDi 2015

Oletteko irroittaneet 508 Pösön etupään sisälokareita? Maalauksen vuoksi lokarit irrotetaan (maalarin mielestä tarpeen), ja sisälokareiden rispaantuneet "huopa" pinnat voisi samalla saada vaihdettua. Mitähän mahtaa olla hinta ko. huopasisälokereille? Saakohan niitä muualta, kuin merkkiliikkeen varaosatiskiltä?

Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Vs: 508 - uusisinko sisälokarit (huopa)
« Vastaus #1 : 31.01.2022, 15:17:44 »
Löytyihän täältä jo aikaisempaakin keskustelua aiheesta. Hieno foorumi!
Kuitenkin, automaalarin kertomaa: nykyiset vesiliukoiset maalit eivät siedä yhtään ruostetta. Jätetty ruoste leviää helposti maalin alle, ja maali irtoilee sitten lastuina. Jotta pohjatyöt ja pinnoitteet saa tehtyä asiallisesti, pitää lokari irrottaa. Hyvin perusteltu, varsinkin, kun aikaisempi työ meni kuralle huonosti tehtyjen pohjien takia. Isohko työ joka tapauksessa, että autosta saa taas "virheettömän".
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - uusisinko sisälokarit (huopa)
« Vastaus #2 : 31.01.2022, 18:29:12 »
Eipä ole ollut tarvetta niiden vaihtamiseen. Ainakin edellisessä 508:ssa oli vielä 165 tkm:n kohdalla niin hyvässä kunnossa, että en usko vaihtotarvetta siinä heti tulleen seuraavallakaan omistajalla.

Minulla lokarinkaarien maalaus merkkiliikkeessä meni siten, että maalit lähti irti kahdessa päivässä, kun sattui hyvät vesisade kelit heti kohdalle. Tekivät sitten homman toiseen kertaan ja sitten pysyi. En tosin tiedä mitä tekivät, mutta useampi päivä siihen meni aikaa.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Vs: 508 - uusisinko sisälokarit (huopa)
« Vastaus #3 : 31.01.2022, 19:00:01 »
Täällä maalari pyysi varautumaan 4 pv hommaan.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Lagunaharraja

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 57
Vs: 508 - uusisinko sisälokarit (huopa)
« Vastaus #4 : 31.01.2022, 20:08:35 »
Alkuperäinen  uusi lokasuoja, siis se peltinen lokasuoja maksaa Saksassa  n250euroa, ei kannata ruosteista maalata uusiksi.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - uusisinko sisälokarit (huopa)
« Vastaus #5 : 31.01.2022, 21:30:48 »
Alkuperäinen  uusi lokasuoja, siis se peltinen lokasuoja maksaa Saksassa  n250euroa, ei kannata ruosteista maalata uusiksi.

Kyllä happomaalilla hyvin maalauspinta alustaen ruoste pysyy poissa. Häivytys helpompi tehdä, kun lokaria ei kokonaan maalata, oma riskinsä toki olemassa että tulee eriparinen värisävy oveen verrattuna. Sisälokarit voisi ruiskuttaa Terosonin kiveniskumaalilla, tiedä vaikka pysyisi huovassa.Uusi lokkari tavikkeena https://www.autonvaraosatpro.fi/van-wezel-1297567 Kun sisälokkarit ovat irti, niin äänieristysfylläys tekisi hyvää JJ-Customin ohjeilla. Uusi eriste sisälokkareiden alle on Tsunamia ja sen alle Titaniumia, niin rengasmelu vaimenee kummasti. https://comfortmats.eu/fi/product/tsunami/
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Vs: 508 - uusisinko sisälokarit (huopa)
« Vastaus #6 : 31.01.2022, 21:39:42 »
Alkuperäinen  uusi lokasuoja, siis se peltinen lokasuoja maksaa Saksassa  n250euroa, ei kannata ruosteista maalata uusiksi.
Nyt ollaan onneksi ajoissa liikenteessä, joten ruostevaurioita ei ole ehtinyt syntymään. Lokari on siis sellaisessa kunnossa, että moni "automies" ei välittäisi kosmeettisesta haitasta. Pakko kuitenkin korjata, kun 1. maalari saattoi puhaltaa sinkit pois.
Kyllä happomaalilla hyvin maalauspinta alustaen ruoste pysyy poissa. Häivytys helpompi tehdä, kun lokaria1 kummasti. https://comfortmats.eu/fi/product/tsunami/
Happomaalista puhuttiin 1. maalari kuin kanssa. Totuudesta en osaa amatöörinä sanoa.
Olisi tosiaan paikka myös äänieristeille. Hyvä vinkki.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2022, 21:44:00 kirjoittanut Ranskalainen GT »
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

112jooseppi

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 508 - uusisinko sisälokarit (huopa)
« Vastaus #7 : 21.07.2022, 10:12:24 »
Kurasuojien hinnat n. 60€ kappale merkkiliikkeessä. Tarve 2/puoli. Taakse noin 70 kpl tarve 1/puoli.